Gå til innhold

Hissimann

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Hissimann

  • Bursdag 03/28/1993

Contact Methods

  • Bosted
    halden

Hissimann's Achievements

  1. Tja, hvorfor? Edit: Vet jo at 4-puck biter len god del mer, men er jo i hovedsak trykplate som står for det meste av jobben. snakket med noen som har kjørt med sachs trykkplate, 4 og 6 puck sinter, og enkeltmasse, de sier det er en vanesak. Er gutter med gatebil oppsett slik som dette Men godt mulig jeg tar feil, jeg får bare prøve og lære :)
  2. Takk, ja tror det skal bli bra, bare bli ferdig med understell nå så :) hjelp meg lit med fargevalg da !! ^^
  3. Blir nok antagelig noe mer gamp, om det ikke blir med det første er det greit å ha det til videre bygg. Fikk også clutchen billig, så da er det ikke clutchen det kommer til å stå på i alle fall. har jeg skrevet 200hk noe sted?
  4. Heisann Har mottatt noen av delerne, meste var i relativt god stand. men fikk feil turbo så den vil bli sendt tilbake. Enkelmasse svinghjul, slitt sinter (kommer nye lammeller på den) Sachs Trykkplate. Ny vannpumpe og dump av typen turboXS, tror ikke dette er dumpen jeg skal ha på. MSD 6al 6420 tenningsboks og MSD Blaster SS coil Ellers har det ikke blitt gjort så mye på bilen, men fått ut bakstilling. Tror det er en 1031, blir satt inn igjen vis jeg ikke finner en billig sperre eller lammel diff. Alt blir sandblåst og lakket opp, bærebruer blir også tektylert. Blir også nye poly-foringer i hele bakstilling, nye bremseskjold, nye skiver, nye calipprer, nye klosser, nye bremsebånd og ny håndbrekkwire blir også monter.
  5. Nja er noe usikker ennå, vipper litt mellom lakke opp i noe mørkere gråfarge eller i svart. må gjerne komme med forslag :)
  6. Heisann Er ikke så mye aktivitet her, men forsetter og legge inn innlegg jeg :) Har pusla litt med noen småting, ikke funnet den helt store lyten til å skru. men fått pressa noen foringer til V.S foran, slipa ventiler, og gått over turbo. Slipa kun med slipepasta, skulle vel i grunn ha fått fresa ny vinkel på de. Men hold tett, slipe stripa ble nnoe stor. Viste seg at jeg hadde fått 2 stk defekte turboer av typen tb0313 og tb0368, så brukte aksel med turbiner, midtdel og kompressorhus fra tb0368 ( den har også et par mm større kompressor, så passa bra :) ) og brukte kun eksosdel og bakre tettning fra t13. Porta okså WG et par mm Håper å få sammen H.S i morgen, så jeg får begynt på bakstilling ;)
  7. Bare copy pasta en del bilder her :) Ble ikke så mye tekst til bildene her, men skal prøve å forklare litt hva jeg gjør etter hvert. Start: [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851051.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851052.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851053.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851054.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851055.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851056.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851057.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851058.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851059.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851060.jpg] Demontering og rustsveisng: [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851062.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851063.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851064.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851065.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851066.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851067.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851069.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851068.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/SI851070.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0045.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0046.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0047.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0048.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0050.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0051.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0052.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0053.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0054.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0055.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0089.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0088.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0085.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0086.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0091.jpg] Handla, FK Blokk, turbo, intercooler, gasser og oljekj�ler [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0093.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0094.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0096.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0097.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0098.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0102-1.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0101.jpg] Ut med 230a`n :) [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0103-1.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0104-1.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0105.jpg] Handla litt snacks :) [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0106.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0107.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0108.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0110.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0111.jpg] Demontering, sandbl�sing, maling, p� med nye foringer :) [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0119.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0116.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0115.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0114.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0110-1.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0111-1.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0113.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0120.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0121.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0118.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0131.jpg] Titta litt i blokka [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0132.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0134.jpg] K? 13mm r�der [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0135.jpg] Litt hjelp fra familien m� man ha! :) [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0136.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0137.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/DSCN0138.jpg] Dreiide ned stempler p� skolen ;) [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/15092011116.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/15092011119.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/15092011113.jpg] [img=http://i674.photobucket.com/albums/vv102/hissimann/15092011120.jpg]
  8. Heisann Har da hatt en "1986 Volvo 740 GL herregardsvagen" noen �r i garagen, som skal f� seg en liten "overhaling". Bilen har rulla 204.000 km sitter, da en orginal b230a motor, m47. Karosseri * 940 turbovinge * Eiker felger * 40'40 senkesett + tuv papirer * Hvite blinklys front, side og baklys * Sota ruter 80% * Hel lakkering * 960 dørhåndtak * Kappe fjærer forran * Skifte framskjermer * Hvite eiker E1 * Turbogrill * 940 Baklukehåndtak Understell: * Rustsveising - Batterikasse, Spylev�skekassa, Gulv p� begge sider forran, og venstre gulv bak * Tektylering av understell * Polyurethane foringer * Nye Bremseskiver, Klosser, Bremseskjold og Bremseslanger * Alt av bærearmer og stag, Sandblåst og lakket opp * Olje behandling Motor: * B230Fk Blokk * Dreiide stempel til 8,0:1 Komp * 531 topp * V-kam * Arp TopplokksBolter * Bosch 044 bensinpumpe * Tenningsboks: MSD Ignition 6462 * Silikon slanger rundom * Garret t3 * Stromberg gasser * FKT1 bensintrykksregulator * MSD 6 Coil * B21 Fordelerlokk * Motor pakningsett * Vannpumpe * Oljepumpe kitt * Oljefilter * Simringsett girkasse og blokk * Reimer * Stempelringer * Glidelager rammelager, veivlagersett, kamlager og r�dene lager * Stempelringer Drivverk: * Enkeltmasse svinghjul * Sinter clutch * M90 eller zf * Trykkplate er jeg no usikker på * Bakaksel har jeg heller ikke fått tittet så my på Kommer nok mer!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår