Gå til innhold
Bilforumet.no

norse

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jeg kjøpte og installerte en METRA 99-7803G grunnet det nye DAB tulllet da jeg ikke var interessert i mye ledninger og en stor enhet som ikke kunne brukes lenger (FM). Det eneste jeg måtte koble til, var ledninger for fortsatt å kunne bruke kontrollene på rattet. Vedrørende AC var det bare å koble bilens ledninger rett inn i den nye enheten. Alt fungerte fint i starten, men etter få uker begynte temperaturene å bli ustabile ved at det enten ble veldig kaldt eller veldig varmt, uavhengig av hva innstillingene var. Jeg klagde til selger da jeg antok at det var selve enheten. Mot liten kostnad i frakt++ fikk jeg ny AC enhet som var enkel å bytte. Men samme problem fortsatte, noe som får meg til å lure på om det er selve bilen det er noe galt med. Utrolig irriterende med ustabile temperaturer, spesielt i Norge hvor det er desto viktigere at alt fungerer på den fronten. Noen som har tips til hvordan å fikse dette? Noen som har tips til hva som er det faktiske problemet og hvordan fikse det? Takk så mye på forhånd.
  2. norse

    16'' Lattice aluminium felger

    Hei Jeg har lenge vært på utkikk etter 4x originale Jaguar Lattice aluminiumsfelger i god stand. De få gangene det er Lattice felger til salgs, er de stort sett enten i dårlig forfatning eller 15'', eller begge deler. Setter pris på tips til hvor jeg kan finne disse, takk på forhånd! Mvh Erik
  3. Nei, jeg har ikke lagt merke til noen pumpe som går. Hvor er denne plassert, og er det alternative måter for å sjekke om den fungerer eller ikke?
  4. Hei Jeg har akkurat kjøpt en Accord stasjonsvogn, 2L, manuell, 2004 mod. og opplever at funksjonen for spylervæske til bakruten ikke fungerer. Det er sikkert et av de mindre smarte spørsmålene, men hvordan fyller man spylervæske til bakrute? Jeg fant ingen åpenbare steder for påfylling bak i bilen og antar at det skal være en egen beholder der et sted. Brukermanualen til bilen har jeg ikke. Takk på forhånd. /norse
  5. Grunnet kjøp av nyere og mer praktisk bil, samt kun garasjeplass til en bil, må jeg dessverre selge denne kommende klassikeren. Bilen brukes ukentlig, og tross høy km, går både bil og girkasse fint. Også minimalt med rust på bilen. Piggfrie vinterhjul står på bilen nå, og felgene er identiske med sommerhjulene som er avbildet. Vinterhjulene har mye spor igjen, men sommerhjulene er godt brukt. Dette er mye bil for pengene, og veteran om 4 år. Send PM om bilder er ønskelig per e-post.
  6. Hei Jeg sikler på en penere utgave av 190E enn hva jeg har per i dag, men ønsker hengerfeste. Kan dette monteres selv, isåfall hvordan? Tips til hvor dette kan anskaffes med god kombinasjon av pris og kvalitet? Takk på forhånd!
  7. Er det du som er selger? Vel, det er hovedsakelig avhengig av status på rust og skinninteriøret. Hva er status på dette? Er alle servicer fulgt? Hvor langt har den kjørt? Er den vinterkjørt, i såfall hvor mye? Om det passer en dag, kommer jeg gjerne innom og ser på den. Mvh Erik
  8. Jaguar entusiaster: Har siden en alder av 8 år drømt om en Jaguar XJ40, helst årsmodell 90-94. I den forbindelse ønsker jeg å komme i kontakt med noen som ved tid og mulighet, kunne blitt med meg for både en visuell sjekk og kjøretur av potensielle biler. Fremtidig utveksling av erfaringer og kjøp/salg av deler er også av interesse. Mvh Erik
  9. Heisann Er bilen fremdeles til salgs? Er på utkikk etter en XJ40, gjerne 3,2L 92-94 modell. Mvh Erik
  10. norse

    Selges: '92 Mercedes 190e selges i deler

    Heisann Hva slags deler har du, og til hvilken pris? Er foreløpig på utkikk etter: # Vifter (de sorte som justeres opp/ned, høyre/venstre) som befinner seg på hver side og i midten, helt foran i bilen. De som luften kommer ut fra. De jeg har, er helt løse. # Flotør/tankarmatur Mvh Erik
  11. Hei Har dessverre behov for profesjonell lakk/rustbehandling, men behøver gode tips fra andre som kan dele erfaringer. Jeg bor ved Sandvika, og ønsker å få jobben gjort lokalt (Lillestrøm-Drammen området). Er det noen som, ved erfaring eller kunnskap, kan anbefale et sted som gjør en plettfri jobb til en fornuftig pris (les: plettfri jobb, men så billig som mulig)? Se vedlagte bilder. Om noen har fått utført en jobb tilsvarende hva jeg behøver, hva kan jeg forvente av kostnad? Takk på forhånd!
  12. LØSNING: Etter litt fundering, kom "medic rommet" i hattehyllen (som inneholder førstehjelpsutstyr) til min oppmerksomhet. Det viser seg at ved å ta ut den sorte bunnen i dette "rommet", får man tilgang til 3 åpninger inn til bagasjerommet; MIDTRE åpning: Åpent hull med tilgang til bagasjerom. HØYRE + VENSTRE åpning: Åpent hull som gir tilgang til bagasjerom, samt respektive vaiere som går fra H og V side av baksetet, og frem til utløser inne i bagasjerommet. Får å få ned baksetene og dermed mulighet til å krype inn i bagasjerom, trenger du kun en klypetang. Med denne tangen klyper du tak i hver vaier så langt inn mot baksetet du klarer, bruker kanten på åpningen som press mot tangen, og drar vaieren fra baksetet. Dette skal ha tilsvarende effekt som å dra i hver utløsermekanisme i bagasjerommet og deretter løsne begge bakseter. Du kan nå krype inn i bagasjerom or deretter å løsne låsen til bagasjelokket. Lykke til :)
  13. Hei Har en CLK 200 Sport Coupe, 98 mod (W208?) og får ikke åpnet bagasjelokket. FØR: Da det er noe irr/rust i låsen, har nøkkel aldri fungert. Så den kan normalt sett kun åpnes ved å benytte knapp i midtkonsoll eller knappen på selve bagasjelokket. Og når bagasjelokket er oppe, lyser en rød indikatorlampe på knappen i midtkonsollen. NÅ: Plutselig sluttet låsen å fungere. Det vil si at bagasjelokket ikke åpner seg, hverken med knappen i midtkonsollen eller knappen på selve låsen. Men likevel lyser indikatorlampen i midtkonsollen konstant, som burde indikere at bagasjelokket er åpent, selv om det er låst. Ikke kommer jeg til låsen fra innsiden heller, da utløser for å legge ned setene bak befinner seg inne i bagasjerommet... Da jeg tidligere hadde tatt av bakskjermen, lot jeg være å montere på plastikklisten som sitter mellom karosseriet og bagasjelokket, over der bagasjelokket låses til karosseriet. Ved EU kontroll ble det gjort feilsøking, men ingen feil med låsen fremkom, og jeg ble anbefalt å bore ut gammel lås og sette inn ny. Om dette kan fikses, hvordan gjør jeg det? Kan jeg komme meg inn i bagasjerommet likevel og åpne fra innsiden? Det er ikke så viktig om det er samme nøkkel eller ikke, men hvor får jeg tak i en ny og rimelig lås? Kan den lille detaljen ved at jeg lot være å montere plastikklisten ha noe med problemet å gjøre? Setter pris på all hjelp jeg kan få! Takk
  14. Har dessverre oppdaget noe rust på bakre hjulbuer som tilsynelatende er såpass alvorlig at det må sveises. Trenger tips om noen som kan gjøre en kvalitetsjobb til en god pris. Takk på forhånd! Får dessverre ikke lagt ved bildene grunnet feilmelding...
  15. norse

    XJ6 - fornuftig pris?

    Hei Har elsket jaguar siden jeg var liten, og vurderer nå å kjøpe en XJ6 (se FINN-kode: 42994988, «Jaguar XJ 6 3400 1990, 157 000 km, kr 45 005,- ») som min første jaguar. Bilen fremstår i annonsen som tilsynelatende veldig bra både på karosseri og teknisk da det ikke er nevnt annet. Uten verken å ha sett eller prøvd bilen, er dette en grei pris mht hva som kommer frem av informasjon og bilder i annonsen? På forhånd takk for assistansen!
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.