Gå til innhold

Olav Vectra B

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Olav Vectra B

  • Bursdag 10/19/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Vectra b
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998

Contact Methods

  • Bosted
    Asker

Olav Vectra B's Achievements

  1. I en bratt oppoverbakke kjørte jeg i dag med ganske mye gasspådrag (muligens i for høyt gir/for lavt turtall). Dette er ikke forkjørsvei, og da en bil kom brått på fra en sidevei til høyre slakket jeg brått av på gassen, for raskt å gi på igjen (da vedkommende likevel stoppet). Like etterpå responderte nesten ikke motoren ved gasspådrag, og den fusket, gikk ureint og stoppet til slutt. Jeg måtte svinge til siden og stoppe. Da jeg startet igjen noen minutter seinere virket alt normalt med en gang, men motoren begynte å fuske igjen like etterpå. Fikk gått over tenningssystemet som virket ok, fant ingen lekkasjer rundt luftslanger og rør. Da jeg startet bilen etter ca 20 min virket alt ok. Kjørte hjem uten noen form for problemer. Kan det rett og slett hende at det ble noe feil med luftmengde ifm kjøringa i bakken??
  2. Beklager seint svar! Nei, skiftet ikke pakning. Flexirøret festet jeg kun med rørklemmer og monteringspasta, så kan jo hende det ikke er 100% tett, selv om jeg har sjekket der flere ganger tidligere - kun på tomgang da riktignok...
  3. Kan det være en liten lekkasje ved festet til forgreiningsrøret kanskje..?
  4. Takk for svar! Skal sjekke, men tror ikke det er noen lekkasje ved flexirøret eller på eksosanlegget for øvrig. Har vært under bilen flere ganger siste året og tetta en del mindre lekkasjer. Flexirøret bytta jeg for snaut to år siden, men skal jo ikke være for bastant på at det ikke er noen lekkasje rundt skjøtene. Synes imidlertid det høres ut som om lyden kommer fra motorrommet... Olav
  5. Hei, i et års tid nå har det kommet en litt grovere/røffere lyd fra motoren på min Vectra b 98 mod når turtallet ligger rundt 2500-2700 rpm. Skjer i alle hastigheter (også på tomgang) og i alle gir. Motoren drar ikke dårligere så vidt jeg kan merke. Jeg trodde lenge at det var noe som var løst en plass og som skapte ressonans ved akkurat dette turtallet, men er usikker... Noen som har en idé eller som har vært borti liknende fenomen? Mvh, Olav
  6. Hei, for et par uker siden ville ikke kupevifta virke da jeg starten bilen. Dette var etter en lang skitur, jeg befant meg i ingenmannsland og bilen var kald (det samme ble jeg). Naturligvis dugget det voldsomt (jeg var jo først svett og varm), for deretter å legge seg is på innsiden av rutene. Sjekket sikring, men alt var ok. Kjøreturen hjem ble interessant... Rett før innkjørselen vår begynte vifta plutselig å virke, og har fungert upåklagelig siden. Det hadde rista voldsomt på veien jeg kjørte frem til skianlegget - denne var dekket av skikkelig ruglete vaskebrettis. Kanskje en kontakt som er løs? Er lite lysten på å oppleve det samme igjen. Kan jo ikke ha med mobil hårføner hele vinteren..! Noen som har en idé om hva som kan ha skjedd? Alle svar mottas med takk! Mvh, Olav
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår