Gå til innhold

thorirv

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om thorirv

  • Bursdag 10/24/1970

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

thorirv's Achievements

  1. takk for det greddyspeed, håper du har rett : )
  2. Som sagt, det eneste som skjedde fra bilen startet fint og viste ingen tegn på dårlig batteri, til det var ca null igjen på batteriet, var at jeg hadde tatt ut en lyspæreplug, og brukt ca en uke på å få den på plass igjen. Syntes timingen var litt merkelig, og at det muligvis var en sammenheng, men det høres jo ikke helt klokt ut heller... Konklusjonen blir vel at jeg lader opp batteriet og tar bilen på verksted for div. målinger Sette pris på svar Thorir
  3. Tusin takk for svar... Hahha, nei jeg regnet ikke med at lyspæren jeg hadde i lommen brukte opp batteriet, men det jeg ikke visste var om det kunne skje en strømutladning som følge av åpen lyspæreplug (det er den eneste endringen fra bilen startet fint til den ikke hadde strøm), hvis den f. eks. hadde kommet bort i noe med begge kontakter (det syns jeg er usansynlig, men innrømmer gjerne at det er mye ang. strøm jeg ikke forstår). Ang. batteriet, i går i 17 tiden målte jeg det, tilkoblet i bilen, og det måltes under 2V. Da koblet jeg batteriet fra (og det begynnte straks å klartre opp i V, var over 3V i løpet av halvt minutt). Når jeg så hentet det inn for å evt. lade opp igjen nå i dag morges (ca. 16 timer senere), måltes det over 10V. Nå vet jeg ikke om dette er normal, selv for et 'dødt' batteri, men jeg syntes det var litt snålt. Batteriet hetter forresten ScanBrit, 62Ah (vedlikeholdsfritt) Hilsen Thorir
  4. hei for en stund siden fandt jeg ut at jeg måtte bytte lyspære i min gamle opel astra (headlamp). jeg koblet fra lyspærepluggen slik at bilen stod noen dager før jeg hadde den i igjen (da med ny lyspære). fandt ut at batteriet var dødt (ca et og halvt år gammelt). brukte noen dager på å få det ladet opp igjen (nei, jeg bruker bilen ikke mye), satt det på plass igjen, startet bilen, den stod noen dager, og nå er batteriet dødt igjen. og jeg er litt lost i forhold til hva som kan ha skjedd her... a) jeg går utifra at det må ha skjedd utlanding mens lyspærepluggen ikke var koblet til. men når den er tilbake på plass igjen, så skulle det vært fikset, ikke sandt? b) et bilbatteri som blir utladet ned til 5,2V, er det ødelagt eller skal jeg kunne forvente at det holder strøm som før etter oppladning? eller har dere noen lure forslag hva som kan ha skjedd her... på forhånd, takk thorir v
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår