Gå til innhold

htrygve

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om htrygve

  • Bursdag 11/10/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Molde

htrygve's Achievements

  1. Hei igjen Opelduude. Dette er første gang jeg legger ut svar med bilder på bilforumet. Aner ikke hva som skjer når jeg trykker "legg inn svar". Iallefall, det skal være noen bilder av EGR ventilen, samt inngang til Innsugsmanifold. Hvis du kan se bildene, så ser du at det er rimelig(!!!) igjensotet alt sammen! Jeg har bare renset EGR-ventilen, men må nok bite i det sure eple og demontere innsugsmanifold å rense det også etterhvert. Bilen ble uten tvil litt bedre å kjøre, men jeg opplever fortsatt dårlig akselerasjon ganske ofte. Kunne du kommet med noen kommentarer til bildene? Jeg regner også med at det går et rør fra turboen til selve EGR-ventil/innsugsmanifold. Det var en del skitt der og. Bør dette også renses? Mange takk!
  2. Ja, brodern har sagt ved en del anledninger (når han har kjørt bak meg) at røyken fra eksospotta ofte er veldig svart.
  3. Kjenner en mekaniker som kan bistå, så da satser jeg på å gjøre et forsøk med han :-) Ja, har hørt/lest at riktig mengde luft er veldig viktig for at motoren skal gå bra både på tomgang og i fart. Ryker svart - mener du svart røyk fra eksospotta, eller fra selve motoren fremme? Har tatt en sjekk på innsugsmanifolden på bilen min, den ser akkurat ut slik som på den linken du gav ;-)
  4. Da er vi straks inne på noe jeg har svært lite greie på. Men at det er noe skit en plass høres igrunn logisk ut. Hvor sitter den? Og er dette noe jeg kan gjøre hjemme?
  5. Hei, Mercedes C-classe, 2003 mod. 2.2l 143hk. Har i det store og hele problemer med akselerasjon på bilen min. Ofte kan det ta opptil flere sekunder før den f.eks går fra 70-80km/t eller 80-90km/t. Desidert værst når motoren er varm/sliten etter en lang dag(?). Det virker på en måte som at motoren blir litt "hindret" i øyeblikket når den skal ta av, kjøre forbi, akselerere fort osv... Kraften er der, men den vil liksom ikke. Har byttet følgende: * Dieselfilter * Luftmengdemåler (eller luftmassemengdemåler??) * Luftfilter * Dysepakninger (etter lekasje) * Oljeservice på automatkassa Lurer på om det kan være noe elektrisk? Var hos Mercedes for noen måneder siden og tok ut feilkoder. Der sa de (ut ifra feilkodene), at CANBUS kan være et problem. Har ikke disse papirene foran meg nå, men kan finne tak i de hvis det gjør det enklere og komme med forslag. Mange takk!
  6. Hei! Kanskje litt rar tittel, men den er ikke misvisende. Her trenger jeg noen kommentarer. Se denne videoen som jeg la ut på youtube i går: Bil: Mercedes C-klasse 220, 2003 mod. Vil begynne med å si at denne bilen ble godkjent for noen uker siden (på aut. merce-verksted!!)... Opplever fortsatt ekstrem risting ved hard nedbremsing, samt at bilen heller til venstre når jeg bremser hardt. Har byttet skiver og alt det der (for mer info, se tråd http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/c-klasse-w202-w203-w204/301667-c-klasse-220-2003mod-risting-i-rattet-ved-bremsing.html Som videoen viser så er det fryktelig løst. Jeg vil derfor velge å tro at dette er grunnen til det jeg beskrev ovenfor.. Vet ikke helt hvor jeg skal starte å spørre, men hva tror dere? Burde f.eks bilen i det hele tatt blitt godkjent?? Mange takk. Mvh Trygve
  7. Hei! Jeg kjøpte meg Mercedes C-klasse 220 (stasjonsvogn) i november i fjor, 2003 modell. Kjempefin bil, storfornøyd osv. Men jeg har problemer med at rattet kan riste voldsomt når jeg bremser hardt, kanskje mest fra 100km/t og ned til 80km/t. Jeg kan "fremprovosere" risting på rattet når jeg vil, så det er uten tvil noe jeg må få ordnet snarest mulig. Litt info: 1. Bilen heller ekstremt mye til høyre når jeg "slipper" rattet. Har prøvd å hatt den inne til spissing (ikke på aut. merce-verksted), men det hjalp ingenting. Skal på service hos Bertel O. Steen i morgen for å finne ut hva som er årsaken.... Jeg vet ikke om dette kan ha noe direkte innvirkning på at rattet rister ved bremsing. 2. Jeg har byttet bremseskiver og bremseklosser på begge sider forran, og mye av ristingen ved bremsing forsvant da (Brembo-skiver og Mintex-klosser..) 3. Ifølge dekkforhandler, så er dekkene akkurat innenfor grensen når det gjelder mønster osv. Noen som har peiling på hva som kan være årsaken til at det rister når jeg bremser?? Ødelagte bremsekalyptere (skrives det forresten bremsecaliper?..)? Kan det være dårlig kvalitet på felgene?? Mange takk! Mvh Trygve
  8. Hei igjen :-) Da har jeg byttet lambdasonden, og rundt 80% av fuskinga er borte. Det er en gammel bil, så jeg forstår at den aldri vil bli 100%. Det er helt greit, så lenge den mest intense rykkinga og nappinga er borte. Tusen takk til alle som kom med gode innlegg! Settes stor pris på. Trygve
  9. Jess! Var på mekonomen å kjøpte lambdasonde i går @Quattro73 :-) Ifølge wikipedia så kan defekt lambdasonde føre til redusert effekt og fusking, noe som stemmer ganske bra for bilen min. Så får vi se da, om dette løser problemet. Skal legge igjen resultat etter jeg har byttet den en gang til uka :-)
  10. Oi, du skrev at du har samme problem, trodde det sto "hadde". Da vil vel det bety at du fortsatt har samme problemet.. :P
  11. @300benz, nei, har ikke funnet ut av problemet.. Glennarn foreslo slangen som går til bremsekraftforsterkeren. Der ser (og kjennes) det veldig ut som plastikk, pluss at den ser helt grei ut. Fikk du løst det på din til slutt eller? Evt. hva gjorde du?
  12. @Quattro73: Helt greit å slette post, var bare jeg som var fortvilet, hehe.. Helt riktig, Luftmengdemåleren kjøpte jeg på biltema, men satt altså tilbake den gamle da fuskingen/rykkingen/nappingen var like ille etter bytte. Har ikke sjekket tenningstidspunktet nei, kan sjekke det :-) Tomgang er forresten veldig dårlig på bilen.. høres noen ganger ut som den skal kveles, men det har ikke skjedd enda. @Marcus Bøen: Dette er også noe jeg ikke har gått grundig til verks i. Er det mulig å si noe om nøyaktig hvilken vakum-slange det var sprekk i?
  13. Hei igjen, Bønnfaller alle dere der ute med peiling på bil, hva kan jeg gjøre for å få slutt på fuskingen?? Takk! I starts-tråden, hadde jeg byttet følgende: 1. Coil 2. Fordeler-lokk 3. Rotor 4. Alle pluggene. Bilen fusket fortsatt, så jeg gikk videre, og har nå byttet: 1. Bensinfilter 2. Alle pluggledningene 3. Luftmengdemåler (husker ikke eksakt navn) Det ble littegrann bedre, men det er uten tvil fortsatt rykking og napping. Hva i all verden kan det være?? Noe med bensintilførsel?? Takk!
  14. Ok, skjønner. Etterkontrollen er nå torsdag som kommer. Tror du politiet kan vise litt forståelse og være litt "runde" i sin avgjørelse ved en eventuell kontroll?? Eller er det ingen nåde og masse stå-hei osv??
  15. Nei, har ikke fått de brevene du nevnte, bare en påminnelse om at den må eu-godkjennes. Bilen var eu-godkjent frem til 29 februar i år, så det har gått 2 måneder over fristen, ja.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår