Gå til innhold
Bilforumet.no

bselmer

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bselmer

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 09/18/1977

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    B2600
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Motor (eks 1.6)
    2,6 bensin
  • Fylke
    Telemark

Contact Methods

  • Bosted
    Skien
  1. Helt ny og ubrukt bremsecaliper selges. Pris: kr 500 Sted: Telemark Side: Venstre bak Bakgrunn: Jeg kjøpte bremsecalipere til Golfen min fra Audodoc i Tyskland. Jeg burde ha sjekket understellsnummeret for den ene ble feil. Fikk godkjent retur men porto fra Norge til Tyskland er så dyrt at det ikke lønner seg. Derfor selger jeg den billig her. Vil ha kr 500 for den. Den kostet meg 595 + moms, til sammen kr 744 hos Autodoc. Den skal passe til følgende biler: AUDI AUDI A3 Hatchback (8P) (1197 - 1984 ccm, 90 - 200 HK) AUDI A3 Cabrio (8P) (1197 - 1984 ccm, 102 - 200 HK) AUDI A3 Sportback (8P) (1197 - 1984 ccm, 90 - 200 HK) AUDI TT Coupé (8J) (1798 - 1984 ccm, 160 - 211 HK) AUDI TT Roadster (8J) (1798 - 1984 ccm, 160 - 211 HK) SEAT SEAT Altea (5P, 5P1) (1197 - 1984 ccm, 86 - 200 HK) SEAT Altea XL (5P, 5P5, 5P8) (1197 - 1984 ccm, 86 - 211 HK) SEAT Leon II Hatchback (1P, 1P1) (1197 - 1984 ccm, 86 - 265 HK) SEAT Leon III Hatchback (5F, 5F1) (1984 ccm, 265 - 280 HK) SEAT Leon III Cupra / SC (5F, 5F5) (1984 ccm, 265 - 280 HK) SEAT Toledo III (5P, 5P2) (1390 - 1984 ccm, 86 - 200 HK) SKODA SKODA Octavia II Hatchback (1Z3) (1968 - 1984 ccm, 170 - 200 HK) SKODA Octavia II Stasjonsvogn (1Z5) (1968 - 1984 ccm, 170 - 200 HK) VW VW Eos (1F) (1390 - 3597 ccm, 115 - 260 HK) VW Golf Plus / Crossgolf (5M1, 521) (1197 - 1984 ccm, 75 - 170 HK) VW Golf V Hatchback (1K) (1390 - 1984 ccm, 75 - 230 HK) VW Golf V Stasjonsvogn (1K) (1390 - 1984 ccm, 80 - 200 HK) VW Golf VI Hatchback (5K1) (1197 - 2480 ccm, 80 - 235 HK) VW Golf VI Stasjonsvogn (5K) (1984 ccm, 200 HK) VW Jetta V (1K) (1390 - 2480 ccm, 140 - 200 HK) VW Scirocco III (137, 138) (1390 - 1984 ccm, 140 - 200 HK)
  2. bselmer

    Får ikke av reimhjulet på veivakselen

    Jeg fikk den av til slutt. Måte bruke starteren. Den satt så godt at det begynte å ryke av kablene før den plutselig løsna. Siden jeg allerede hadde fjernet toppen så fikk jeg kona til å holde registerkjedet stramt med et kosteskaft så det ikke skulle krølle seg. Jeg burde jo egentlig løsnet bolten i reimhjulet før jeg tok av toppen. Men jeg skulle egentlig bare skifte en sprukket topp og så bestemte jeg meg for å bytte kjede og vannpumpe også når jeg først var i gang. Det er første gang jeg gjør noe slikt så det er jo god læring også.
  3. bselmer

    Får ikke av reimhjulet på veivakselen

    Jeg sliter med å få av reimhjulet som sitter på enden av veivakselen. Har dette foresten noe eget navn/faguttrykk? Se bilde nedenfor. Jeg har prøvd å skru begge veier med både en lang skralle og muttertrekker, men den sitter som støpt. Det jeg lurer på er egentlig: 1. Hvilken vei skal jeg skru? Med eller mot motorens rotasjonsretning? Hvilken vei roterer egentlig motoren? 2. Er det noen som har noen triks for å få opp den bolten?
  4. bselmer

    Plansliping av topp

    Toppen var sprekt så jeg har skaffet en ny. Når jeg først var i gang så tenkte jeg at jeg skulle bytte vannpumpa og registerkjedet også. Men jeg sliter med å få av bolten på enden av veivakselen. Er det noen som vet om den er lings eller ikke? Jeg vil ikke bruke for mye makt før jeg vet hvilken vei jeg skal skru. Det er en Mazda B2600 89 mod. Motoren er en Mitsubishi 4G54 2,6 liter. Den samme som satt i Pajero og en del andre biler på 80-tallet.
  5. Topppakningen min var gåen så nå har jeg hoppet i det og skrudd av toppen. Dette er noe jeg aldri har gjort før, men det gikk forsåvidt ganske greit selv for en ikke-mekaniker som meg. Jeg tok en rett gjenstand (et vater) og la det på toppen. Det ser ut til at det er buet opp litt i midten på den siden som vender mot eksosmanifolden. Det er ikke mye, men akkurat nok til at man kan se det. Da må jeg vel få den slipt. Hvor mye pleier slikt å koste? Er det noen som vet hvor man kan få en topp slipt ned i Skien/Porsgrunn? Stemmer det at man alltid må bytte boltene når man skal montere toppen igjen? Eller går det an å bruke de gamle hvis de ser ok ut?
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.