Gå til innhold

Wise84

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Wise84

  • Bursdag 10/23/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Sogndal

Wise84's Achievements

  1. Hei. Jeg har problem med en Camry 87modell. Gjelder motor 3S-FE med 128hk. Sliter med at den fjusker/nykker akkurat ved overgangen fra null gass til litt gass, eller når en bare prøver å opprettholde farten med lite gass. Merker det spesielt når en skal løse bilen forsiktig, da hender det at den blir kvelt pga fjusken. Da kan den av og til være litt vrien å starte igjen. Ved kjøring i lav hastighet i 1. eller 2.giret kan det rykke noe voldsomt i bilen. Disse tingene skjer sporadisk, og ikke hver gang. Ved pådrag og akselerasjon er det ikke noe problem. Bilen starter lett både varm og kald når den ikke har sånn fjuskebye. Har byttet tennplugger, tennpluggledninger/fordelerlokk, fordeler, rotor og tenningsmodul (igniter), men har ikke blitt bedre. Luftfilteret er sjekket og det er bra. Bensinfilteret er ganske nytt. Har tatt diagnose på den, men det er ingen feilkoder. Noen som har tips til hva jeg skal sjekke?
  2. http://www.nbfbildeler.no har haugevis med brukte deler fra huggerier rundtom. Give it a shot :)
  3. Har du sjekket tenningsbryteren? Den kan ha sånne rare symptomer. Jeg har nesten samme problem hos meg nå på en Mazda. Varsellampene lyser ikke når jeg slår på tenningen og blinklyset fungerer ikke. Der mistenkes det å være tenningsbryteren som er defekt. Kan være verdt å sjekke ut :)
  4. Oki, kan prøve det. Men hvis releet er brent, hvorfor starter den da når en kobler fra og til batteriet? Jepp, kan lage en tråd der også, takk for svar! :)
  5. Nei. Men vi prøvde å koble releet fra og til siden bilen starter når en kobler fra og til batteriet. Det gjorde ikke noe forskjell. Kan det fortsatt være den som er synderen?
  6. Hei Naboen min har problemer med sin 94mod W124 200TE. Den nekter å starte når bilen er kald. Eneste måten å få den i gang på er å koble fra og til batteriet, da starter den etter 2-3 forsøk. Når den først har startet/er blitt varm, så starter den helt fint etterpå. Den går også ujevnt på tomgang. Har sjekket OVP-releet og sikringen der er hel. Har prøvd med en annen hjerne, skiftet tennplugger, gått over slanger/ledninger. Kan det ha noe med kaldstartventilen å gjøre? Vil denne bli påvirket av at en kobler fra batteriet? Noen forslag?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår