Gå til innhold

Stein!

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Stein!

  • Bursdag 04/19/1992

Contact Methods

  • Bosted
    Stord

Stein!'s Achievements

  1. Hei. Selger en TB60-3 turbo med t3 pulsesplit eksoshus med 3" vband ut. Glidelager, brukt i knappe 3 mnd. God kvalitet og veldig god stand. God for 600-700hk. Compressor housing 0,60 A/R Inducer 60,5 mm Exducer 84 mm TRIM 51 Inlet 102 mm Outlet 2.5” 360 bearing Turbine housing 0,84 A/R T3 divided flange Exducer (outlet) 65 mm Inducer 75 mm Outlet 3" V-band Kan gå for 5500,- /bud. Tlf 48223993
  2. Hvor mye trykk kjører du? Det som forårsaker tenningsbank kan ha flere årsaker og sammenhenger. For høy fortenning, for mager blanding mellom luft og bensin, høy innsugstemperatur og ikke minst høyt ladetrykk og høy kompressjon. For å få vekk tenningsbank må du ha lavere fortenning, og eller gi den mer bensin. Som oftest så oppstår tennignsbank der motoren har maks effekt / dreiemoment, så her må du kompansere med litt lavere tenning eller gi den mer fuel. Ofte kan du få tenningsbank i overgangen til ladetrykk, og dette skyldes jo naturligvis for høy tenning/mager blanding. Du kan gjerne legge ut et bilde av tenningstabellen din her. Angående wastegate i friluft (screamer pipe) har absolutt ingen innvirkning på lambda. Eksosen som går forbi lambda, og den som går ut i wastegate, har samme innhold luft/bensin. Flere biler blir også levert orginalt slik at wastegaten går ut i downpipen, ETTER lambdaen. Dette vil jo i utgangspunktet bli det samme som sånn du har på din golf. Bla audi 2.2t har dette.
  3. Hei. Hvordan vil det være med spool-up og respons med en GT3582R T4 divided, 1.06AR, på en Mercedes M104 2.8l rekke 6 med T4 pulsesplit grenrør? Det jeg har nå er en halveis kina turbo med omtrent samme mål og størrelser som GT35en, men den har t3 divided, 0.84AR og 360 glidelagre. Denne begynner så vidt å gå i positiv på trykket rundt 1900rpm, og har bare 0.5 i trykk rundt 3100rpm, og rundt 1 kilo på rundt 3800-4000rpm. Så dette er seige greier, vil det være noen merkbare forskjeller med en skikkelig kulelager turbo? Hvordan vil kurven på ladetrykket se ut i forhold til kina turboen?
  4. Hei. Sliter enda med å få til lambdaen. Bruker innovate lc 1 og datasprut av merke Electromotive tec GT. Hva skal verdiene i tec gt være, og hva skal legges inn i output 2 i LMprogrammer for innovaten? En annen ting er at jeg har prøvd det jeg har funnet av info osv, men jeg får en veldig stor forskjell i gaugen og på dataen uansett hva jeg prøver. Jordingen skal være bra. Er så mye forskjellige tall at jeg blir faktisk usikker på om det er gaugen eller gten som er rett, men utifra diverse ting så stemmer nok gaugen, men om den viser rett er jeg jaggu ikke helt sikker på. Lambdaen kan jo settes opp med forskjellig volt signaler i programmet, men dette kan jo electromotiven også, så blir så usikker. Har koblet gaugen på output 2 sammen med pink pin 33 (ego +) ifra gten.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår