Jump to content
Bilforumet.no

babobi

Bruker
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

About babobi

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 06/17/1987

Contact Methods

  • Bosted
    kristiansand
  1. Hei Har en audi a6 c4 1995 2,8aah forhjulsdrift med problemer med bremser/ abs. Når bilen passerer ca 20Km/t begynner abs og varselslampe for bremser å lyse( rødt og gult ). Abs fungerer på is/snø under 20Km/t begge veier, men slutter å fungere over dette.( jeg kan gjenta prosessen ved å skru av bilen og starte igjen) Jeg byttet bremsekalypter begge forran, fikk luft i systemet , men har kjørt igjennom systemet 3 ganger med ca. 1 liter(3X1l) fra hjul lengst vekk og nærmere, men dette har ikke endret noe. Kan dette være abs sensor/abs ring ? bremsepedalen skulle vært litt hardere, går litt landt inn, men ikke så galt setter stor pris på tips
  2. prøde å lufte med overtrykksettet, hadde ca 1 BAR og luftet en og en calypter, prøvde i flere ganger, men ingen resultat. mener at det er bremsekraftforsterkeren/ hovedbremsesylynderen som er gåen ? jeg får ikke olje ut av rørene som går fra hovedbremsesylynderen til abs-pumpa en gang, kan det være mettallspon som har ødelagt pakninger eller tettet hovedbremsesylynderen ? pedaden har så godt som ingen motstand, men motoren reagerer noe på turtall når jeg betjener fotpedalen( endring i vakum etc )
  3. hei takk for tips skal prøve det med en gang, så de har den på biltema ennå
  4. har prøvd å lufte alle kalypterene, men bremsepedalen har ingen motstand og det kommer ingen olje ut av lufteskruene, demonterte så rørene som går fra hovedbremsesylynderen til abs- pumpen og det kommer ikke olje ut her, noe som sier med at det er noe som ikke fungerer før dette punktet ( bremsekraftforsterker/ h.bremsesylynder) ? skal prøve å kjøre olje med tipset du gav fra biltema, men hvor kobler jeg inn oljereservaet?
  5. hei har en audi a6 1995 2,8 l (AAH) avant, Høyre bremsecalypter foran hengte seg opp under kjøring, den ble svært varm og låste fast hjulet når jeg hadde stoppet, jekket opp bilen og luftet calyptere, etter det kunne jeg kjøre greit, men bremsene( bremsekraftforserkningen) ble dårliger og dårligere, nå står bilen fordi jeg bare har håndbrekk og fotpedalen tar minimalt helt innerst, jeg finner ingen lekasjer av veske, har demontert bremserørene fra hovedsylynderen og fordeleren (abs), kommer ikke noe bremseveske ut, noe jeg regner med det skal gjøre, bremsekraftforsterrkeren ( den store svarte bolla) danner vakum og pakningen er tett mellom denne og hovedbremsesylynderen spørsmålet mitt er da, er det hovedbremsesylynderen etter bremsekraftforterekeren som er deffekt, vet ikke helt hvordan det fungerer sammen på forhånd takk for svar
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.