Jump to content
Bilforumet.no

JonnAdrian

Bruker
  • Content Count

    56
  • Joined

  • Last visited

About JonnAdrian

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 05/22/1997

Contact Methods

  • Bosted
    Hønefoss
  1. Solgte min 96' Audi A4 1,6 for omkring 2 uker siden. Bilen var gått 319000, men var EU-gokjent til Mai 2014. Bilen hadde liggi relativt lenge ute på finn, og jeg ville bli kvitt den, da jeg ikke har behov for den. En eldre dame, rundt 60 år ringte meg, og vi avtalte at hun skulle komme å se på bilen dagen etter. Hun kom som avtalt, og jeg viste fram bilen. De testet bilen 3 ganger, og prøvde alt som prøves kunne. De fant dermed noen småfeil som at sentrallås ikke fungerte helt optimalt, 2 riper på hver side av bilen og at dekslet rundt håndbrekket var løst. De spurte om jeg visste om noen spesifikke feil som ville gjøre at den ikke gikk gjennom neste EU, jeg svarte nei, da jeg ikke visste om noe som måtte byttes, men det kunne være noen småting sa jeg. Jeg forlangte i utganspunktet 13500 for bilen, men etter mange telefoner med sønnen og datter, så fant de ut av de ville ta bilen hvis de fikk den for 10000. Jeg sa at det var greit, og vi gikk inn og skrev salgsmelding og kontrakt. På kontrakten krysset jeg både av for at "bilen selges som den er" og skrev nederst i kontrakten at "bilen selges som rep. objekt." Slik at skulle det skje noe i ettertid(som det fort vekk kan gjøre med en Audi med den km-standen), så hadde ikke jeg ansvaret likevel. Kl. 11.30 dagen etter ringer damen meg opp igjen, hun sier at bilen tar inn vann fra et eller annet sted, at man ikke får låst bagasjeluke og at sentrallåsen ikke fungerer. Hun sier at hun vil kjøpe. Jeg sier at disse feilene har jeg aldri vært borti før, og jeg kan ikke ta ansvar for det, da jeg solgte bilen som rep. objekt. (Jeg har kun brukt bilen til å øvelsekjøre, da jeg kun er 16 år, og bilen har alltid stått inne i mitt eie, så har aldri kommet inn noe vann) Hun sier at at hun skal sette den på verksted, slik at de får sjekket opp om det er noe mer feil. Senere på dagen ringer sønnen til dama, han kommer med usakelige kommentarer som: "Er det noen som har pissa i bilen", og er kort sagt veldig frekk. Jeg sier det sammet til han: "Bilen ble solgt som rep. objekt, og det står også i annonsen at bilen har noe småplukk, jeg kan derfor ikke ta ansvar for feil jeg selv ikke vet om, jeg kjenner ikke så godt til bilen selv, da jeg kun har brukt den til øvelsekjøring, og jeg vet at den har fungert godt til det." Jeg hører ingenting i en uke, og tenker at kanskje de har innsett at bilen er 17 år gammel, gått 319000 og ble solgt for 10000, hva kan de forvente? Men plutselig får jeg et langt klagebrev i postkassa, der de henviser til en rekke paragrafer i forbrukerkjøpsloven som de hevder at jeg har brutt, og at de har hatt bilen inne på verksted, og har funnet ut at noen slitasjedeler snart er moden for utskiftning. Hun mener fortsatt at jeg skal ta bilen tilbake, noe som jeg mener de ikke har rett til å kreve, da jeg opplyste om alt av feil jeg visste om, de beskiktet i 2,5 time og den ble solgt som rep. objekt. Hva mener du? Hun mener at hun har loven på sin side, og kommer til å sende inn saken til forbrukerådet og slikt. Jeg mener at hun ikke har grunn for å klage, selv om hun har funnet noen feil med den gamle bilen, da jeg har solgt den som reprasjons objekt. Takk for svar! :D
  2. Har en 96' Audi A4 1.6 der luftmengdem�leren mest sannsynlig er g�en/d�rlig. Den llitt, noen ganger s� detter turtallet helt ned p� tomgang, s� g�r det fort opp igjen. Andre ganger s� stopper bilen helt, og den m� startes p� nytt. N�r man kj�rer s� er den relativt grei, men fusker ogs� her innimellom, og noen ganger vil den ikke dras langt p� turtall. Ingen lamper lyser, har ikke tenkt til � kj�pe VAG-COM da dette etter min mening virker som det er luftmengdem�ler da jeg har lest om andre som har hatt ca samme problemet, som har byttet luftmengdem�ler, s� fungerer den fint igjen :) Har allerede byttet plugger. Men n� skal jeg komme til poenget! Vil den luftmengdem�leren her fungere? Har h�rt om luftmengdem�lere som ikke er riktig programmert og slike ting. Denne koster 1/3 av luftmengdem�leren fra Biltema, og 1/8 av det den fra Mekonomen, s� dette er jo et veldig billig alternativ! Link: AUDI A3 A4 1.6 AVANT MASS AIR FLOW SENSOR 06A906461B | eBay
  3. Nei, motorlampe lyser ikke. Får prøve å skaffe VAGCOM da. :)
  4. Kjøpte i går en 96' Audi A4 1.6 der luftmengdemåleren mest sannsynlig er dårlig, det var i hvertfall det forrige eier sa. Fikk den veldig billig, så jeg tok risikoen på å kjøpe den med den feilen. Ihverfall så fusker den litt, noen ganger så detter turtallet helt ned på tomgang, så går det fort opp igjen. Det må også gis en god del gass når man skal ta i gang, slik at den ikke kveles. Når man kjører så er den relativt grei, hvertfall den turen jeg hadde med den hjem i går. Forrige eier sa at den kunne dabbe av litt under kjøring, men da var det bare å presse inn clutchen å ruse den litt, så gikk den greit igjen(dette skjedde ikke når jeg kjørte den hjem i går, så har ikke opplevd det selv). Når man slipper gassen under kjøring, så blir man kastet på en måte litt framover, det er ikke noe vanlig myk redusering av farten. Tyder dette på dårlig luftmengdemåler? Jeg vet at dette er syke på disse bilene, så håper det er det, og ikke noe annet. :)
  5. Har en 1996 Mercedes C180, som jeg kjøpte med et problem. Kjølevifta går ikke, forrige eier var overbevist over at det var styreenheten til vifta som var defekt, da han hadde koblet 12V direkte til vifta hadde den gått som vanlig, men går altså ikke under kjøring. Er dette sannsynlig, og hvordan er dette og bytte? :)
  6. Har fått tilbud om å bytte min 92' BMW 318IS mot en Audi A8 2,5 TDI. Det er et problem med bilen, og det er at automatkassa har gått i nødmodus. Det skal ha skjedd etter at batteriet ble plutselig defekt, og de satte inn et batteri de hadde stående i garasjen. De startet opp, men så skal ABS-lampe, antispinn-lampe, batterilampe begynt å lyse, og automatkasse ha gått i nød-modus. Når de tar av polene til batteriet, så er alt i orden i 10sek før lampene osv. begynner å lyse. En bekjent mekaniker skal ha sett på den, og fått opp noen feilkoder, og sagt at den må inn på Audi-verksted for å slette feilkodene, så skal alt være i orden igjen. Grunnen til at han ville bytte likt med meg var at faren (som eide den) hadde kjøpt en 11' Audi A8, og lillebroren til han jeg snakket med hadde lyst på en slik BMW, derfor var de interessert i å bytte med meg. Hvor sannsynlig er det at det bare er å slette feilkoder på Audi? Hva kan være feil, og hvor dyrt kan det bli i verste-fall? Alt er i orden med bilen ellers. :)
  7. Husker ikke navnet hans atm, men hva trenger du, så kan jeg muligens se om han har det du skal ha. :-) Legg til Jonn Adrian Skare på face, går litt raskere der! :D
  8. Skal vurdere det! ;D Skal til en som driver kun med høgging av Mercedes 124, han har sikkert 20 Mercedes 124 stående, så får se om jeg finner et sett da! :-) Du har ikke faceliftbaklamper til W124 da eller andre godsaker? :D Bilradioer har jeg et par stk av, så trenger nok ikke det ;D Har du face om jeg får spørre? :)
  9. Kommer ikke bankelyder, heller ikke typiske kneppelyder, men viberer mest, med litt knepplyd. Denne hardyskiva skal vist være typisk på Mercedes 124. :)
  10. Tror det er Hardyskiven, hadde vært rart om kryssene skulle vært utslitt etter kun 250000 KM! :D
  11. Hahah! Gjør jeg? Har ikke sett deg selv en gang, jeg... :-) Hva forlanger du for dem?
  12. Det ved dørkarmen der var jo ingenting omtrent, foreløpig! :D
  13. Feil, og feil. Det står ikke på det stedet det ble satt på når den var ny, men ser bedre ut der det sitter nå. :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.