Gå til innhold

zeonator

Bruker
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om zeonator

  • Bursdag 09/24/1993

Contact Methods

  • Bosted
    larvik

zeonator's Achievements

  1. Hei, da jeg parkerte bilen, og uheldigvis hadde satt på parklys i en time, ville ikke den ikke starte. Releet for "Engine" klikker fort, og det skjer ingenting. Har byttet batteri og skjekket polene, så det er i orden. Jeg får trillet den igang, men ikke startet med nøkkelen, utav dette ville jeg tro at problemet bare ligger i starteren, men virker som om ikke strømmen engang kommer frem til startern. Et annet problem som også dukket opp da motorn går, er høy klikking som skjer innimellom (intervaler på kanskje 10sek) Noen som har noe peil på hva det kan være? Har alleredet prøvd å kakke på startern, og renset kontaktene jeg vet om.
  2. Du burde nok ha en forsterker til dette. Muligheten er jo å koble hoyttaleren direkte til spilleren, men hvis hoyttaleren er over ca50w rms, vil den spille på altfor liten effekt, ser ikke no vits i det..
  3. I dørene er nok 16gauge/1.5mm2 kabel bra, også et kabelsko-sett, feks no sånt no? http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Biltilbehor/Bilelektrisk/Kabelkoblinger/Kabelsko/ Dette har de vel på en hver lokal elektro-butikk :)
  4. Mener du da 4 utganger som i (+-) og (+-) altså 2-channel? eller (+-)(+-)(+-)og(+-) som i 4-channel? Hvis det er 2-channel kan du brokoble de som dette på hver av forsterkerene: http://www.sonicelectronix.com/images/kb/amp-bridge.gif Hvis det er 4-channel ville jeg nok bare brukt 1 av forsterkerene til begge, tror det hadde blitt feil i forhold til motstand hvis man skal begynne å brokoble en 4channel til en høyttaler :/
  5. Ville jo anbefale å bruke kasse til høyttaleren? spørs nesten hvor stor den er? mellomtone, eller bass? Har du en forsterker den skal igjennom? hvor mange watt (RMS) er den på?
  6. Den skal p� en 500w rms. Og Gauge st�r for tverrsnittet p� en kabel(kvadraten sett fra siden) Og dermed kan man finne str�mmen.. Det er vel bedre � satse p� en liten sikring i starten enn � satse for mye ?:s Watt er effekt, s� i utgangspunktet skal man vell finne ut hvor mye tverrsnittet p� en ledning i forhold til det... P=UxI (P=effekt/W, U=volt og I=str�m) I=P/U I=1000w/12v=83Amp Dette er min tanke, vet ikke om det er 100% rett men...
  7. Har ikke fått kabelen enda, det som står er at den er 10mm. Ville tro dette var i diameter i forhold til bildet http://eltema.no/products/1023-boss-kit2.aspx kvadrat= (RadiusxRadiusx3.14) 5x5x3.14= 78,5mm2
  8. Strømkabelen er 10mm i diameter, så den er vel ca79mm2 ? hvor stor sikring :)?
  9. ja, når jeg tenker over det, så har den 2x25amp sikringer bak,så da skjer det vel ikke no med forsterkeren . Så sikringen te kabelen er så ikke kabelen brenner opp/smelter da?
  10. Det KAN ikke stemme... Det er vel sant at man må velge en tykk nok ledning til det forsterkeren drar iforhold til hvor forsterkere og sånt. Men sikringen må vel ha noe å si i forhold til forsterkeren? Uansett.. Tåler forsterkeren i det heletatt 80A på 4ohm?
  11. Lurer egentlig på hva slags sikring jeg trenger fra batteriet til forsterkeren. Forsterkeren har ca 500w rms ved 4ohm. Og har regna ut at da trenger jeg en sikring på ca 60 amp i forhold til de 500w. Det som jeg lurer på nå er at, jeg har allerede en 80 amp sikring. Kommer forsterkeren til å gå føyka med 80amp i 4 ohms kobling iogmed at amp'en skal tåle 2000w på 2ohm? altså ca 167amp?? Lang fortelling kort, kan jeg bruke 80amp uten at forsterkeren går føyka? :)
  12. Lurer fortsatt på det samme folkens =)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår