Gå til innhold

skøyvind

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om skøyvind

  • Bursdag 01/01/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Ålesund

skøyvind's Achievements

  1. Ringte den lokale "Opel-pusheren" og rett elektrodeavstand skal være 1,3-1,4. En ville nok ikke merke noe forskjell om en hadde brukt 0,9mm.
  2. Da er coilen byttet, og bilen går bedre enn noen gang :D Takk for tipset Opeldude! Har fått slettet feilkoder og alt er bare vel. Da gjenstår det bare å bytte plugger. Litt usikker på elektrodeavstanden. På Skruvat.no kommer det opp 0,9mm avstand på pluggene til bilen, mens jeg har lest på nett at de står 1,35 i Haynes manualen.. Vet du dette Opeldude?
  3. De er skiftet i hht. intervall i serviceboka, av forrige eier. er vel 10000 igjen før jeg "skal" bytte. Kommer uansett til å bytte plugger når jeg har fått testet med ny coil. (Bilen har gått 155000)
  4. Har ikke testa enda. Skal prøvelåne en Coil av en bekjent i morgen.' Har du sjekka MAF føleren? hadde et lignende problem på en Mondeo, men da bare dro jeg ut MAF-kontakten, og bilen gikk som en klokke igjen :) Har du fått opp noen feilkoder da?
  5. Takk for svar:) Skal prøve å bytte å se om det hjelper
  6. Hei! har fått opp noen feilkoder på Astraen min. (H 2004 mod, 1,6 twinport) P0300 Random /multiple cylinder misfire P0301 cylinder 1 misfire detected P0302 cylinder 2 misfire detected P0303 cylinder 3 misfire detected P0304 cylinder 4 misfire detected P0314 single cylinder misfire (cylinder not specified) har også en P0313 som jeg ikke vet hva er. får også en Open Loop Fault på fuel system 1. Har hatt litt rykking under pådrag en stund, men det har bare vært avogtil (trodde dette var fra en dårlig lambda eller MAF føler). Kjørte fra sunnmøre til sørlandet, og fra sørlandet og nesten helt hjem uten problemer. Stoppet for å kaste noe søppel, og etter jeg tok løst igjen lyste motorlampa for eksosrensesystemet, og bilen begynte å rykke. Først litt, men etterhvert en del. Virket også som at bilen gikk dårligere. Fusker når den går på tomgang nå, og helt til jeg kommer over ca 3000 omdreininger. Har prøvd bilen med og uten MAF tilkoblet, men merker ikke noe forskjell. noen som har vært borti noe lignende? Bilen var akkurat på service, men ingen ting galt ble lagt merke til der.. Håper noen kan hjelpe meg slik at jeg slipper å ha bilen på verksted:) -Ø
  7. Får bare stå til. Bil er et tapsprosjekt uansett:)
  8. Er vel bare å bytte hele greia da? Får en pris på et opel verksted i morgen, så får håpe det ikke blir så alt for dyrt!
  9. Fant du noen løsning på dette? Har samme problemet på min, og fikk beskjed om at jeg må bytte innsugningsmanifoilen. Trodde det først var ventilløfterende, men det var det tydligvis ikke..
  10. splitte og så fordele de to kablene på de to inngangene på forsterkeren? Men da er spørsmålet: er det verdt bryet? blir lyden mye bedre? takk for hjelpen forresten "cossiemk1" :)
  11. Men det hjelper jo lite siden jeg bare har signalkabel til kanal 3 og 4 fra spilleren fremme i bilen? kanal 3 og 4 går til den ene brokoblede, mens kanal 1 og 2 går til den andre brokoblede. Har vertfall aldri fått lyd med å koble inngangene 1-2 og utgangene 3-4.
  12. Her er noen bilder. Gadd ikke skru ut suben av kassa nå. Suben i kassa er koblet fra ene spolen, og til terminalen. rød på rød og svart på svart. Ellers så har jeg koblet svart og minus, og rød og puss, slik som en vanligvis gjør:)
  13. Har tettet kassa nå og jeg skal si jeg merket forskjell!! Nå er jeg meget godt fornøyd:) hadde aldri trodd forskjellen var så stor!:) Har brokoblet forsterkeren, så den biten er grei. Fra forsterkeren går det en pluss og en minus inn på terminalen. Om jeg forstår deg rett, så skal jeg ta to ledninger på minus, og koble på de to minusene, og samme med pluss? Hvilken effekt vil dette ha kontra å koble kun på den ene siden av suben? igjen TAKK FOR TIPS:)
  14. Så jeg skal altså koble inn 4 ledninger på suben? det var jeg ikke klar over. Mener du da at jeg skal ta de to svarte fra suben inn i den ene minusen, og de to røde inn på plussen på forsterkeren på den ene brokoblede utgangen? Høres ut som dere har litt mere peiling enn meg ja;) Takker for svar!
  15. Nå har jeg fått det til å låte ved å bytte fra den ene brokoblede terminalen, og til den andre. har tettet alle hull unntagen hullet for høyttalerterminalen, som er ca 7cm i diameter. (terminalen ligger løs utenfor suben slik at hullet er fritt.) Det låter greit, men ikke like mye trøkk som i 12". Skulle gjerne hatt litt mere trøkk, så dersom noen har et stalltips til endringer, eller evt noe annet som kanskje kan fungere, så blir jeg glad:) Er det forresten noen form for innspillingstid for en sub? eller er det bare å trøkke på fra børjan?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår