Gå til innhold

Tor83

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tor83

  • Bursdag 06/17/1983

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kristiansund

Tor83's Achievements

  1. Får prøve en diagnose da først. Hadde uansett gjort seg med et 3-eika s2 ratt☺️
  2. Det er vel sånn 2x2 plugg ja. Er fra Møre & Romsdal, så det er litt langt unna Rogaland :-) Kan prøve å få lest ut feil, men innbiller meg at feilkoden er ganske primitive. Eller er det lettest å bytte til et ratt uten airbag? :-)
  3. Det er vel ikke så lett å lese ut feil/diagnose, siden det ikke er OBD kontakt på den?
  4. Airbagen er nok orginal, var i alle fall koblet til ledninger til den. Prøvde å bytte pæra i dag, men fortsatt ingen lys. Får sjekke sikringene i morgen, om alt er ok der.
  5. Fikk en feil på EU kontroll. SRS lampe lyser ikke når jeg slår på tenningen. Tror at det er det orginale rattet som står på. Noen tips til hvor jeg skal begynne å lete? Det er en 94mod. Competition.
  6. Da har det hvert noen dager med feilsøking igjen, med store fremskritt:) Vi var innom Bilsentrum (møller) i Kristiansund, å fikk låne boken til motoren. Så vi begynte å søken med multimeter fra ECU og ut til komponentene. Da fant vi ut at ledningen til DPR og bensintrykkregulator N80, var blitt byttet om. så det er derfor vi hadde 150mA uansett hvordan vi justerte DPR. Når ledningene har blitt byttet om, det vet jeg ikke. Eneste jeg vet er at det har vært tre eiere før meg, med feilsøking. Så nå går motoren som den skal. Enest at CO'n er litt høy ennå, men det er fordi at katalysatoren har tatt kvelden. Var inne på Eu kontroll i dag, for å se om det også er noe annet som var galt. Så nå er det bare å fikse katalysator og tåkelys bak, så er den godkjent:) Nå måler DPR 2,5 - 2,7mA og CO'n er på ca 0,7. Kommer til å justere opp CO'n opp mot 1 etter at ny katalysator er montert, da motoren virker litt fjuskete de første 2 sekundene etter oppstart.
  7. En liten update, Målte V på lambda på den sorte ledningen, den lå på 0,9V Fikk også sammen målinger til DPR, uten lambda (ca150mA). Målte tallerkenen, å den er ca 2mm (en 20 kroning. Og uansett hvilken vei vi justerer CO skruen, så går motoren dårligere. Men når lambda'n er plugget ut så går motoren bedre, tåler fult gasspådrag. Vi målte også CO'n på bilen. Det var 10:-(
  8. Var +150mA. Skal prøve i morgen uten lambda.
  9. Takk for kjappe svar:-) Da er den målt. Og vi fikk noen dårlige verdier. Når jeg starter bilen (med varm motor), så viser den ca 0,2mA. Men etter ca. et minutt (sikkert når lambda slår inn?), så er måleren mellom 145-155mA. Prøvde å justere DPR begge veier, men da gikk bilen ennå dårligere, uten at mA endret seg. Så den stilte vi tilbake igjen. Kan det være Lambda'n som ikke virker, selv om den er ny? ECU? Volvo hadde noen ledninger som vi modifiserte litt:-)
  10. En liten oppdatering igjen da, Da har jeg kjørt bilen for første gang i sommer:-) Vi åpnet mengdefordeleren igjen, å fant ut av o-ringen til sylinder 2 var deffekt. Så den ble byttet og alt skal være ok der nå. Justerte også lufttallerkene. Men den går fortsatt ikke slik den skal med differansetrykk regulatorn plugget til. Den går på tomgang(det gjorde den ikke før), men når jeg gir full gass, så dør den ut. Kan differansetrykk regulatoren være gåen? Men når jeg kjørte bil nå, uten kontakten til differansetrykk regulatoren plugget i. Så gikk bilen mye bedre, en hva den gjorde før. Vil påstå at jeg har full effekt i motoren nå. Så litt bedre er den:-)
  11. Kjøpte mengdefordeleren og luftmangdemåleren separat på ebay. Begge delene skulle være ubrukt/ny. Så her må det kanskje justeres? Vi åpnet mengdefordeleren 2 ganger i går, og alt ser "normalt" ut der, tror jeg. Men den blir sikkert åpnet en runde i dag også, så da kan jeg prøve å få tatt noen bilder.
  12. Et bilde av dysene som ikke får bensin.
  13. En oppdatering her, Hadde bilen inne på Møller for feilsøking og måling av bensintrykk. Og da sa de at luftmengdemåleren og bensinfordeleren var deffekt. Så nå har jeg byttet begge, og da starter den ikke i det heletatt. Men etter litt skruing, så har jeg en konklusjon. Sylinder 1 og 4 får ikke bensin (kommer ikke bensin under kjinning) Sylinder 2 får bensin tvert tenningen slås på( uten å prøve å starte) Og sylinder 3 får trykk når jeg prøver å starte. Så da trenger jeg litt hjelp... Hvorfor kommer det bensin til sylinder 2 uten at jeg prøver å starte? Luftmengdemåleren som er helt feil innstilt? Setter stor pris på svar, så jeg slipper å selge bilen som delebil:-)
  14. Hallo, Sjekket nå, har 0,1 ohm med bryteren inne og uendelig når den er ut.
  15. Kan det være at tomgangsregulatoren er gåen? Tok den av og renset den i dag. Men bilen dør ut igjen like fort, med eller uten at kontakten til tomgangsregulatoren er tilkoblet.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår