Jump to content
Bilforumet.no

hanse89

Bruker
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

About hanse89

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 02/18/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Friluft, telemark, sykling og seiling.
  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Ski
  1. Du har rett. Forhørte meg med forhandler i Norge, bare org. fanger som blir godkjent. Fanger med vinsj eller "erstatninsfanger" blir ikke godkjent.
  2. Vet dere om man kan få godkjent en sånn fanger? http://lobiz4x4.co.za/wp-content/uploads/2013/08/PTD-ISKB-13-ISUZU-2013+-POST-TYPE-BUMPER-REPLACEMENT-BULLBAR-3.jpg
  3. Er det en grunn til at det hovedsakelig går i double cab og ikke extended cab? På grunn av muligheten for å registrere seter bak, eller?
  4. Det er vel heller det at jeg ikke har kjørt særlig mange biler uten esp, til at jeg føler meg komfortabel med å ikke ha det. Min første bil var en gammel Spacewagon, det gikk helt fint, så det er vel bare en vanesak, som alt annet. Hva er forbruket på typisk langkjøring da? 0,7/0,8? Hvis jeg får realisert drømmen min, så er jeg hypp på et opplegg som likner på dette: http://gearpatrol.com/wp-content/uploads/2015/03/Tepui-Car-Top-Tents-Gear-Patrol.jpg Da blir det jo sikkert noe høyere forbruk grunnet luftmotstand fra takteltet. Den modellen du har Jesper, vet du om det er mulig å montere mountaintop i tillegg til de veltebøylene du har fått montert bak? Jeg er ute etter en løsning ala denne:
  5. Ja, jeg skal få prøvekjørt så fort jeg får anledning til det. Så det er ikke esp på den gamle? Noe sier meg at det er ganske deilig, merker esp'n på Passaten har reddet meg et par ganger. Kanskje fordelaktig når man kjører med lite vekt over bakhjula?
  6. Det han demonstrerer her? Men hvordan er 3L satt opp mot 2.5L twinturbo da? Forbruk? Enig i at den nye ser bedre ut, og det du sier med kvalitetsinntrykket gir jo mening. Men det virker som at man kan få mye for penga ved å kjøpe den gamle modellen, hvis den egentlige forskjellen ikke er så stor.
  7. Havner på over 150 lapper i følge importkalkulatoren. Er vel CO2 avgiftene som dreper den bilen der ja :P
  8. Ja, vet. La inn en med magnaflow eksos også. Lurer på hva slikt hadde kostet i Norge. Finnes det overhodet noen her til lands?
  9. Ser det ligger noen til salgs på ebay.de, 20-25k NOK. Passe grom lyd i de bilene der ja!
  10. Ble ikke 3BG levert med W8 i statene? Kanskje det er lettere?
  11. Driver å titter litt på å bytte ut Passaten med en D-max. Spørsmålet er om det er stor forskjell på den nye typen og den gamle typen. Såvidt jeg har skjønt, så har den nye typen et oppdatert 4x4 system, som skal fungere bedre enn det gamle? Kvalitetsmessig, er det noen særlig forskjell der? Og får man hardtop til extended cab versjonen? Edit: Skjønner at den gamle typen ikke har "hidden door" på extended cab modellen?
  12. Låner denne tråden da jeg har et liknende problem. Får ikke låst venstre bakdør med fjernkontrollen, må låses opp manuelt fra innsiden. Åpner jeg døren når de andre er låst, så virker ikke alarmen. Går heller ikke å styre vinduet fra førerdøren. What to do?
  13. Hei. I dag tidlig så slo luka seg vrang. Det hørtes ut som en motor som åpnet seg hele tiden, og da jeg prøvde å lukke kroken som låser døren, så åpnet den seg med en gang den var i låst posisjon. Nå er det ingen lyd derfra i det hele tatt og jeg må bruke nøkkel for å få åpnet døren. Da jeg var ute og kjørte ista, så var symbolet for åpen dør på, men lyset i bagasjerommet lyste ikke. Er dette tegn på kortslutning? Var innom Møller og de sa at det sannsynligvis var en kortslutning i ledningsnettet, evt en mikrobryter som har røket. Tenkte jeg skulle ta en titt på det selv, så jeg prøvde å ta av dekslet som skjuler tinga. Men det sitter fast i to klips som er festa til de håndtakene man har på innsiden av døra - noen som vet hvordan man lett får av disse? Det var ikke bare å dra, slik som det var på de andre klipsene. Og er det andre som har erfaring med denne type problem? Er det easy-fix eller burde man sende den inn på verksted?
  14. Heisann Driver å pønsker på å bytte ut Passaten med en E39 520. Har sett for meg at det blir en 2001-2003 modell, altså den etter faceliften. Har funnet en som ser ganske fin ut, men problemet med den er at det er litt rust på bakluka. Har hørt at dette er et svakt punkt på disse bilene? Han som selger bilen ville høre med forhandleren, om det er noe som fortsatt dekkes av garantien. Noen her inne som har vært ute for det samme problemet og evt fått det dekket? Jeg tviler litt, i og med at det er en såpass gammel bil. Er det noe annet man skal være obs på med disse bilene? Den er kjøpt i Norge og har kun hatt to voksne eiere.
  15. Kan skyte inn at den oljelukten jeg snakket om, kom av en kjedestramme pakning (?) som ligger bak motor'n. Bare om noen skulle være så uheldig å komme ut for det samme problemet.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.