Gå til innhold

katot

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om katot

  • Bursdag 04/04/1994

Contact Methods

  • Bosted
    Rogaland

katot's Achievements

  1. Hei og takker for svar! Ønsker derimot flere tilbakemeldinger og tips slik at jeg har noe å velge ut ifra :) Coax og komponenthøytalere. La meg se om jeg har fått dette riktig. Coax høytalere er diskant og bass i samme enhet og har inkludert delefilter, mens komponent høytalere er alt det nevnte for seg selv? 2 veis har bass og diskant og 3 veis har i tillegg mellomtone? Vis jeg ikke vil at noe av høytalerene skal spille lavere en feks 200 hz, er det mulig å stille inn på dette oppsettet? Slik at jeg får alle de lave tonene til sub'en.. Hvor mye har egentlig en 4x50w seperat forsterker å gi som en innebygget 4x50w i spilleren ikke klarer? Om jeg har forstått deg riktig trenger jeg altså en spiller med 6 kanalaler som kan kobles på bakpå fra egen forsterker.. Front, bak og sub :) Har en spiller som heter Kenwood 3054UR, noe jeg tenker meg er ubrukelig til mitt tilfelle. Takker igjen for svar:)
  2. Hei Har blitt bitt av lysten på anlegg som er bedre enn orginal anlegget i min Opel Vectra 1,8l 16v 96 mod.. Det som er blitt gjort nå er at jeg har satt i en Pioneer aktiv sub bak i hattehylla som jeg fikk gratis, det er også satt på delefilter på de 4 kanalene som er orginalt. Men i og med at jeg ikke er fornøyd, så har jeg lyst å bytte ut alle høytalerene og sette en 4 kanals forsterker på dem samt kjøpe en ny spiller som har USB på baksiden (mindre rot) og støtte for android/ipod i tillegg til mange kjekke innstillinger som delefilter både på høye og lave toner. Har blitt mer og mer forelsket i Alpine som merke pga mye av det i vennekretser. Tipper det er 5.25" som er størelsen på de høytalerene som er i bakdørene, og 6,5" forran om jeg ikke tar feil samt en diskant oppe med dørhåndtaket. Jeg liker ikke musikk som bare er dundrende bass og fæl dunking. Er mer inn i rock og metall sjangeren som betyr storsatsing med mye behov for diskantlyd. Prisklassen jeg er ute etter skal være en middelklasse som er "nok" til å tilfredstille enhvær amatør som er ute etter skikkelig lyd på sangene sine uten å kverke det som er av ører. Om noen har en anbefaling av butikker i Tyskland eller Danmark, mottas tips med glede da jeg skal nedover der om et par uker. Planen er altså da å skippe bassen til fordel for den jeg allerede har, og kjøpe en monoblokk forsterker og en skikkelig 15" sub når jeg kjenner "lysten" igjen. Jeg trenger tips til valg av - 4 kanals forsterker - Høytalere til bakdørene - Høytalere med seperat diskant til front dører - Spiller med helst usb på baksiden Som sagt er favoritten Alpine når det gjelder merke. Lurer også på hvordan høytalerene skal koblest til spilleren når de kjørest gjennom en seperat forsterker, om de skal direkte inn i de orginale iso kontaktene eller om det MÅ til en seperat utgang på spilleren. Takker for alle tilbakemeldinger! Takker for svar!
  3. Jordinga er helt fint mot motor og resten av bilen.. Har også koblet til en stor raus med ledninger til jord som var der før..
  4. Hei Har nylig byttet ledningsnett på en 92 mod 2,0l 8v calibra.. Nå når vi skulle teste ut dette etter å lagt opp igjen så får vi ingen form for reaksjon i det hele når vi vrir tenninga. Vi er sikre på at ledningsnettet fungerer. Og ja, vi burde tatt bilder og dokumentert hva vi demonterte. Har mistanke om feilplasserte ledninger eller rele.. Problemet er at det har gått flere dager med feilsøking med multimeter og med fagfolk tilstede uten hell. Lurer derfor på om det er noen som har noen tips for feilsøking, eller hva som eventuelt kan forårsake dette. Altså uansett hva vi gjør så får vi ikke strøm inn i bilen, det virker rett og slett som at batteriet ligger i nærmeste elv når vi prøver.. Dette er ganske irriterende, men siden der er så omfattende at ingenting fungerer så burde dette være en simpel ting vi har oversett eller plassert feil... Får vell legge til at alle sikringer ser ut til å være i orden, heller ingen form for kortslutting, røyk o.l.. Teorier og egne erfaringer blir tatt i mot med ett STORT takk!
  5. Før fristen for årsavgiften gikk ut så ringte jeg tollvesenet for å forhøre meg om status på denne innbetalinga. Til all min glede så var den altså betalt av bilselger nå :) Når det gjelder mopeden, så har min mor ei venninne som har ei søster som tilfeldigvis min kjære mopedkjøper bor hos. Mopeden har ikke hatt noen problem, arbeidsgiver var fake og det hele var et forsøk for å presse meg for penger. Kjøperen har også nullstilt speedometeret. Han ringer nå og da, men alle telefonene fra han blir ignorert. Utrolig hva slags folk en møter på. Takker for hjelp!
  6. Hei. Er sikker mange tråder om dette liggende på forumet, men jeg klarte ikke å finne noe som passet helt inn i min situasjon. Saken er den at jeg har en 2,5l V6 motor liggende fra en Calibra. Tror faktisk motoren originalt sto i en Vectra før den endte opp i calibraen... menmen. Den ble aldri godkjent i calibraen og den fikk kjøreforbud. Derfor går historien videre, og planen er å gjenforene denne motoren med en gammel vectra. Ettersom jeg har problemer med å finne et V6 karroseri så blir det nok å kjøpe en 1,8 uten motor og fikse denne opp med nytt understell etc. Motoren er lite kjørt, så det blir uansett den som skal bli brukt. Hvordan skal jeg gå frem for å få dette godkjent? Takker for svar!
  7. Kjøperen ringte opp igjen i dag. Det var stempelet som hadde vært gåent. Greit nok det tenkte jeg, før han forsatte. Han hadde fått to kompiser til å gjøre jobben mye billigere enn verkstedet, slik at de skiftet stempel for han. Han mente de visste hva de gjorde å mente at de var like gode som et verksted. Dette de hadde gjort hadde fungert i starten, men tydeligvis hadde arbeidet ikke vært grundig nok. Ja, nå hadde både sylinderen og det nye stempelet tatt kveld. Han spør meg igjen (med antydning til litt sipping i stemmen) "Hvem skal betale dette?". Da jeg hørte dette ble jeg rett og slett fornærmet og ga tydelig beskjed om at handelen ble avsluttet da jeg fikk pengene. Den fungerte helt hundre i mitt eierskap og jeg tar ingen ansvar for hva som skjer når han åpner motoren utenfor autoriserte verksted. Mopeden var inne på verksted en gang mens jeg hadde den. Da ble det justert ventiler og skiftet diverse pakninger. I og med at det var brukt flytende pakning så mente jo han selvfølgelig at det var jeg som hadde skiftet til trimdeler i den. (Har aldri skiftet noe mer en tennplugger og olje) Videre ble jeg fortalt at han kunne ta med hans to kompiser å komme på døra hos meg å snakke skikkelig. Noen som har noen tanker om dette? Han ringer i ett sett å gir seg virkelig ikke.
  8. Jeg er forsåvidt enig. Ble fortalt at det var han som hadde loven på sin side, så ble ganske skeptisk når arbeidsgiveren ringte. Har nettopp vært i en konflikt med en bilselger også på en bil kjøpt 4 januar om betaling av årsavgift (som sto var inkludert i kontrakten). Denne regninga fikk jeg av selgeren i posten, så jeg sendte den fint tilbake med et brev der jeg henviste på en fin måte at i kontrakten var det huket av for "årsavgift for inneværende år betalt". Kanskje jeg er litt pirkete å vanskelig når det gjelder handel, men hva skal en kar som nettopp har fylt 18 år gjøre? Har ikke råd til å betale alt slags unødvendige tulleting med penger jeg ikke har :) Så bare for å forsikre meg; han har ikke noen sak i dette tilfellet? Som Einar sier, så var planen å sende en "hyggelig" mail der jeg forklarte situasjonen.. Takker så mye igjen!
  9. Grunnen til det spesielle valget av motor er på grunn av bilen har egentlig hatt en 2,0 8v motor orginalt. V6'en + 5 bolts understell er ettermontert. Problemet med dette er at det ble aldri godkjent av vegvesenet. Derfor skal 2,0 8v motoren oppi siden vi allerede har alle delene og slipper å kjøpe noe som helst. Og med ledningsnett, hvordan skifter du dette? Er det ledningsnettet i hele bilen eller bare i motorrom? Lodding involvert? Takk!
  10. Hei! Har problemer med sentrallåsen med min Opel. Når jeg trykker på nøkkelen så lyser den, så tror jeg kan utelukke batteri. Den ser egentlig ut som den fungerer "av og til". Med at det går ann å synkronisere den med å skrue av og på tenningen. Problemet er at selv om den er synkronisert så vil den ikke fungere. Jeg kan høre at bilen låser seg og låser seg opp igjen under synkronisering, men trykkene mine har ingen effekt da jeg tar den ut av tenningen igjen. Hva kan være problemet? Har en reserve "hjerne" jeg kunne prøvd. Men syntest dette virker litt merkelig. Har heller ikke peiling på hvor denne sitter.... Takk for svar! EDIT: Legger til at med nøkkelen i døra så fungerer låsinga helt uten problemer. Det blir da mer riktig å si at det er FJERNKONTROLLEN det er problemer med! :)
  11. Hei! Har noen spørsmål angående motorbytte på en calibra. Saken er den at vi har hatt ett prosjekt gående med å resturere en 90 2,0l 8v calibra. Vi har alle delene fra denne som for eksempel motor, dynamo, ledningsnett etc. Men med så mye rust som har dukket opp så har vi lagt prosjektet på grus, og kjøpt en calibra 94 med havarert V6 motor. Planen er å få vår 2,0l motor i denne. Mitt spørsmål er da hva som må gjørest. Har mistanke om at hjernen må byttes samt som ledningsnett skal byttes. Eventuelt hvor mye av ledningsnettet skal byttest? Erfaringer og tips tas i mot med stor takk ! :)
  12. Hei! Regner med at jeg kan poste denne her angående en solgt moped, da nesten det samme vil gjelde for bil også. Solgte for en drøy uke siden min 50cc moped til fordel for bil. Denne var en 2011 modell, ikke trimmet og ikke tuklet med mer en nødvendig. Kjøper kom for å se på den og bestemte seg etter litt over enn time at han skulle ha den. Jeg fikk pengende i handa, han skrev under på del 2 i vognkort og vi anslo handelen som avsluttet. Jeg ga beskjed at jeg ga ingen garanti, og la ikke skjul på noen feil ettersom det ikke var noen og jeg hadde kjørt 1 år helt uten problemer. Nå en uke senere så ringer kjøperen opp, og forteller at hans 100km tur hjem gikk fint, men at den hadde nylig brått fått en kvass lyd i motoren for deretter å stoppe for så å ikke starte igjen. Han vil dermed heve kjøpet, jeg sier at handelen er avsluttet og hva som skjer etter kjøpet ikke er mitt problem. Råder han også å reise til ett verksted å få den diagnosert. En time etterpå ringer hans arbeidsgiver opp (Ja, tydeligvis er noen veldig sterkt knyttet). Han forteller meg at det er mitt ansvar å betale eventuele omkostninger som følger av dette besøket på verkstedet. Hvilke muligheter har jeg? Tusen takk på forhånd!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår