Gå til innhold

joker451

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om joker451

  • Bursdag 11/26/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Jokerdalen

joker451's Achievements

  1. Heisann! Har begynt å montere Defa-sett i Octavia (BKC-motor), men, jeg blir ikke klok på hvor jeg skal gå med tilførselen fra motorrommet til kupén. Aller helst inn bak hanskerommet, men alt av tips mottas med takk. Er den noen som vet av en egnet gjennomføring? På forhånd takk!
  2. Ok. Ja, det er tross alt en gammel bil, som har gått 352 000 km. Nja, i "startøyeblikket" er det ikke noe særlig svart røyk, men er jo selvfølgelig litt mer "farge" på hvitrøyken :) Ja, det er vel ikke uvanlig at det går litt olje, men det har startet i senere tid det også. Fra jeg kjøpte bilen på 185 000km og til ca. 330 000km har den ikke brukt en dråpe, i allefall ikke så det vistes på peiling. Jeg satte i Bosch glødeplugger, og spenninga var grei. Rundt om en desimal eller to av batterispenninga. Fikk tips av en mekaniker-kjenning å prøve å ha på "radiator-tetting" siden det er så liten lekkasje. Jeg bør vel ta meg en runde og se over slanger og radiator, og hvis jeg ikke finner noe, så kan jeg jo saktens prøve det. Så er det vel tid for en sjekk og vurdering av dyser, antagelig :)
  3. Heisann! Har hatt et lite problem med min 2000 Passat, 1,9Tdi i senere tid (siden vår/sommer). Jeg er hobby-mekaniker, og vet nødvendigvis ikke helt hva jeg snakker om alltid, men: Det forsvinner litt olje, ikke voldsomt mye, men såpass at den går fra "midtstilling" på peilepinnen til minimun mellom oljeskift (10 000km). Den har også blitt tung å få i gang, men det virker som det hjelper på å gløde 3-4 ganger, da kommer den lettere. Enda verre nå selvfølgelig da det har vært rundtom 10-15 minusgrader de siste ukene. Men, jeg byttet alle glødepluggene i høst, selv om det ihht. ohming kun var 1 som var gåen. Utgjorde ingen særlig merkbar forskjell. I tillegg har jeg litt hvitrøyk som henger med et stykke på veien, men som ser ut til å forsvinne når motoren blir varm. Det minker også ca. 1/2 liter kjølevæske annenhver måned. OG, oppå motoren sitter det en sak, og her er jeg utenfor mitt "område" (Se vedlagte bilder). Jeg antar det kan være en ventil til venstre der som slipper ut overtrykk fra motoren, og at den grønne klumpen er oppsamling/fltrering e.l. Slangen mellom er nemlig sprukket, og nødreparert med el.teip. Rundt slangen var det fra tid til annen en del gris, og det dukker smått opp igjen ettersom at teipen ikke holder så lenge av gangen. Jeg lurer derfor på om det kan være her motoroljen min forsvinner, i form av oljedamp? Og er det mulig at det gjennom samme slangen kommer inn luft, som igjen finner veien inn i forbrenningen, og i form av kondens lager hvitrøyk i starten? OG, kan dette være grunnen til at den er tungstartet, at det blir feil med trykket/komprimering/e.l. siden denne slangen er sprukket? Så, hva heter denne dingsen oppå motoren, og hva kan være grunnen til hvitrøyken, tungstarten og oljesvinnet? Takker for svar!
  4. Hei! Jeg ønsker å kjøpe inn nye subwoofere til bilen min ('00 Passat stasjonsvogn), og jeg klarer ikke å bli klok på hva jeg skal gå for. Jeg er ikke ute etter å skremme opp naboene, og spiller aldri trance/dance/techno/rap eller noe slikt. Mitt musikkvalg går fra country, via hard rock, og ender på heavy metal. Vurderer derfor lukket kasse, siden jeg har lest at det er den mest presise bassen, slik at den henger med på tempoet i musikken. Jeg er ikke ute etter å spille på meg neseblod, men jeg spiller "ganske høyt". Jeg har ikke bruk for å "imponere utenforstående" (bokstavelig talt), og ønsker å bevare skjorta på ryggen. Jeg har forresten tenkt på å oppdatere dørhøyttalerne i kupeen og, litt over tid. Det jeg spekulerer på nå, er å kjøpe inn 2 stk. 8" subwoofere, og montere dem i hver sin lukkede kasse. Jeg tenkte å bruke forsterkeren jeg har (Blaupunkt GTA 475 http://produkt.akam.no/product.php?productId=54150&view=specifications (den drev 2x12" tidligere)), og spilleren jeg har (Pioneer DEH-2000UB - http://www.pioneer.eu/eur/products/archive/DEH-4000UB/index.html). Hva tror dere? Burde subbene peke mot seteryggen, eller bakover mot bagasjeluken? Hvilket merke burde jeg gå for? Jeg så på bilradiospes.no på Rockford fosgate sine 8" til 795,-, men jeg har hørt endel for og imot RF i senere tid. Hvordan burde jeg koble dem? På forhånd takk!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår