Gå til innhold

otheimen

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om otheimen

  • Bursdag 09/18/1968

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Touran
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Riggmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Fylke
    M & R

Contact Methods

  • Bosted
    Hustad

otheimen's Achievements

  1. Se på vedlagte bilde. De viskermotorene på min bil har kjøle(?)ribber og kontakten er på linje med motoren. Er det noen som kjenner til om det er vesentlig forskjell på viskermotorene på bildet? Er mine en gammel versjon? Kjenner noen detaljer rundt dette?
  2. Det er vist en feil med venstre viskermotor i følge møller bil. Feilkoder på linbus og viskermotor. Linbus går vist gjennom venstre motor og videre til høyre. Og en feil vil da kutte begge motorer. Blir uaktuelt å kjøpe original vindusviskermotor da den er alt for kostbar. Søkt etter brukte vindusviskermotorer på nbfbildeler.no, men finner av en eller annen grunn ikke høyre motor. Og ingen av viskermotorene jeg finner er lik i utseende med de jeg har, så da er spørsmålet om de passer min bil? Noen som har byttet viskermotorer og har erfaring å dele?
  3. Var hos Møller bil i Molde i dag og fikk lest av feilkoder: - mange spenningsrelaterte feil , mulige jordingsfeiler - viskersystem er et linbus system og må feilsøkes med mer tid , - testet viskere inne på verksted og de har ikke stoppet på 30 min - servolampe lyser rødt , spenningsfeil. Så da blir det ny runde med feilsøking hos Møller :-(
  4. Det er to seperate viskermotorer og begge stopper samtidig. Har googlet at det er en power supply J519 (lokalisert til over sikringsholder under rattet) som gir strøm til visker motor J400 og J584 med innebygget control unit. http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_307_d1.pdf. Så om en av motorene får/har en feil så gir den nok beskjed om å kutte strømmen.
  5. Har demontert, pusset og smurt opp (med grease) mekanismen uten at det hjalp. I den ene hadde det begynt å eire mellom foringene til utgående aksel, men den var ikke treg av den grunn. Etter en stund med kjøring igjen så sluttet de å virke. Må fortsette feilsøkingen. Vedlagt bilder over hvordan det ser ut. Var enkelt å ta ut viskermotorene, kun 2 torx skruer som holder de.
  6. Jeg har tatt av alle deksler og sprayet/smurt alle ledd uten at det hjalp. Ingen vanlige sikringer som går. Er det en automatsikring? Og hvor er den i tilfelle? Tror jeg demonterer hele mekanismen i morgen slik at jeg kommer til alle ledd.
  7. På min 2004 mod Touran slutter vindusviskerene å virke etter en stund med kjøring. Altså feilen kommer å går. Ser ikke ut til å være dårlig kontakt heller. Virker ut som når bilen begynner å nå driftstemp så slutter de å virke. Ingen varsellampe lyser. Har ikke diagnose avleser, men om den viser denne feilen er usikkert. Har koblet fra panserlås indikator uten at det hjalp. Noen som har vært bort lignende og funnet feil?
  8. Alle sikringer er ok, så det er nok styreenheten. Får nok demontere alt av plastikk fantastikk. Baksetene må nok også ut for å komme til tror jeg.
  9. Blir nok at jeg bytter plugg på hengeren, men først må strømmen tilbake.
  10. Er det noen som vet hvor styringsenheten og eventuell sikring er montert på Touran 2004 mod.? Har kjørt med en adapter ståenes i og det tåler den vist ikke. Hengerfeste er avtagbart og kontakt kan vippes opp.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår