Har en 13 modell Caddy som var på EU kontroll idag.
Fikk 2'r feil på "Mangel på kontakt mellom motorvogn og tilhenger".
Fortalte verksted at de måtte vende på lysbryteren for å få strøm gående i kontakta.
De mente de hadde prøvd alt uten lykke. Noe jeg finner veldig rart.
19 September sa et annet verksted det samme og jeg fikk da mekanikeren min til å se på tilhengerkontakta på bilen.
Han tok av deksel og sjekka ledninger og målte strøm. Noe det var. Bryter på 0, ingen strøm.
Bryter på auto/manuell så kom det strøm.
Alle gangene jeg og har kjørt med henger kobla til bilen så har alt av lys fungert 100% normalt.
Jeg kjøpte og en tilhengertester hos thansen for å sjekke.
Bryter på 0 gav ingen resultat. Ingen lamper som lyste.
Bryter på auto/manuell så lyste alle lampene opp.
Dette er jo indikasjon på at det faktisk _er_ strøm og kontakt i kontakten.
Da er mitt spørsmål. Mtp at 2 forskjellige verksted har sagt det samme, men mistenker de kun har hatt bryter på 0 når de har sjekka.
Hva er sannsynligheten for at det kan være kontakten på bilen som er problemet?
Verksted som foretok EU kontroll mente det var problemer i boksen hvor strøm er henta ifra, selvom det var strøm i selve kontakten.
For meg virker dette veldig forvirrende ut.
Håper noen kan gi noen seriøse og saklige svar.