Gå til innhold

Pensarando

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Pensarando

  • Bursdag 01/09/1992

Contact Methods

  • Bosted
    En plass

Pensarando's Achievements

  1. Sist jeg las mener jeg det var tre svar på denne tråden. Men beklager at jeg er sein til å svare igjen. Jeg er enig med deg Bwana, det må nok være noe med bærekula eller bærearmen. Blir dette dyrt å bare overlate til verksted?
  2. Og med samme dimensjon menes vel også bredde. Men jeg fikk plutselig et fult hjulsett med gode sommerdekk fra en bil som skulle vrakes, så jeg var heldig. Jeg er veldig usikker på om det ville hatt noe for seg å skifte traversen. Jeg frykter nesten mer at det er hele rammen i bilen som er skjev. Nå vil jeg kjøre på vanlig smale dekk med litt ekstra luft i det aktuelle dekket en stund, og se om det sliter mye likevel. Viss ikke kan jeg kanskje bare ha bilen slik i et år eller to før jeg vraker den. Takk for svar!
  3. Hei! Jeg kjøpte en veldig rimelig 323f 91-modell i vinter. Nå når jeg har fått på de bredere sommerhjulene har jeg funnet ut hvorfor bilen var så rimelig. Chamber på venstre bakhjul er skjev og bilen sliter yttersiden av dekket. Sommerdekkene var godt brukt, men på 3 uker ble hele dekket slitt glatt på ytterkanten. Dette har ikke vært et problem i vinter med de litt smalere vinterdekkene, men det er tydeligvis et kjempeproblem nå. Jeg har heist opp bilen og studert og målt og styrt på, men jeg finner ikke ut hva som egentlig er skjevt. Når hjulene henger løst, henger høyre hjul helt vater, mens venstre hjul er skrått (chamber) slik at det ser helt fornuftig ut at det sliter skjevt. Det eneste som er justerbart er toe. Noen som tilfeldigvis har noen tips, eller bør jeg bare få vekk hele skiten igjen? Foreløpig har jeg bare satt på noen smalere helårsdekk fra en gammel Corolla, og så tenkte jeg å se hvor skjevt de slites. Viss bredden på dekket utgjør mye, så er det kanskje håp for bilen i et år til. (er det forresten lovlig med ulike hjulsett fremme og bak, så lenge de er like per aksling?)
  4. Hei! Jeg opplever vesentlig slark i styringen når jeg kjører i venstresving/yttersving i litt stor fart. Det er såpass mye at jeg anser det som trafikkfarlig. Det er ingen slark i høyresving eller ved kjøring ellers. Når jeg kjører i en venstresving kommer jeg til et visst punkt der bilen plutselig svinger mye mer og jeg må slippe opp rattet litt igjen. Rundt dette punktet er det veldig vanskelig å kjøre med akseptabel presisjon. Jeg har hele tiden tenkt at slarket måtte ligge i høyre forhjul, siden det er dette som får mest tyn når bilen krenger i en venstresving. Men når jeg heiste opp bilen, så finner jeg ingenting slark i dette hjulet. I venstre forhjul er det derimot en _liten_ slark i venstre forhjul. Er teorien min feil, kan det være venstre forhjul som slarker i venstresving? Eller finnes det trolig en slark i høyre forhjul som oppstår ved høyere krefter enn når jeg bare lirker i hjulet med håndmakt? edit: eller kan det tenkes å ikke være slark i det hele tatt, men heller forhjulsstilling eller noe? Dekkene preges ikke av noe slikt i alle fall.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår