Gå til innhold

Alfive

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Alfive

  • Bursdag 12/16/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

Alfive's Achievements

  1. Jeg holder på med en "service" på en gammel båthenger, og i den forbindelse lurte jeg på omfanget av å rette ett drag. Det er brems på hengeren som fungerer via brekket. Men ettersom draget er skeivt vil det ikke bevege seg. Inn og ut bevegelsen er mekanisk tilknyttet samme system som brekket, så det er jo ikke noe hydraulisk inni draget som kan bli defekt ved evt. varme og vold... Men foreligger det noe annet der som kan bli verre, kanskje? Det er to smørepunkter i det bevegelige draget, og trolig må det være en simring/slitering i endene for å holde på smøringen.? Setter pris på alle innspill.
  2. I forbindelse med et ventiltettningsbytte for en venn av meg la jeg merke til et hull der hvor tettningen til kamakslingen skal ligge ut mot registeret. Motoren er forøvrig en B230ET. Noen som har vært borti dette tidligere?
  3. Her inne så bildene like store ut. Tanken er: - hjertet bak = Liten. - Bil foran på bryst siden.
  4. Hei, Skal trykke en shorte til en venn for hannes bursdag. Ettersom volvo 144 er en stor greie, skal han få en motiv tshorte. Dvs tankene er å ha vedlagt motiver som foran og bak. - Foran skal det være en volvo 144 med et merke og "tittel" direkte under merket. - Bak skal det være en Haynes 140 serie bok med et hjerte rundt. Det jeg sliter med er å få laget korrekte str på bildet => Jeg veit ikke hvor stort bilde mitt er, og per nå har jeg ingen printer tilgjengelig. Er det noen som kan hjelpe meg?? - Det hadde blitt satt kjempe stor pris på!! :-) Vedlagt følger 2 filer.
  5. Sen tilbakemelding her, men det viste seg at både ny dynamo og regulator var defekt!! Begge byttet og vips bilen god som ny :-) Takk for alle svar
  6. Forresten så ladet bilen ca 13.5V ved høy RPM.
  7. Etter en liten titt i både haynes, og "greenbook" står jeg like grønn. Finner ikke feil utifra de koblingene og motstandene som søkes på der. MEN.... Etter endel feilsøking ettersom vi ikke fikk ladespenning har vi funnet ut av følgende: D+ Står konstant spenning utav, ?? Dette kan jo ikke være riktig, skal ikke denne gi spenning når dynamoen går?
  8. http://www.swedishautoparts.com/140/volvo-140-alternators-and-charging-system.html Fant denne siden her, kan det være den eksterne regulatoren tro? - Mener å huske ved forrige feilsøking at det her ikke gjorde noe utslag (vedrørende AMP lyset i dashet) dersom den ble plugget ut, noe som vil tilsi at kretsen ikke er blitt brudt i mine tanker. Men det kan jo evt være svaret på ladestrømmen inn ved forbruk. Hvordan evt feilsøke på en slik?
  9. Når du sier det, lurer jeg på om den ikke var halvrund.... Den var stort med en ekstra "pinne" ned på siden. Den virket orginal, men dette kan jeg sjekke etter.... Takker for alle tips Einar og Thechingchongchang, trenger alle tips og råd nå :-)
  10. Det veit jeg ærlig ikke, skal se hva jeg finner utav ikveld. Merke/benevnelse må jeg komme tilbake til, tror gamle verkstedet tok inn den gamle. Ladespenningen virker jo fin uten forbrukere, da er den oppi 13.4-5V når jeg feilsøkte sist, skal ta en bedre titt ikveld.... Hvor skulle det interne bruddet være? - Når jeg nå har koblet utav instrumentet.... NB. La merke til idag at bilens instrumentlys lyser av og på litt(DVS. under kjøreturens start lyste instrument lyset og 1km lengre vekke sluttet det.... )
  11. Jess, nye updates. Jeg var å sjekket litt koblinger igår fant ut av at jeg har 12V på D+ når bilen står uten tenninga, den virker loopet rett til B+, noe som dog gir fornuft dersom denne skal lyse ved brudd av Rød(+) til jord og B+ på andre siden = lys i amp light.: [ATTACH]28103[/ATTACH] Endte igår med at jeg nappet ut noe koblinger i rein fortvilelse igår, dvs at jeg fikk nappet ut først lampen deretter en kontakt lignende denne: [ATTACH]28104[/ATTACH] Dette medførte at varsellampe for AMP sluttet å lyse, og det samme med brakelight når bilen går = den klarte å holde seg over natta med batteri pluggene koblet på. Fikk også 12.4-5V når bil ladet med fulle forbrukere og 13.3-4V uten forbrukere.
  12. Glemte å kommentere at ladings når bilen er på uten forbrukere(lys etc) = 12.4, med forbrukere = 12.00V og faller, dvs ikke tilstrekkelig ladings...
  13. Det virker som for meg at dette er koblet i henhold til det du har sagt, og at den grønne er til børstebru(regulatoren der) Varsellampe om amp lyser i dash når nøkkel er tatt ut! Det er det store issuet.... Fant ut at grunnen til at varsellampen for bremselyset var fordi det manglet et når jeg kjørte....
  14. Hei, Hadde litt problemer med vår kjære skolebil "Hulken" - grønn, 72 modell 144. Vi sendte den tilslutt til verksted ettersom motivasjonen for å bytte dynamo ikke var på sitt beste, dette ble gjort. Men... per dags dato lader dynamoen, men når vi stopper bilen lyser enda lampen for bremselyset(det er defekt bremselys!:) Dvs, bilen tappes for strøm der den står og så vidt meg bekjent starter ikke disse dersom det ikke er litt futt på batteriet til å få igang magnetiseringen i dynamoen(?) Noen som har vært borttatt dette eller kan ha noen teorier? Vedlagt er bilder tatt fra gammel og ny oppkobling, noe som virker likt, med untak av en svart kabel som jeg ikke kunne lokalisere her i halvmørket.... Det første bilde er gammel oppkobling
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår