Subaru lager ikke biler i Kina, kun i Japan og USA. Clutchen i alle dieselsubaruer er en tysk Sachs clutch med dobbeltmassesvinghjul, samme som står i mange europeiske biler. Volkswagen, bl.andre, har hatt en del problemer med dette svinghjulet tidligere, men tror det er fikset nå.
Outback Diesel med 5 trinns girkasse var veldig høyt giret på 1. gir, dette kunne gi clutchslitasje, spesielt dersom en kjørte mye med henger. Kjøp outback med 6. trinns kasse.
Motorproblemene på noen av de første dieselmotorene var, som det ble sagt før, at pakningstoff kunne tette en smørekanal på noen av motorene. Disse ble skiftet på garanti.
Forøvrig er Boxerdieselen en herlig motor, vibrasjondfri og kvikk. Men dersom en har mye småkjøring da er bensin best. Dieselen blir sent varm.
Jeg har/hatt tre Subaruer, en Pick-Up som har gått 440 000 km med minimale problemer, en Legacy som gikk 150 000km uten en eneste feil og nå har jeg en Forester Diesel kjørt 57000 km uten en eneste feil.