Gå til innhold

opelastrah

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om opelastrah

  • Bursdag 09/10/1987

Contact Methods

  • Bosted
    oslo

opelastrah's Achievements

  1. Nå er det ingen tvil. Turboen slår seg av/bilen går i nødmodus, kun når det er regnvær og vått ute og bilen blir presset.. Ikke mulig å fremkalle i fint tørt vær,men når det er regn og vått skjer det nesten hver gang jeg presser bilen.. does this makevany sense? ble byttet samtlige dieseldyser i forkant at dette skjedde første gang, men er gjerne tilfeldig...
  2. i dag skjedde det igjen. kjørte ute (altså ikke i tunnell) aksellererte (klampen i bånn) fra 0 og skulle opp i fart fra et busstopp i en 80 sone i svak oppoverbakke. når bilen nådde nådde ca 70, kom det et pling, glødelampesymbolet blinker og nesten all motorkraft er borte, var som å kjøre en bil med 40 hk. (nødmodus antar jeg).. slo av og på tenningen, og feilen var borte og bilen kjørte normalt. det regnet og var vått ute denne gangen det skjedde også(om det skulle ha noe å si). men nå har det altså også skjedd utenfor en tunnell.. ikke nok med det, men da jeg skulle snu\rygge på en parkeringsplass, hadde hatt den i revers og tok den i drive og trykket forsiktig på gassen, konket motorer ut, og måtte skru av og på tenningen igjen (som ved en manuell gir bil, man løser feil i et lyskryss) men dette er jo dsg/automat og skal da vel ikke skje? har aldri opplevd det på denne bilen før eller andre automat biler... kan dette forøvrig henge sammen med at bilen gåri nødmodus ved aksellerering i høy fart?
  3. Takk for svar. Men det jeg synes er rart at det kun skjer i disse lange undersjøiske tunnellene.. og ikke antydning når jeg er utenfor tuneller og i brattere bakker med hardere belastning.. prøvd bevisst å presse den hardt nå mange ganger, og er ikke antydning til fusking eller nødmodos... Så jeg tenker at det må være noen forhold i disse tunnelene eller noe som gjør at det skjer.. For eks at det år fra kaldt ute, til varmt inne i tunellene, slik at det danner seg kondens eller noe i/inn til turboen?.. dersom turboen overlader/defekt, burde den ikke vært det når jeg ikke var i disse tunnellene og? Disse tunellene er vel mellom 10 og 15 km lange.. Byttet nylig samtlige dieseldyser og, dersom det skulle ha noe å si....
  4. Har en 2007 passat stasjonsvogn, 2.0 TDI 140hk og DSG kasse. 80.000km. Kjørte undervannstunellene mellom Stavanger i Bergen, og følgende skjedde i alle tunellene oppover. I det stigningen begynner og man begynner å stige, gir jeg godt med gass i oppoverbakken. Pluteselig kommer det et "rykk" i bilen, det "Plinger" og glødelampesymbolet begynner å blinke, det kommer et utropstegn i MFDen og motorkraften forsvinner nesten ... Jeg kjører inn til siden, slår av og på motoren, og feilmeldingen (Blinkende glødelampe) forsvinner, og jeg kan kjøre igjen normalt igjen (Kjører da imiderltid litt mer forsiktig på gassen, og bruker god tid opp i fart, så det ikke skal skje igjen). Men denne feilemdingen kommer og jeg mister motorkraft ii alle 3 tunellene i det jeg gir godt med gass på vei opp bakken i tunnellene... men når jeg prøver å gi godt med gass i en bakke når jeg ikke er i tunellene, går bilen som det suser, og alt er som normalt... dette skjer kun i tunnelene.... DEt regnet en del den dagen, og var en 3-4 grader utendørs (om det skulle ha noe å si).. Ringe møller, og de sa at dette "kunne skje" , og at turboen "slo" seg av pga at den merker noe var "feil" og for å unngå skade.., og at jeg bare måtte starte bilen på nytt om det skjer igjen... som om dette var helt normalt... Synes det var et lite trøstende og utfullyllende svar...Noen som vet hva dette kan være? Skal jo ikke være sånn.... Takker for svar!
  5. Hei. Ønsker å erstatte original MFD2 med for eks denne (Alpine) som ser helt lik ut utvendig, og passar perfekt i midtkonsollen etter MFD2'en. Hvor kan jeg få tak på en slik? Og finnes der andre tilsvarende modeller som bare er plug and play og tilpassat til å erstatte MFD2 i en passat? Takk for svar
  6. Hei. Har nylig kj�pt en 2007 passat highline med MFD2 navigasjonssystem, full display kj�rekomputer og multifinksjonsratt (med bl.a telefonknapp) Vet at det var mulig � bestille bluetooth handsfree som ekstrautstyr (helintregrert sammen med navigasjonssystem, kj�rekomputerdisplay og telefonknap� m.m p� rattet) p� denne bilen n�r den var ny, men dessvere bestilte ikke forrige eier dette n�r han kj�pte den ny fra fabrikk. Vet at det finnes ulike bluetooth l�sninger i markedet som kan ,bla.a med en ekstra betjeningsenhet man kan installere ved dashbordet, Men jeg �nsker � f� installert original (skjult) volkswagen bluetooth handsfree integrert iht beskrivelsen over. ? Er dette mulig, og noen som vet hva det kan koste � f� det installert hos m�ller eller andre? Og i den sammenheng, er tlf knappen p� rattet 'd�d' siden det ikke ble bestilt handsfree opprinnelig, eller er denne knappen kablet til systemet, slik at det kun er en software/vag ting � f� den operativ med bluetooth systemet? Takker for svar
  7. Hei. Da klimaanlegget ikke blåste kald luft, tok jeg bilen på verksted, og fikk beskjed om at AC pumpen var gåen og måtte byttes. Dette kostet mildt sagt "skjorta" (Kompressoren alene kostat ca 6000), og lurer i den forbindelse på om det er lurt å få tak i en brukt en hos en opphugger... Det jeg lurer på er følgende: Er en AC-Pumpe det samme som AC-Kompressor ? Har elektronisk klimaanlegg på min bil, Er det identisk pumpe, enten det er en Astra H med "manuell Aircondition" eller Elektronisk klimaanlegg? (Greit å vite etter jakt på en brukt èn) Takk for svar
  8. Hei. Har en Astra H cosmo. Denne har elektronisk klima anlegg, og derfor et info display av denne typen: http://www.mp3car.com/vbulletin/engine-management-obd-ii-engine-diagnostics-etc/115800-mongoose-opel-astra-h-2007-can-bus.html Men når jeg trykker på BC eller venstre knappehjul på rattet, får jeg kun opp "Timer" og ikke BC som jeg har sett andre får opp. Med andre ord er det ikke installert Kjørecomputer. Men jeg har rett info/skjerm type. Neon som vet hva som må gjøres? Holder det med en software flash/oppdatering, eller må man kjøre noe med hardware og? Noen som vet hva det eventuelt koster å få gjort hos en opel forhandler?
  9. Hei. Har en Opel Astra H 2005 mod, aut. Noen som vet hvor man for eksempel kan få tak på sånn dekor i svart piano-lakk finish? Ser det er noen Astra H biler som har denne dekoren, både på ratt og rundt cd spiller/klima/gir/midtkonsoll. I mitt tilfelle har jeg en matt sølv finish på denne delen av interiøret, men synes den versjonen i svart piano lakk finish ser ganske stilig ut! Er på jakt etter følgende: http://upload.moldova.org/auto/Opel/Opel_Astra_interior.jpg Mens jeg per dags dato har følgende: http://images.motortrend.com/auto_shows/coverage/chicago/112_2007_chicago_auto_show_05z+2008_saturn_astra+interior.jpg Noen som vet om en hjemmeside i inn eller utland som selger disse delene? Noen som vet hva det eventuelt koster uorginalt/orginalt ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår