Gå til innhold

Onkelrambo

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Onkelrambo

  • Bursdag 09/10/1967

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Onkelrambo's Achievements

  1. Coil og fordeler byttet og da fyrer den endelig. Veldig ventiltikking, bytter til helsyntetisk olje + skifter filter (olja luktet helt forferdelig og hadde vel minimalt med smørende egenskaper etter den varmekjøringa), og nå går motoren og "maler" så fint som bare det. Phhuu...trodde motoren hadde havarert skikkelig, men det ikke en så dyr affære som vi trodde :)
  2. Da er termostathuset midlertidig tettet før jeg går til innkjøp at nytt. Fyrer opp bilen, men får den ikke til å tenne. Sjekker pluggene, men ingen gnist. Måler i coilen og får utslag på strøm der helt frem til kontakten før fordeleren. Denne ble skrudd opp og rotor og pinner i fordeler rengjort/pusset (det var mye irr og skit her). Sjekker på nytt om det er gnist i pluggen, men der er det helt dødt. Som tidligere nevn i tråden så ble bilen tom for vann da et av inngangene til termostathuset knakk. Bilen ble kjørt en stund etter at dette hadde skjedd, før den sakte men sikkert stoppet av seg selv. Noen ideer om hva det er som gjør at det ikke kommer frem strøm til pluggene? Er det en idé og dra til høgger og plukke fordeler/coil og teste, eller er det stror sansynlighet for at det er noe ordentlig som har gått galt i motoren?
  3. Da blir det spennnde og se om den fyrer etter bytte :)
  4. Ja, tenkte det samme selv, men vet at vw har sensorer som kutter motoren før det blir for stor skade. Siden trykket falt tenker jeg at da har Hr. vw kuttet livlinjen før det ble for galt. Hadde samme opplevelse med en Caravelle hvor jeg ikke fikk startet før jeg hadde kodet om startsperra. Alt går rundt, men det virker som om at siden det ikke er vakum i systemet så slår sensorene inn....Men det skader jo ikke og snakke med et verksted før man går til innkjøp....
  5. OK, takk for svar. Er det mye jobb å bytte det?
  6. Her er link til større bilder: Bildr.no Bildr.no
  7. Kona har en Polo 96 mod. som stoppet helt her om dagen. Det hadde blinket på kjølesymbolet og tilslutt stoppet altså bilen opp. Tror kanskje den har varmskjært seg. Helte på vann i vanntanken men ser at vannet bare renner ut fra et hus med mange slanger inn og ser at det har vært ett brudd i denne enheten da en slange henger løst. Forsøkte og starte den en stund etter. Starteren virker men den tenner ikke. Kan dette ha noe med at det har vært dette bruddet? Har sjekket litt på nettet for og finne ut hva denne enheten heter og tror den kalles termostathus. Kan noen av dere bekrefte om dette er riktig? Og er det mye jobb og bytte dette selv?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår