Gå til innhold

Caped88

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Caped88

  • Bursdag 07/07/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Corsa World Cup
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Fotograf
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Fylke
    Trondheim

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.pkfoto.net
  • Bosted
    Trondheim

Caped88's Achievements

  1. Takker for svar! men 5 minutter etter jeg bestemte meg for å beholde bilen så ringte flere og ville kjøpe den, så da ble den solgt:'/ angrer meg nesten allerede. Føles som om jeg har solgt hunden min
  2. Jeg bruker sånn dekkalkulator for å sjekke slikt i alle fall:) http://www.dekkalkulator.com/
  3. Har egentlig lagt ut world cup'en min for salg, men vurderer å heller fikse toppakninga og beholde bilen en stund til. Noen som vet ca. pris på å få toppakninga på en Corsa byttet på verksted? Regner med at merkeverksted, snap drive o.l. er i dyreste laget. Tenker et litt rimeligere verksted hvis jeg finner noen som har tid snarest. Får ikke spurt verkstedene nå siden det er helg. Og siden jeg må bestemme meg nå i helga om jeg skal finne ny bil eller beholde bilen, så hadde det vært greit å vite sånn ca. hva prisen ligger på. Er det under 10.000,- tenker jeg at det kan lønne seg å fikse den fremfor å kjøpe en annen billig bil. Er det mer enn 10.000 så taper jeg vel mindre på å selge den og kjøpe ny. Prøvde å google det, men ser ut til at det kan variere mye etter hvilken bil det er. Fant alt fra 6000,- til over 20.000,- liksom. Så det hjalp meg lite:-S
  4. Det er bensin, 94mod. så noget gammel bil.. Ved nærmere titt var det spennrulla. Og det så jo ut som den bare var festet med en bolt. Men hadde ikke sjangs å komme til med verktøy, så jeg leverer den bare inn istedet. Det ble bare en tusenlapp mer enn om jeg hadde gjort det selv. Og bila må inn på EU nå likevel. Jeg sa jeg måtte bytte parkbremsvaier med det samme. Har aldri hatt fungerende parkbrems på de 5 årene jeg har hatt bila. Har bare strammet vaieren rett før eu-sjekken(og da holder den ei uke) Så tenkte det var på tide nå, før den smuldrer opp av rust. Tenkte det ble en billig affere siden en mekanikerkompis sa den var billig og også enkel å bytte, men det ble mye dyrere enn skift av reim og spennrulle til sammen:-S Så får høre dommen på om hele må skiftes eller ikke før jeg bestemmer meg. 3 tusen for en parkbrems jeg aldri bruker uansett er for kjipt..
  5. Har kjørt rundt i 2 år med gåent hjullager i det ene løpehjulet på dynamoen(vært litt for gnien til å fikse det) Så nå sa den takk og farvel med et smell. Eneste positive er at alle ulydene i bila forsvant endelig:P haha Nå tenkte jeg at dette er sikkert en enkel jobb jeg kan gjøre selv. Og delene blir vel en 1700,-(hjul og reim) så greit om jeg slipper utgiften med verksted i tillegg. Men når jeg googla "skifte løpehjul på dynamo" sto det bare at man måtte gjøre det på verksted pga. spesialverktøy:S Syntes selv det så overkommelig ut å skifte selv når jeg titta på det ødelagte hjulet. Men er det da håpløst?:(
  6. Har ikke vært her inne på ei lita stund nå. Men skrapinga forsvant merkelig nok ei stund etter jeg fikk bilen tilbake. Så da lar jeg det være foreløbig. Og bilen lånes ikke bort igjen:P Tydeligvis en familiesykdom det der, ingen som kan å gire.. Pappa kjører konstant på for lavt gir, mamma motsatt. Søstersen vet ikke hva clutch er.. Mens samboer har automat og blir aldri helt venn med girkasssa mi.
  7. Hehehe ja.. Stemninga er ikke veldig bra nei. Men kommer ingen vei med det, så får heller ta det som en lekse:P Ikke lån bort bilen til noen som selv har rasert sin egen bil med dårlig kjøring.. :S
  8. Takker:) skal sjekke det ut! og ikke minst aldri låne bort bilen igjen...
  9. Aha ja leste et sted at det kunne være sykroniseringsringen. Men da jeg kjørte bilen nå netopp så skjedde det plutselig ingenting igjen da jeg satte i revers.. Regner uansett med at det ikke er clutchen når skrapinga kun skjer i revers? Clutchen virker helt fin ellers. Selv om hun fikk til skrapinga også i 1gir(hørte henne lang vei da hun kom med bilen...) Sa også at bilen hadde kokt hver natt, noe jeg aldri har opplevd uansett hvor lenge/hardt jeg har kjørt.. Og kjøleveske har jeg netopp fyllt på. Stakkars lille bilen min..! Så.. skal jeg bare kjøre videre å se om skrapinga dukker opp igjen eller kan det føre til verre problemer?:0
  10. Har aldri hatt problemer med girkassa p� bila, men etter min s�ster har l�nt den i noen dager s� skraper den noe grusomt n�r jeg setter den i revers(bilen st�r s�klart stille). Det skjer nesten hver gang. Mistenker at hun har behandla bila d�rlig da hun er elendig p� � gire! og har kanskje ikke st�tt i ro n�r hun har satt den i revers. Hu klaga p� at det kom skrapelyder n�r hu gira(men jeg kj�rte ogs� bilen hver dag uten noe problem) og klaga p� at hun m�tte trykke clutchen helt inn n�r hun skulle gire(nei seri�st?). Og da jeg fikk den tilbake idag s� skraper den omtrent hver gang jeg setter den i revers.. Noe jeg aldri har opplevd f�r. Hakke mye peil. P� girkasser, men kan det v�re reversdrevet eller noe s�nt som er g�ent? H�rer ikke noen ulyder n�r jeg rygger, kun n�r jeg setter giret i revers.. Og ikke minst, er det mulig at noe kan ha blitt slitt s� ille/g�tt istykker il�pet av 3 dager? Hu er avisbud p� natta s� bilen ble jo kj�rt hele natta i 3 netter(med myyye stopp, start og revers)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår