Jump to content

Thebrills

Bruker
  • Posts

    20
  • Joined

  • Last visited

Thebrills's Achievements

Menig

Menig (1/13)

0

Reputation

  1. Hei. Åndingslangen min har sprukket opp og driver å ser etter en ny men vanskelig å oppdrive. Motor er en 1.8 turbo AGU 150hk. BSbildeler har ikke, pratet med en på møller som ikke visste hva dette var.. (håpløst) Noen som veit hvor jeg kan få tak i dette? kan være brukt bare den er hel. lurer også på hva som skjer når denne slangen blir ødelagt. om det har noe å si på turbo trykk, fjusking osv da jeg har noen sånne problemer med bilen. Takk for alle svar, trenger hjelp :)
  2. Motor koden er AGU. Skal ta en diagnose ikveld.
  3. Har nylig fått golfen min eu godkjent etter mye skruing og ombygging. Fikk skilt på mandag og levd lykkelig fram til i dag da bilen ble syk. Den startet fint opp men nekter å gå på tomgang. Prøvde å kjøre litt men med en gang jeg rører gass pedalen blir motorn kvælt. Slipper pedalen og motorn våkner men stopper med en gang. Har gått bra hele tiden men idag ville den ikke mer. Prøvde å tvinge den opp på høyt turtall men da ble eksosanlegget så varmt at det begynte å ryke under den så stoppet opp. Når jeg får den opp på turtall hører jeg turboen suse så tror ikke det er den. Så en liten olje lekkasje ved olje filteret som ikke har verdt der før. Noen som har vært borti dette før? Trenger hjelp til å få dette fikset. Dumpeventilen som er på bilde er ikke montert, dette var planen i helga men nå må motorn bli frisk først.
  4. Thebrills

    Golf GTI

    Fikk nettopp mail av chipsenter.no - de kunne tune den til orginalt for 2500 kr og da får jeg papirer og de kunne tune den tilbake som den er nå for 1800. Spørs om det er verdt det.. Kan heller prøve en ny eu kontroll et annet sted, og må den vises til svv får jeg bare gjøre det med chipen.
  5. Thebrills

    Golf GTI

    Senking er godkjent i vognkort, samme med større felger :) Ja får prøve det. Han som skulle ta eu i dag tok seg en kjøretur med bilen, det er vel heller ikke helt normalt vil jeg tro. Dama hadde eu der på fredag og han kjørte ikke den bilen noe sted. Får undersøke litt mer, men hvis noen veit om et sted der dem tar eu uten å bry seg for mye om sånt hadde det vært gull. Viktigste er vel at drivverk og bremser er ok! Prata med en kompis og han sa jeg kunne justere på wastegaten. Han gjorde det på sin. Også har jeg en boost controller som jeg kan justere ned til minimum. Må den vises til svv og de ser den er chippet får jeg bare bytte til orginal motorstyring og vise den igjen.
  6. Thebrills

    Golf GTI

    Jesper 1201 - mener du at jeg bør prøve å få den godkjent på et annet verksted? Sjekker dem ikke effekt overalt da?
  7. Thebrills

    Golf GTI

    Det fine var at han som skulle ta bilen på eu ikke skrev noen ting. Så eu ble aldri tatt, han sa bare det var mye mer effekt enn orginalt, så han turte ikke godkjenne den, ingenting ble registrert. Bilen var også for lav for bukken hans så han sjekka ingenting mer i drivverket.
  8. Thebrills

    Golf GTI

    Det er ikke like gøy men blir vel til det. Skal sjekke opp litt priser i morgen på forskjellige steder. Takk for hjelpen ihvertfall!
  9. Thebrills

    Golf GTI

    Ok der kan du se hva jeg vet om sånt men da skal jeg prøve å få tak i en orginal en. Kan vel ikke koste så mye. kanskje høggern kan ha. Sjekket litt rundt nå og skruvat.no har mye forskjellige kategorier under motorstyringsenhet. Vet ikke helt hva jeg skal velge.
  10. Thebrills

    Golf GTI

    Ahaa, det hørtes lurt ut. For det er i grunn å bunn bare en enkel kobling? Veit at chipen sitter et sted ved vindusvisker motoren. Det kan fort bli mye billigere enn å chippe frem å tilbake. Sendt mail til chipsenter.no nå, så de hadde noe som kan justere effekten med noen tastetrykk inni bilen, men veit ikke om det er nok til en eu.
  11. Thebrills

    Golf GTI

    Takk for raskt svar. Skal sende en mail til dem nå. For vil jo gjerne ha bilen tilbake igjen som den er nå etter eu godkjenning. Ts racing kunne chippe den ned til orginalt, da fikk jeg papirer på det som kunne vises. Skulle jeg ønske og chippe den opp igjen ville de ikke bruke den jeg hadde, da ville de bruke sin egen pga garanti osv. Men da koster det plutselig masse penger. Vil ha en "av og på knapp" som reduserer effekten når jeg ønsker og øker igjen senere. Litt usikker på åssen jeg justerer ned trykk på turbo, har ikke vært borti så mange turbo biler opp igjennom.
  12. Thebrills

    Golf GTI

    Hei. Har nylig gått til innkjøp av en golf gti 99mod. Denne er ikke eu godkjent. den er chipet og det er byttet til noe større turbo. lader 0.7 bar. bilen er godkjent senket I vognkort og med 17tom felger. Hadde den inne til eu kontroll I dag uten å tenke noe mer på chip å sånn, og den gikk ikke igjennom.. :( dette pga for høy effekt. han trodde også det var byttet motor på den til en større en men det tror jeg ikke. skal sjekke dette med motor nr I vognkort og på selve motoren. Mine spørsmål er som følger. 1: Hvor finner jeg dette nr som kan identifisere motoren? 2: hva må jeg gjøre for å få den godkjent? ordne med orginal chip? (koster 2500) bytte tilbake turbo? justere trykk? 3: hva skal til for å få den godkjent med chip og større turbo? (når den tid kommer) bilen har orginalt 150hk. vi snakkes. hilsen kenneth
  13. Eieren av bilen sa den brukte ca 2 l per 10 000km... syns det hørtes mye ut så skal prøve å bytte den pcv ventilen.
  14. Er det samme radioadapter på 2001 og 2002 modell? http://www.elutstyr.no/bilmerke-tilbehor/adaptere-ford/radioadapter/acv-ford-radioadapter-rubber-touch-mondeo-2002-stk.html
  15. Den er grei viceguy:) Endte opp med bilkjøpet. foreløpig er jeg veldig fornøyd. all elektronikk fungerer bortsett fra en airbag lampe som lyser. radion er låst men ringte ford og kunne prøve å holde inne 5 tallet en stund, fungerte ikke det må den byttes ut fikk jeg beskjed om. skal prøve det ikveld :) jeg må bytte hjullager høyre side foran men det er bare en bagatell:) bilen virker tight og fin, minimalt med rust. håpe den holder noen år. ga 16500 kroner for den pga hjullageret.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy