Gå til innhold

Shaffe

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Shaffe

  • Bursdag 06/09/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, hestesport og fotografering
  • Modell (eks S4)
    240
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1984
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Fylke
    Telemark

Contact Methods

  • Bosted
    Ulefoss

Shaffe's Achievements

  1. FU! ikke snakke sånn om bebien min! Den lever jo igjen nå, etter beste velgående :)
  2. Fikk rådebank, så måtte bytte motor :/
  3. Hei folk. Er det noen der ute som har peiling på hvordan jeg kan få opp bagasjerommet mitt, når låsen er ødelagt? Var innbrudd i bilen min for noen dager siden, og de har ødlagt bagasjeromlåsen (har sånn mongo lås at man må ha nøkkel for hver gang man skal opp med bagasjerommet) Og går det an å bare bytte låsen? få tak i ein ny ein og stappe den inn? :) Hilsen fortvila 240-jente
  4. Men det er jo skikkelig rart, når denm går helt fint i safe modus, den går jo helt fint på tomgang..
  5. Hey, alle dere der ute som kan masse masse om volvomotor! Stasbilen, "Slasken" vil ikke gå. (Volvo 240, 1990 mod, B230F motor) Vi kjørte helt vanlig, stoppet, var inne en halvtimes tid, ingen problemer før. Startet opp bilen, kjørte 200 hundre meter, og i det vi kjørte ut på hovedveien (70 sone), begynte den plutselig å smelle noe jævlig, humpa bortover veien og ville ikke opp på turtall. I dag bytta vi plugger, pluggledninger, rotor, fordelerlokk, renska ut av tomgangsregulatoren. Og den ville fremdeles ikke gå skikkelig, ikke på tomgang heller. Vi prøvde å ta av koblinga til luftmengde måleren, da gikk den helt fint på tomgang, men ville ikke gå frammover. Så fort vi gav gass, bare døde den ut. Vi bytta luftmengdemåleren (biltema spesial), kjørte ca. 3 mil, mens det kom ettertenninger ut av luftfilteret (av alle ting!?! noen som veit hva dette kan være?, og da gikk luftmengdemåleren til helvete, gitterene blåst ut motsatt vei av det lufta går. I tillegg er baksiden av katalysatoren rødglødende, skjønner ikke hva dette kan være heller. Hjelp hjelp, noen tips?!
  6. Bare det å få av tusenmeterene og av med de skidingsene på taket gjør at den ser ut som en 240 igjen! Hva skal du gjøre med den? Liker godt helt cleane biler, men brosskopien (den som jeg og slasken har) ser utrolig bra ut på 240!
  7. Ikke ta helt av du nå alex :)
  8. Det var utrolig billig! Likte den veldig godt, gleder meg til å se flere bilder :)
  9. selvfølgelig er det nytt :P gidder ikke bytte til noe som er brukt xD
  10. Hjelp hjelp! Jeg har akkurat bytta motorv i min volvo 240, B23A, og fikk den til å gå og sånt, helt fint. Men da jeg skulle til å kjøre avgårde, og trykte inn clutchen, kom det en forferdelig ulyd, en på en måte skrapelyd. Vi finner ikke ut av hva det er, har sjekka at svinghjulet på den nye motoren og den gamle er like, har bytta trøstelager, lamellplata og clutchhuset, og alt er likt, skjønner ingenting! Er det noen der ute som veit hva som kan være galt, og hva jeg kan gjøre?! På forhånd, TAKK!
  11. Tenkte sku slenge ut no bilder av bebien min :) Volvo 244, 1984 mod. B23A Gått 120 000 (stolt av det) Noen tips hva jeg kan gjøre med den/ikke gjøre med den? Sånn så den ut da jeg fikk den. Slik ser den ut nå :) Skal sette på resten av bross-kopien te sommeren, etter at jeg har tatt rusta og hellakkert den. Holder nå på med å bytte motor..
  12. Jeg fårre vel te i morra på et vis... høh xD
  13. Ække bare bare. Prøvde å riste å hærje også, funkake :( Takk for tips :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår