Gå til innhold

gauk1

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

gauk1's Achievements

  1. Ok. Grunnen til at jeg byttet shudder-spjeld var at det var kun denne som kom opp på feilkode. Det var først etter at jeg byttet dette at feilkode på EGR kom opp. Det viser seg nå at det er et tannhjul inne i EGR som er ødelagt. Plastikktannhjul har mistet halvparten av tennene og hopper hver gang det prøver å åpne, derav klikkelyd. Sikkert et kjent problem siden dette ser ut til å være en svært dårlig patent.
  2. Postet i feil forum , prøver igjen. gauk1 0 Skrevet 7 minutter siden Problem: Klikkelyd fra shuddervalve, og feilkode på EGR Får feilkode på EGR p0403 Innsugsspjeld da mener jeg shuddervalve , det som er skrudd på EGR. Har nå tatt ut og renset EGR gullende ren. Når jeg kjører VCDS output test på EGR og shudder valve, så går disse helt fint.( testet disse med VCDS mens de var avskrudd fra manifold , og kan se at spjeld lukker og stenger ) Kan virke som at det signalet som skal lukke/åpne shuddervalve ikke har god kontakt, regner med det er egr som gir kommando her, via et eller annet. Det er shuddervalve som står og klikker, og det stenger stort sett hele tiden. Når jeg kjører og klikkelyden er der, går bilen som et skudd. Når klikkelyd forsvinner så går bilen i treg modus(spjeld lukker). Kobler jeg av plugg til shuddervalve, går bilen helt fint(spjeld står da åpent) Shuddervalve er skiftet. Noen som har prøvd å åpne en egr? Altså sett inni den svarte boksen hvor elektronikken og mekanikk sitter ? Mulig det har kommet inn olje slik det gjorde i shuddervalve. Tenkte å forske litt mer før jeg kjøper ny egr. Er det noe programmering som må gjøres etter at jeg byttet shuddervalve? Feilen var den samme før jeg byttet, men feilkode forsvant etter at jeg byttet.
  3. Får feilkode på EGR p0403 Innsugsspjeld da mener jeg shuddervalve , det som er skrudd på EGR. Har nå tatt ut og renset egr gullende ren. Når jeg kjører VCDS output test på EGR og shudder valve, så går disse helt fint. Kan virke som at det signalet som skal lukke/åpne shuddervalve ikke har god kontakt, regner med det er egr som gir kommando her, via et eller annet. Det er shuddervalve som står og klikker. Når jeg kjører og klikkelyden er der, går bilen som et skudd. Når klikkelyd forsvinner så går bilen i treg modus(spjeld lukker). Kobler jeg av plugg til shuddervalve, går bilen helt fint(spjeld står da åpent) Shuddervalve er skiftet. Noen som har prøvd å åpne en egr? Altså sett inni den svarte boksen hvor elektronikken sitter ? Mulig det har kommet inn olje slik det gjorde i shuddervalve. Tenkte å forske litt mer før jeg kjøper ny egr.
  4. Hei! Jeg har en Audi A4(2.0 TDI 2005,automat, modell) som jeg prøver å reparere, bilen har stått i ett år. Den akselererer veldig tregt, får liksom ikke boost. ESP Lyset lyser også, men dette kom først opp etter at jeg nylig skiftet batteri, vet ikke om dette har noen sammenheng, har ikke konsentrert meg så mye om den feilen(tror det er steering angle position sensor som kommer opp som feil her). Fikk også batterilys etter at jeg skiftet batteri, og det går ikke ut selv om jeg har ladet det helt opp. Skal måle ladespenning når jeg kommer så langt. Tilbake til der alt startet for ett år siden. Det kom opp feilkode på innsugsmanifold. Bilen gikk veldig tregt, det kom en høy klikkelyd fra innsugsmanifold(spjeldet) Skrudde denne opp, og den var full av olje. Satte i ny i går. Klikkelyd ble mindre intens, og den forsvinner ganske fort. Den kommer helst på tomgang. Det virker som om bilen prøver å lukke spjeldet mer enn det som går an, eller at spjeldet står og blafrer. Bilen går fremdeles veldig tregt. MEN: Hvis jeg drar ut pluggen til innsugsspjeldet, så går bilen for full spiker. Kan det være at den nye innsugsmanifolden også er ødelagt ? (Kjøpe den brukt). Jeg mistenker noe annet. Skal få lest ut feilkoder igjen i dag. Det kommer ikke opp andre varslellys enn ESP og Batteri. Jeg lot batterilader stå på mens bilen gikk på tomgang, slik at jeg var sikker på at systemet fikk nok spenning, forsikret at det ikke var dette som trigget feilen. Har slettet alle feilkoder før jeg satte i nytt innsugsspjeld, men har ikke lest av etter at jeg skiftet innsugsspjeld. Takker for alle tips dere måtte ha :) Er det slik at en ESP-feil gjør at bilen skal gå i nødmodus ?
  5. Hei! Har hatt et gult lys i instrument panelet som har lyst("Sensor" med bilde av en oljekanne), samt at oljetemp-indikator i instrument panel står stuck på 60 grader, det er ikke liv i den. Skiftet i dag sensor som ligger i bunn av oljesump, da denne skal gi både oljenivå og oljetemp. Etter at jeg slo av/på tenning to ganger, forsvant dette gule varsellyset, og er nå borte for godt forhåpentligvis. Imidlertid, så funket ikke oljetemperaturindikator selv om motor ble varm(90 grader), helt til jeg resatte tenning, da føk pila opp til 80 grader. Men , nåla sank ned igjen til 60 og ble værende der ettert atr "OK" lyset gikk bort. Se ut for at oljetemp-måleren kun virker i "selftest"-perioden som er på ca 3-5 sekund etter at man vrir om nøkkel. Noen som har noen pokertriks til dette problemet ? Bil :Audi A6 2000 model, 1,9TDI På forhånd takk
  6. Hei, Jeg har googlet og søkt på de plasser jeg har kunnet i dag, ser ikke ut for at jeg finner dette. Noen som har tips om hvor man kan finne koblingsskjema ? helst komplett
  7. Kan være at jeg klarer meg med vanlig verktøy, tenkte bare på det man trenger for å låse dieselpumpe,kamdrev og veiv :)
  8. Takk for svar. Ja, hvis jeg bare vet hva jeg skal ha :)
  9. Hei Jeg planlegger å skifte registerreim på bilen min + vannpumpe og alt som jeg kan "få med på kjøpet". Jeg holder på å sjekke ut spesialverktøy, men det ser ut for at der eksisterer to forskjellige typer dieselpumper. Noen som kan gi meg en kort og konkret beskrivelse av korrekt verktøy, eventuell link til en side hvor dette kan fås kjøpt til en grei pris? (låsing av kam/veiv/strammer osv) Ser de har et sett på biltema for VAG, til litt i overkant av tusenlappen, synes det var litt dyrt. Er ellers taknemlig for ALLE tips i forbindelse med denne jobben :)
  10. Audi A6 2000 modell: Heggen Bil og karosseri selger nå forstillingssett for kr 1990.- merke/fabrikat er "Sidem" Detter er jo billig, finner lite om dette på nettet. Noen som har erfaring ,med produsenten "Sidem" ?' Bruker man samme forstillingssett for A6 med sportsunderstell og de uten ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår