Gå til innhold

peleri

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om peleri

  • Bursdag 09/30/1980

Contact Methods

  • Bosted
    Rygge

peleri's Achievements

  1. peleri

    Tuter ikke

    Jeg sikkert j**** dum nå, men tuta sitter jo på rattet, og i rattet sitter det Airbag. Regner med at det er ledninger inni rattkonsollen?, eller sitter disse ledningene under panseret? På forhånd, sorry for dumme spørsmål:)
  2. peleri

    Tuter ikke

    Ok, sikkert enkelt og greit. Hvor går de disse ledningene?, og hvordan kommer jeg "frem" til de?
  3. peleri

    Tuter ikke

    Aha, ja, det kan jeg godt sjekke. Men...., hvor sjekker jeg dette?
  4. peleri

    Tuter ikke

    Hvordan "rensker" man i tuta? Regner med at det bare trengs en liten "rens" eller at det er noen ledninger som er litt "løse". Hvordan går jeg frem for å få ordnet dette?
  5. Vel, ingen av dere var i nærheten, håper ikke dere er mekanikere;). Fordi som ikke tok den, det var ment som en spøk. Ledningene til tennpluggene måtte byttes, samt pluggene selvfølgelig. I tillegg ble det byttet olje, også katalysator da, som ble byttet tidligere. Nå går bilen som en kule, helt konge:)
  6. Ifølge bilbutikken, kunne det være gearolja det var noe "galt" med. Hvordan bytter jeg denne på denne typen bil?
  7. Kan jo legge til at temperaturen på motoren viser like lite etter at bilen har gått i en halvtime, som den gjør etter 1 minutt. Kan dette være feilen på alle mine problemer? Kan det virkelig være så "lett"?
  8. Drivstoff: Bensin Motorkode: X14SZ Slagvolum: 1389 Effekt: 44 Enhet: kW CO2 utslipp: 0 dB: 81 1/min: 4050 Sier dette dere noe?
  9. Hvor sånn ca sitter denne tempføleren i motoren da?
  10. Den har bittt koblet til pc med kabel, de fant ingen feilkoder, så det tror jeg ikke er nødvendig, dessuten kostet det meg 1800 kroner, vet ikke hva du mener med dyrt, men det er i overkant spør du meg (dette var Opel verksted). Kan luftmassemåleren/tempføler renses på egenhånd, eller må hele greia byttes?
  11. Hei! Takk for svar. Ja den er veldig tungstartet, der traff du spiker`n på hodet;). Luftmassemåler er det samme som EGR ventil, eller? Tempføler, hvor sitter denne?
  12. Hei! Har en Opel Corsa B - Swing, 1997 modell. Den har dette problemet at den ikke vil gå særlig stabilt før bilen er varm. Det vil si, bilen må stå å gå på tomgang i 10/15 minutter før den kan kjøres normalt, og da er det ingen problemer. Bilen har akkurat byttet katalysator, og var på verksted i sommer, hvor forskjellige ting og tang ble byttet. Bilen ble litt bedre når ny katalysator var på plass, men har altså nå dette problemet som beskrevet over. Ting som skjer hvis jeg kjører når bilen ikke er varm: - Kan trykke gassen helt i bånn uten at den gir fart - Er ustabil å kjøre Bilen har automatgir. Noen som har noen tips til hva som kan være galt? Evntuelle tips til hva som kan gjøres slik at slipper å ha bilen på tomgang 10/15 minutter HVER morgen og ettermiddag:idea: Takk for tips og hjelp:race
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår