Gå til innhold

tnh

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

tnh's Achievements

  1. Kjøpte inn slanger og utstyr, men satt bilen på verksted, da jeg har bruk for den neste uke. De byttet skanger rundt hele bilen, men da de skulle lufte, lakk det fra utløserlageret. Sansyneligvis er det en defekt slave sylinder i clutchen. Har ikke råd til å gjøre dette på verksted. Er haynes bøkene på biltema god nok guide for å bytte sylinderen? Er 2002 modell forresten.
  2. Takk for svar. Er det noe lufting på clutch?
  3. I dag skulle jeg rygget ut av en parkeringsplass, men fikk ikke bilen tilbake i 1. Gir. Prøver å trykke inn cluthen en gang på nytt, da forsvinner all motstand i clutchen, og det går ikke an å gire. Setter på brekket, og kikker i motorrom og under bilen. Etterhvert finner jeg en stor revne i bremseslangen på venstre forhjul. Mens motoren går på tomgang, pipler det ut væske. Dette stopper når jeg slår av motoren. Erdet bare å bytte bremseslange og lufte bremsene, så er jeg good to go? Kan hydr. Pumpa være skadet av å gå på tomgang uten motsand? Det var fortsatt over min. Med bremsevæske igjen etterpå. Er bilen forsvarlig å taue? Dyrt å fikse? What to do?
  4. Finner ikke veldig mye info om disse bilene, og ønsker derfor å forhøre meg om andres erfaringer før kjøp. ønsker å kjøpe en av de overnevnte modellene til rundt 40-50 tusen, i god stand. Hvordan er vedlikeholdet på slike nyere biler? Ser for meg at det er mye sensorer og slikt som ryker? Har altså mest lyst på en Mercedes s- klasse fra 70-80 tallet, men ble sterkt frarådet dette av mine kollegaer, så tenker da å kjøpe en litt nyere bil hvis ikke s-klasse er aktuelt som en bruksbil, og volvoene har et utseende jeg liker, samt gode priser. Invendinger?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår