Gå til innhold

CrazyRobert

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

CrazyRobert's Achievements

  1. Ville sendt den gamle turboen til innbytte med et mellomlegg for en vedlikeholdt en. Mye billigere en å kjøpe ny pga. Den originale 13-c turboen leverer helt fint 1 Bar med en justerbar klokke (Waste gate) som har fjær for ett bars trykk. Jo mindre turbo, jo raskere spoles den opp og bilen blir kvikkere, bare tull med stor turbo for intercooleren klarer ikke mere trykk uansett. Tror ikke de fleste turboer kommer med vannkjøling, som regel er det bare oljekjøling.
  2. Sjekk om alt av trykkslanger er helt tette og om waste-gaten er tett er mitt forslag.
  3. Ta av kabelen på kassen og se om det er smuss i kontakten og rengjør den med elektrospray. Til meg var det kontakten som hadde sklidd ut en gang og en annen gang var girspaken noen millimeter for langt bak etter clutch-bytte, så måtte skru opp skruene rund spaken og dytte den fram samtidig som det ble skrudd til, men detter var vel og merke på en manuel. Men kan godt hende det er samme problem vedrørende automat. Du kan også prøve å legge en kabel last over kablene som går til ryggelys-sensoren, og se om det lyser da, fungerer det kan du prøve å se om det blir kobling når den settes i revers på ryggelys-sensoren med et multimeter.
  4. Jeg ville prøvd meg på å få ca 25-30 lapper for den jeg. Spørs på hvor mye du gjort med den med tanke på slitedeler og comfort.
  5. Kan være bensinpompa som bynne å ta kveld. Går den normalt ved full tank å bynne å fusk ved halv tank? Har opplevd at nye tennpluggkabla har vært rassdårli i selve leder'n. Da fuska den skikkeli.
  6. Ville satt et skrujern mot blokka å lyttet på om det er en svak ulyd inne i motoren når den går. Pass på hørselen da. gjør det helt fra undersiden der hvor det er mest olje. Ellers kan det være en reim som er litt slakk kansje? Men tror ikke det, ellers er det en dårlig mekaniker.
  7. Ska du skjekke om pumpa fungerer? Bare å skru av bensintilførselen på fuelrailen å sett nøkkel på tenning å se om det kommer bensin. Ellers er rele'et den hvite store i midten te venstre.
  8. Ulyder i bensinpompa, eller tett bensinfilter? Har du snurret litt fram og tilbake på dysan, så dem ikke tette sæ? Sjekk også om waste gaten din e helt tett, anbefale mest å kjøp en som e laga for 1 bar me justerbart stag, isteden for å kjør me boostkontroller. Prøv åsså å koble slangen som kjem fra dumpventilen/resirkuleringventilen rett opp mot luftmanifoilen så den ikke går gjennom te trykkventilen som ligg på høyresia når du åpne pansere.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår