Gå til innhold

eiriksan

Bruker
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om eiriksan

  • Bursdag 12/19/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

eiriksan's Achievements

  1. Hei! Jeg har en audi A4 1.9 tdi 2002 modell. Kjøpte denne i 2008. Den fungerte bra i ca 6 mnd før historien starter. Og før jeg begynner vil jeg presisere at jeg har behandlet bilen forsiktig, og grisekjører ikke med den. Jeg har hatt vanvittig mye problemer med bilen siden den gang, men det har i det siste toppet seg veldig. Bilen har service-hefte, alle servicer er fulgt, hos tidligere eier såvel i mitt eie. Bilen har nå gått ca 165 000. Turboen og vakumpumpe tok kvelden i 2009. Bilen ble satt på verksted og reparert. (40 000,- smackaroos der altså) I 2009 begynte abs- og esp-lampe å lyse. Dette kommer og går den dag idag. Verksted sier abs-sentralen har en feil, og denne må byttes. (20 500,-) Airbag-lampe lyser. Jeg har tilbakestillt feilen med vag-com og på verksted flere ganger, men den kommer tilbake hver gang. Har lest litt rundt i forum, om folk som har samme problem. Der er visstnok konklusjon at styreenheten må byttes. (Orker ikke tanken på hva den koster) Nødblink skrur seg på plutselig og når som helst (som oftest når det passer som minst, i rushtrafikk, når jeg står i lyskryss foran en politibil osv...) , til og med når bilen står parkert! (flatt batteri er jo alltid en fest når man er seint ute til jobb) Av og til kan dette stanses med at jeg trykker på nødblink-knappen (selvsagt) men som oftest må jeg vri hovedlysbryteren et par ganger frem og tilbake for å stanse dette. Har byttet denne bryteren, uten at det hjalp... De siste ukene har bilen også begynt å gå urent. Når jeg gir et jevnt gasspådrag begynner først turboen og suge luft, så plutselig får jeg følelsen av at den bremser, så kutter turboen et lite sekund før den begynner å suge igjen. Har også ved et par anledninger opplevd at turboen har lagt på røret fullstendig. Men dette ordner seg ved at jeg stopper motor og starter igjen. Kan ikke tenke meg at det kan være noe galt med turboen i seg selv siden bilen bare har gått ca 15 000 km siden den ble byttet. Jeg mistenker derfor selv at det kan ha noe med styreenheten å gjøre? Setter veldig stor pris på tips/råd, og hvor jeg evt kan anskaffe delene jeg trenger til en grei pris, brukt hvis det er mulig. Dersom noen kunne ha satt meg i kontakt med det vaktlaget på fabrikken som bygget denne bilen i tyskland en eller annen gang i 2001/2002, hadde det også vært fint. Føler at de trenger en aldri så liten korrigerings-samtale... Vil selge bilen ASAP når den er i stand, men sånn som den er nå ville jeg ikke unnet min verste fiende å eie denne bilen. Det er ikke tvil om at biler har personlighet. Synd jeg fikk den med personligheten til en med kugalskap. FML!! Hilsen en bitter Audi-eier.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår