Gå til innhold

newera

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om newera

  • Bursdag 10/01/1993

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Silvia
  • Biltype (eks Audi)
    Nissan
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Motor (eks 1.6)
    CA18DET

Contact Methods

  • Bosted
    Ålesund

newera's Achievements

  1. har snakka med flere som syr både bilkalesjer/seter og båtkalesje og seil, men de tørr dessverre ikke og ta det på seg. Selvom kalesjen er hel i seg selv. :/
  2. Noen som vet om noen firmaer her til lands som kan ha interesse av og ta på seg kalesje bytte/rep. vanskelig og finne orginal kalsesje på Aftermarket markedet, så bør syes på nytt:) takker for alle svar:)
  3. det ligger noe i det ja :) men kan prøve og få ut av han hvor han hørte det imorra:)
  4. hørte det fra en kollega som mente det etter at han jobbet med en godkjenning til en C Kadett med full trim fra Tyskland (inkl. veltebur), der han hadde alle papirene på all trimmingen og velteburet. Han kom ikke igjennom pga velteburet men så fikk han høre at hvis han kom et par uker senere så skulle det ha vært i boks, og sånn som SVV er så gikk det ikke ann og komme tilbake med samma bilen etter et par uker for og da få den godkjent med veltebur.
  5. Hvorfor håper du det ikke stemmer? Er jo helt fantastisk hvis det stemmer. Og de har jo stort sett de samme kravene ellers i Europa som de her i Norge, bare litt strengere her. Det har seg jo slik at hvis en bil en EU-godkjent i Spania så er den godkjent her i Norge og omvendt så hvorfor skulle ikke ombygde import biler som er EU-godkjente i andre land ikke få den samme godkjenningen i Norge?
  6. Hallo, har hørt rykter om at det har kommet noen nye lover angående Import av bil her i Norge. Hovedsaklig går det ut på at hvis du har importert en bil som har vært godkjent i et EU-land så skal bilen kunne godkjennes i Norge, selvvom det er veltebur, kraftig ombygging av motor o.l. At du da bare må ha dokumentasjonen for godkjenningen, så skal det være mulig. Selv tenker jeg iforhold til jdm biler, både orginale og ombygde. Noen som vet om dette stemmer, eller om det bare er rykte som er ute og går? Takker for alle svar.
  7. er en nissan silvia med bbs rs felger, står på senteret at det er 7,5" men jeg tviler litt på at det er det sasmme foran og bak.
  8. Hallo, lite spørsmål angående fitting med dekk. har 205x55 r16 foran og 245x50 r16 bak, noen som vet om det er lett og skaffe noe lavere profil som erstattning, evt hvilke dekk jeg må bruke for fin fittment med strekk? Takker på forhånd for alle svar :)
  9. Hello, er det noen her som kan ambefale et verksted av noe slag som kan trekke opp igjen en kalesje, finner ikke kalesjen på nettet eller i noen kataloger. Alle delene er hele bare sprukket litt i sidene:) takk for alle svar:)
  10. newera

    CA vs SR

    du har et poeng der ja, mer det lite som er bedre på CA enn SR? vurderer om søke om ombygging til SR men vil vite om det er verdt det
  11. hallo, jeg har en bruktimport fra japan som ikke har typegodkjenning. åssen er det da med ombygging? (motor, drivverk, understell) må alle deler være TUV godkjent? takk for alle svar:)
  12. newera

    CA vs SR

    Har aldri fått noe ordentlig svar på hvorfor, vet om endel som mener at CA er den beste, men har aldri fått noe svar på hvorfor den ene skal være bedre enn den andre :)
  13. newera

    CA vs SR

    Hallo, hvilken motor er best av CA og SR? tenker da på hester iforhold til pris:) har en orginal ca18det motor stående i silvian nå men vurderer bytte eller oppgradering, noen som har noen forslag? :) Takker på Forhånd for alle svar:)
  14. Hallo:) er det noen som vet om det er samme mellom aksling på automat s13 som på manuell? Takk på forhånd :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår