Gå til innhold

Konnis

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Konnis

  • Bursdag 10/14/1993

Contact Methods

  • Bosted
    Asker

Konnis's Achievements

  1. Vurderer å kjøpe en S40 fra 1998 som førstegangsbil og har pekt meg ut en fin en. Bilen har gått ca 172.000km, og jeg fikk vite at registerreim ble skiftet på ca 92.000km. Ergo har dagens registerreim rullet og gått i ca 80.000km. Kjøper jeg katta i sekken dersom jeg kjøper denne bilen? Hvor ofte må reg.reima på en slik Volvo byttes?
  2. Vurderer å kjøpe en Mazda 626 2000 modell som førstebil. Har funnet en fin en til salgs, det eneste negative med den er noe rust rundt hjulene. Er dette ille på noen andre måter enn at det ser grusomt ut? Ser dette ut som en rust som er grei å fjerne/redusere? Er denne rusten grunn nok til å holde seg unna bilen?
  3. Har speidet jevnt og trutt etter gode forsikringspriser for en fersk bilist som snart tar lappen. Har nå funnet ut at min mor er "medlem" av LOfavør og kan skaffe relativt gunstige forsikringspriser der. Ellers står alle familiens biler registrert på far, så vet ikke om moren min har noen ekstrem opparbeidet bonus eller noe slikt. Men! Det jeg vil fram til, er altså; på hvilken måte kan jeg dra nytte av godene moren min får gjennom LOfavør? Har man forfedre i NSB får man jo latterlig billig forsikring i Jernbanen, men usikker på om det er en slik "familieordning" i LOfavør. Jeg ønsker egentlig å ha forsikringen registrert på meg selv, så jeg får opparbeidet meg egen bonus (dersom dette er mulig gjennom LOf.) Bilen det er snakk om er sannsynligvis en Mazda 626, 2000 mod. Hva vet dere?
  4. Ser for meg at clutchen kan være jævlig. Kjører en BMW 318 på kjøreskolen, hvor clutch selvfølgelig er modifisert til å være to pedaler (no shit :P ). Poenget er at den ikke er særlig morsom å bruke, iogmed at du i praksis trykker ned to pedaler.
  5. Den er EU-godkjent, registerreim er skiftet, "alle filtere" er skiftet og hele bilen har nye bremseklosser, visstnok. Kilometerstanden er på 179000km.
  6. Ok, flott! Takker! Har kommet over en '00-modell A4 nå. Har i utgangspunktet vært skeptisk til populære merkebiler, men denne apellerer til meg siden det er en 1.9 TDI. Noen typiske problemer med A4 fra 2000? Ser for meg at de kan være dyre å sende på verksted...
  7. Hva er galt med 1.6-motorene som sitter i Vectra? Lite holdbare? Har sett på noen Vectramodeller med 1.6, så greit å få det avklart.
  8. Heisann! Som så mange andre her må jeg stille dette spørsmålet. Fyller 18 i oktober, satser på å få lappen på dagen og vil skaffe meg et eget kjøretøy snarest mulig. Kriterier: - Under 50.000kr - Under 200.000km - Sedan eller kombi 5-dørs - Driftsikker - Rimelig i drift (drivstoff-forbruk/verkstedkostnader) - Manuelt gir - Rimelig å forsikre - Ikke for gammel (skal ikke ha noen 240 nei, tenker rundt milleniumsskiftet +/- 3 år) Ellers vil jeg gjerne at bilen har litt sprut så den ikke sliter med forbikjøring på motorvei :p Kriteriene mine gir meg jo mange valg fra alskens produsenter, men det er vel helst japanske som er å foretrekke i denne prisklassen? Har sett på Mitsubishi Carisma og Galant ('98-'01 ca), Mazda 626 ('99-01' ca), og har også i det siste vendt snuten mot Opel Vectra. Stiller ikke enorme krav til utseendet, så lenge bilen ikke er spygrønn eller en liten damebil som Fiat 500. Diesel hadde vært godt, men jeg regner med å måtte godta bensin når jeg ikke vil betale mer enn tidligere nevnt. Har tidligere sett på Saab 9-3 med 2.0 sylindervolum og 130-150hk, men fant fort ut at dette blir rådyrt å forsikre for en 18-åring. Tips til modeller jeg bør se etter? Ønsker ikke enorme verkstedutgifter, så driftsikkerhet er kanskje noe jeg bør fokusere mye på.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår