Gå til innhold

SuperSaxy

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SuperSaxy

  • Bursdag 04/10/1998

core_pfieldgroups_99

  • Yrke eller sivil status
    Skole

Contact Methods

  • Bosted
    Høland

SuperSaxy's Achievements

  1. Hei, Yarisen begynte å gå veldig dårlig i høst. Kjørte med bilen slik i et halvt år, før jeg løste problemet med nye coiler og plugger. Men så begynte den å gå ekstremt dårlig. Virker som om tenningssystemet har forskjøvet seg, og kjedet er slakt. Skrudde av ventildekselet (rocket cover på engelsk), og dro litt i kjedet. Det som skjedde da, var at den ene kamakselen roterte 35-45 grader uavhengig av den andre kamakselen og resten av systemet. Lurer på om jeg bare kan skifte en strammer, eller om jeg må bytte kjede. Takker for svar, Mvh SuperSaxy
  2. Er det vanskelig å fikse et slakt kjede, fjerne et ledd slik som på en sykkel? :P Hvordan er det å skifte strammeren og glideskinnen? Stemmer dette med en motor som føles dau ut?
  3. Bilen var inne på et lokalt verksted. Der fikk de lest av feilkodene. Det viste seg at det var feil på veivsensoren og kamakselsensoren. Verkstedet ringte til Toyota, de sa at kodene var motstridende. Verkstedet anbefalte å ikke bytte noe, siden det er så mye usikkerhet. De nullstilte hjernen, og lampen sluttet å lyse, men motoren forble like slapp som før. Etter et par uker begynte lampen å lyse igjen. Noen som vet hva som kan være feil? Er det noe vits i å blåse ren luftmengdemåleren, den fusker ikke på tomgang, eller i fart, den er bare slapp. Takker for svar! SuperSaxy
  4. Var på det i våres, skal sjekke det nærmere når jeg kommer hjem fra skolen i dag.
  5. Bilen var på EU-kontroll for en uke siden, den kom gjennom uten noen feil.
  6. Skifta plugger i stad, motoren går merkbart bedre. De gamlepluggene var veldig slitte, men lampen har ikke sluttet å lyse, får se hvordan det blir i morgen.
  7. Hei, vi har en Yaris 2004mod., med en literen. Den har gått 160tusen. I sommer begynte den å gå merkbart dårlig, helt plutselig. Når vi kjørte i dag, begynte servicelampen å lyse. Eksosen lukter dårlig, og bilen går som sagt dårlig. Lurer på om det kan være luftmengdemåleren eller motorstyringen. Kan man ta diagnose uten diagnoseverktøy, hvis det går an, hvordan gjør man det? Hva kan jeg bytte og hva er verkstedjobb? Pappa har endel erfaring, men han er lei av å ligge under bilen, så ting som ikke tar en hel dag å fikse skal gå å skifte. Takker for svar! SuperSaxy
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår