Gå til innhold

buerjr

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    trondheim

buerjr's Achievements

  1. Har kjøpt meg en OBD2 scanner nå. og de feilkodene jeg får opp er: P0134, P1341 og P0301. Den siste er coilen eller tennplugg vet jeg.
  2. Hei. Noen her som vet hvor airbag sensor sone1 er? Får opp at det er feil på sone 1. Men klarer ikke finne ut av hvor sone 1 er. Har en Saab 9-3 03mod sedan. Takker for svar,
  3. Trenger å få bekreftet at dette er den fremre lambdasonden. Den er i mine øyne ganske ny ut, men får feil på den ved tech2 sjekk. Noen som har peiling på hvor mange sensorer det sitter i den? Bildene er tatt rett ovenfra etter å ha åpnet panser. Er det turboen som denne sensoren går inn i? Bilen er en Saab 9-3 2.0t 2003 model. Takk for svar.
  4. Som overskriften sier så lurer jeg på om det går an, uten for mye styr og koble ut den stereoen jeg har i min saab 9-3 fra 03 ( radio med "grønn" skjerm,og separat cd-veksler), med en spiller fra en saab 9-3 fra 2009? er det de samme koblingene og festeanordningene? samme størrelse? Den spilleren jeg har funnet fra 09 er med radio, cd-veklser og AUX i en som samme enhet. ikke separat som jeg har i dag. Håper det var forståelig skrevet. Takker for svar.
  5. Jeg har nå fått tatt en ekstra titt under panseret. årsaken til at servooljen rant ut er kanskje at motorfeste har gått. Tenker dette fordi motoren beveger seg litt i overkant mye når jeg gasser og bremser. når jeg trår på gassen, beveger motoren seg opp og bakover. når jeg slipper gassen/ trykker på bremsen, gå motoren ned og fremover. Motoren beveer seg en del centimeter. og det er ganske trangt foran i motorrommet. hvor ligger motorestet? kan det høres ut som en logisk forklaring? hvor farlig er dette? skjønner at det ikke er veldig gunstig å kjøre med. er det en grei sak å fikse motorfeste selv? om dette er problemt selvfølgelig. er veldig glad for all hjelp jeg kan få. litt kjipt at dette nå skjer i jula, og de fleste verksteder er stengt.
  6. Om servopumpa har tatt kvelden, så burde vel rattet være tungt? Alt fungerer som normalt. Bortsett fra lyden. Kan det ha noe med reima å gjøre? Jeg fylte på med G00200. Samme som står på lokket. Ikke noe rød olje, men grønn.
  7. en liten oppdatering. denne rare lyden kommer når jeg slipper gassen og den bremser på giret, eller når jeg trår inn bremsen. så fort jeg trår litt på gassen så forsvinner det. sjekket servooljen etter å ha kjørt 15 km. og det kommer da litt bobler opp fra væsken. Kan det være at pumpa suger inn luft noe sted? hvordan påvirker denne væsken brems, eller blir påvirket av brems? Trenger noen gode råd. skal ut å kjøre i romjulen. er det farlig eller kan det skje andre "større" skader?
  8. Har nå fylt servoolje og vridd en del og kjørt. Men det kommer en voldsom "summe" lyd. Den blir borte når jeg har full sving til en av sidene men så fort jeg beveger litt tilbake så kommer den igjen.er dette tegn på luft i systemet eller? Ect andre alternativer? Takker for svar og ønsker dere en god jul :-)
  9. Startet bilen i dag, den stod og gikk i 5-10 min før jeg skulle kjøre. Når jeg setter meg inn å skal kjøre går det ikke Ann å vri rattet.Kjører di 2 meterene tilbake og sjekker julender ser jeg at all hydraulikkoljen ligger på bakken. Åpner opp og det at en slange ha hoppet av. Når jeg nå skal fylle på ny olje. Er det noen forhåndsregler jeg må ta? Har det kommet luft i systemet? Evt hvordan får jeg det ut? Har en passat stv 00 mod. 1.9 tdi. Takker for svar :)
  10. Har en passat med lakkflass på taket. spesielt rundt antenna. her snakker vi tjukke lakkbiter. er nok litt rust under, men ikke mye. er dette noe som lar seg fikse uten å bruke verksted.
  11. Overskriften sier vel sitt. Har en v70 så hånda. Har gått 400000. Blitt brukt som pendler bil siste 4 årene. Er Manuel girkasse. Skal være byttet alt av slitedeler og regreim på 360000. Har en pris på 7000. Verdt å kjøpe Evt hva jeg bør sjekke ekstra nøye? Vet den har gått langt men den går nok litt til?
  12. takk, men byttet batteri nå, og det funka.
  13. Etter litt mekking nå så vil plutselig ikke bilen starte. eller det vil si at når jeg vrir om tenningen så går alt av elektrisk på, og siste hakket på tenningen så hører jeg bare klikke lyder. Når jeg har Rullet den i gang og fått kjørt den litt så er det ikke noe problem å starte bilenmed nøkkel. kan det være batteriet mitt som begynner å takke for seg? er en volvo s40 1.8l benisn, 1996 modell. takker for svar :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår