Gå til innhold

olioli

Bruker
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om olioli

  • Bursdag 02/23/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T

Contact Methods

  • Bosted
    Andøy

olioli's Achievements

  1. olioli

    Lys problemer !

    Jeg har samme karosseri som deg, en 2000 modell, og det er ikke uvanlig feil med lysbryter. Jeg har selv ganske nylig måtte bytte lysbryter, fordi det var mange lys som manglet. Ganske enkel jobb å gjøre selv, eneste du egentlig på huske på er hvor ledningene står til airbag til rattet (om du har), ellers enn det er det piece of cake. Du vil eneste trenge et spesielt type verktøy man normalt sett ikke har hjemme, men som du helt sikkert får lånt på nærmeste bensinstasjon som har verksted, eventuelt et vanlig bilverksted. Det verktøyet trenger du får å skru av rattet. Håper det løser seg :)
  2. Vet bare at noen typer har blitt levert med det, og har en følelse på at enten så gir den nye lambdasonden min feile verdier, ellers så tror jeg at der kanskje er en lambdasonde nummer 2 i bilen :) Diagnoseutstyr er bestilt, men tar jo sin tid før kommer med helligdag og helg osv, så jeg bare lurte på om noen her visste :) Hvis du er usikker på om din er defekt eller ikke, kan du få noen til å måle spenninga på lambdaen, er den korrekt er vel bare neste mulighet og få sjekket verdier via diagnoseapparat såvidt jeg har forstått! Hvilke feilsymptomer har du på bilen din?
  3. Heisann, Er det noen kloke hoder her som vet om min type bil har 1 eller 2 lambdasonder? Det er en Audi A4 1.8T Quattro Ambition Limo, 2000 modell, med motorkode APU! Har søkt og søkt men ikke funnet svaret noen plasser dessverre, så håper på positiv respond her :)
  4. Supre greier, takker for svar Mr Quattro! ha en fin dag :)
  5. Ah, beklager, jeg som leste feil, ser nå at det står at man fortsatt KAN lese ut feilkoder. :) Et siste spørsmål, hva gjør "write-funksjonen" ?
  6. Takk for svar. For å forstå det riktig, det som står i linken du oppgav, så er det det gebyret på $99 man må betale for å kunne lese ut feilkoder? Hvis det er tilfelle, så virker det ikke særlig dyrt for kabelen og lisensen for å kunne gjøre det man må via denne kabelen og softwaren.
  7. Skal brukes på en Audi A4 2000 modell (B5), og en Audi A6 1999 modell (4B).. Har hørt om Ross-Tech ja og at det anbefales overalt, bare håpte på der kunne finnes noe litt billigere versjoner enn Ross-Tech, som også vil fungere ikke langt fra like optimalt som Ross-Tech sine :)
  8. Hvis noen har tips til et bra vag-com produkt til en ikke så dyr penge, kom gjerne med forslag :) Gjerne via ebay :)
  9. Sto faktisk S4 coiler fra merket Beru i nettopp, de holdt i ca 3-4 mnd før 2 av dem røyk :)
  10. Heisann, Som tittelen sier, så lurer jeg på om noen har tips hvilke typer coiler jeg bør bruke til min bil? Har forstått at coiler har vært et problem for disse type bilene, men at det skal ha vært laget forsterka type coiler i ettertid, noen som har erfaring/innspill på dette? Og kanskje anbefalinger hva som vil være best per idag? Har brukt coiler av merket Beru den siste tiden, og de ryker fortere enn jeg får satt dem på nesten! Kan det være noe annet som gjør at coilene ryker så fort, eller er det mer vanlig bare fordi coilene på disse bilene er dårlig? Mvh Ole
  11. Hvilke symptomer hadde bilen din egentlig, når den ikke var i bra stand? Hvordan oppførte den seg og hva skjedde? Go'bilen min :)
  12. Da er slangene og pluggene bestilt, da er det bare å vente å håpe! Vurderer å anskaffe en billig tenningsmodul fra ebay også, som står at den skal passe til min! Prislapp; 270,- (norske såklart). Men de infoen står det at man bør bytte coiler også hvis man skal bytte tenningsmodul, ellers vil det bli feile koder og sånne ting, har du noen erfaring/formeninger om det? Et sett med coiler kommer på i overkant av 650,- , som er ganske billig!
  13. Joda, har lest meg gjennom den dump vs resirk threaden, så det skjønner jeg.. det jeg ikke skjønner, er om du mener det er pluggene som gjør at de soter så mye? er jo pga sotinga at bilen ikke starter mange ganger værtfall.. men vi får se, satser på at dette kan få den på rett kjør! vært uten bil i over 2 mnd nå..
  14. Tok nettopp å pusset vekk all soten jeg kunne fra alle tennpluggene, satt dem på plass, og bilen starta bedre enn den har gjort på en stund, der var noen "nykk" eller småe poff fra potta som gikk litt på turtallet og.. jeg kjørte 3-400 meter så begynte turtallet (i fri) å dale lengre ned, under 500 omdreininger, var på tur å kveles, samt at det hørtes ut som en traktor.. regner med pluggene sikkert er sota litt/delvis igjen! Tror du Frozen eller andre at det fortsatt kan ha med tenninga å gjøre/tennplugger, og den resirken som ikke er tilkobla? Eventuelt også tenningsmodul? Mvh Ole
  15. Her ser du bilde av motoren og alt av slanger, fikk det idag på merkeverksted.. Er det slange nummer 27 med det "delepunktet 26" jeg vil trenge? Eller er det den krøllete lange slangen som er ved siden av resirken som er nummer 14? Bare å lagre bildet så du/eventuelt andre som vet, kan zoome å se lettere hva som er hva :) Mvh Ole
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår