Gå til innhold

JKHoem

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

JKHoem's Achievements

  1. Har noen tips til gjennomføring av denne jobben? Er abs inne I bildet, og har ikke demontert navet Før.
  2. Da er ferien over, og det er på tide å ta seg tid til chevvyn igjen. Måtte ta i et tak i sommeren også når slangen til motorolja løsna under et "rot trekk" :p Har også funnet et hjelpsom video av en komplett demontering/montering av girkassa. Så det studeres godt fremover før jeg tør å begynne. Sjekket idag om jeg kunne "tvangskjøre" 3 giret i tilfelle det var annen feil enn slitasje. (Tok vekk sikring "24"). Og bekreftet enda mer at det er som antatt.
  3. Da har jeg "endelig" fått større problemer med bilen. Skal bli spennende å se hva jeg finner ut etter hvert. Blir backup bilen mens pickupen skal ordnes. Om noen har noen antagelser på hva som kan være feil så fortell :) Dette skjedde mens jeg dro noen tonn i bratt oppoverbakke. Bilen jaget mellom gir, og problemet startet da "faktisk omtrent rett etter bakketoppen". Vil nok legge ut bilder og litt annen info etterhvert jeg får tid til å jobbe med den. Men tar nok tid siden jeg er fult opptatt fra før. *Wish me luck*.
  4. Det har blitt gjort før, og antar at jeg også vil prøve dette her etter hvert. Er det andre her som har gjort det? Hvilke erfaringer har du/dere da med dette? Noe jeg bør vite om i forkant? For & Mot tas også gledelig imot :) Evt. om dere har bilder av egne prosjekt, er jo også dette interesant :)
  5. Under giring til Drive, så er det rundt 2-3 sek. før det kopler inn. Dette er kun under drive, og ikke revers. Er dette et slitasjetegn?
  6. Vært i kontakt med det lokale amcar verktstedet, og venter på svar :)
  7. Det er denne typen. Det virker som om det er her problemet er ja. Men siden jeg ikke vet hvordan bryteren er så får jeg ikke målt skikkelig etter feil. Er noen "0.4" M ohm her og der, og det antar jeg kan være feilen. Siden det ikke skal være så høye motstandsverdier i en bryter. (kan være en årsak til varmgang.)
  8. Må også legge til at det er feil i innledning. Parklys virker. Kjørelys slås på når jeg starter bilen. Er "KUN" langlys og ettermontert langlys som ikke virker. "trodde kjørelysa var park lys."
  9. Skal ta en kjapp titt på dette. Om det er flere forslag, Do tell
  10. (Det løste seg ved å bytte lysbryteren, "for de som lurer på det samme".) *Problem* Får ikke slått på kjørelys/langlys og ettermontert langlys. Parklys slås på i det jeg starter den. (Synes å huske at dette måtte slås på manuelt tidligere). *SPM* Hva kan være feil? Og om det er som jeg tror, "rele feil", hvor finner jeg evt. det releet? Kjøpte denne for en kort stund siden, og har kjørt lite med den siden. (startet med at kjølerøret for girolja røyk) og har siden vært lite kjøring. Oppdaget etter en mnd. parkering pga utlandsjobb at jeg ikke fikk slått på kjørelys og langlys. 1000 meteringer er ettermontert og har egen bryter, som heller ikke lyser. Ingen ting som slår når jeg bruker lysbrytere og hendel. Har sjekket sikringer på siden av dasjbordet. *Er førstegang jeg har en amerikaner, og har lite kjennskap til det. Etter å ha sett i motorrommet etter det jeg vanligvis finner der, (sikring og relebokser), fant jeg ut at dette er ikke eksisterende :p og det ligner mer på et hjemmeprosjekt, med rele'er og sikringer hengende i ledning mellom koplingspunkt. (er dette normalt?) Eneste tegn på system er 4 stk rele som er montert på "skinne" helt innerst i motorrommet. Og jeg håper det er en av de. Har ennå ikke funnet el-skjema for denne typen enda, så som tillegsspørsmål lurer jeg på hvor jeg finner dette i pdf "e.l.".
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår