Gå til innhold

aronkj

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om aronkj

  • Bursdag 12/16/1992

Contact Methods

  • Bosted
    Vartdal

aronkj's Achievements

  1. Se der ja ! Kjempegreier :-) Men uten at jeg har noe som helst peiling på hva det betyr ; er det som står på siden positivt eller dårlig ? :P
  2. Selvsagt ! Bilen er fra fjoråret, og har rullet mindre enn 10k km. Det jeg lurer på egentlig er på hvilken måte han kan lure meg på. Altså hva det er jeg bør være forsiktig med siden det er fra tyskland/utlandet. Virker som en super fyr med god peiling på hva han driver med. Han kunne tilby forsikring og finansiering, å jeg og samboeren min fikk prøvekjøre alene uten problem. Men da jeg fant en liten flekk på baksetet var han snar med å tilby splitter nye vinterfelger med dekk som han kunne bestille med en gang.
  3. Hei. Bilen har gått i stykker, og er på let etter en ny. Har funnet en ganske så ny BMW med veldig lag KM til en utrolig god pris. Det er fra en bruktbilforhandler i Ålesund. Eneste grunnen til at jeg ikke tørr å kjøpe, er fordi jeg ikke er sikker på om de kan lure meg på noe vis ved f.eks ettersalg eller andre ting på langtidssikt. Ting jeg ikke kan oppdage før det er gått mange år med andre ord. De har en profesjonell hjemmeside ( http://www.car-x.no/ ) der de forklarer lave priser med at de importerer biler rett fra merkeforhandler i tyskland, med gjenværende fabrikkgaranti. Noen erfaringer med dette ? Og som kan lette på samvittigheten min ? Har utrolig lyst på denne bilen, men har sykt lite å gjøre en diger bommert. Alt for mye penger på spill for det. Jeg mener, de har vel ett rykte å passe på de også ? Med dårlig rykte får de vel ikke solgt det steike støv.
  4. Ja tenkte på det. Snakket med en venn, som hadde målt batteriet til broren sin med sitt multimeter. Da fikk han også fryktelig høye verdier. De fant ut at det var fordi multimeteret hadde ligget ute i kulden så resultatene var unøyaktige. Så de tok ett fersk instrument og målte da vanlige verdier. Så tror kanskje det er noe der.
  5. Tenning skrudd av: Mål: - batterispenning Svar: 18-19V Motor går: Mål: -batterispenning Svar: 17-18V - stigende Mål: B+ og jord svar: 17-18V - stigende Mål: amperemeter mellom blå ledning(ladelampe) og D+ svar: 130mA - stiger sakte
  6. Skal der være forbindelse ? Med D+/ladelampe og Batt + ? Hvis det skal være forbindelse der, så har vi jo kanskje problemet! Fordi MIN D+ har forbindelse med jord, men ikke noen forbindelse med Batt+. Har vært opptatt i det siste så har ikke vært ute å målt ennå. Skal gjøre det i dag.
  7. Har koblet riktig, men lader fortsatt ikke. D+ har av en eller annen grunn forbindelse med jord, og det har ingenting med den blå, tynne ledningen som går til ladelampa å gjøre. For den har ikke noe forbindelse med jord. Er det noen målinger jeg kan gjøre for å finne ut om det er feil, og hvilke resultat bør jeg få ? Hadde vært fint hvis noen ramset opp flere målinger jeg burde prøve, så kan jeg heller notere og komme inn igjen her å vise hva jeg har målt. Begynner å miste troen på denne bilen nå !!! Hadde planer om å ha den til å lærekjøre i, men så funker den ikke en gang !
  8. Nå dukket det opp ett problem med dynamo. B+ (der den blå skal være, som går til ladelampa) har visst forbindelse med jord/skallet på dynamoen. Det skal vel ikke være sånn ?
  9. Høres ut som en mulig feil det ! Og når jeg tenker meg om, så piper det på multimeteret når jeg tar forbindelsemåleren og tar den ene pinnen på den ledningen fra ladelampa til dynamo, og den andre pinnen på minus på batteriet, så piper det. Altså forbindelse !
  10. Ingen som vet hva som kan være problemet ? Føler at feilen er en liten bagatell og at jeg kommer til å være ganske irritert når/hvis jeg finner feilen.
  11. Hei. Har nå koblet dynamo helt klinkende riktig. Men varsellyset i instrumentpanelet nekter å slukke. Og bilen lader naturligvis heller ikke. Begynner å bli litt bekymret nå. Har dere noen ideer til hva som kan være problemet? Det er sjekket at det er forbindelse med ledningene. Den blå har jeg ikke sjekket, men siden batterilyset lyser, så er den vel festet ?
  12. Tusen takk for svar begge to. Da vet jeg det :-) Men er det noen måte jeg kan måle med multi(volt-)meteret mitt om dynamo lader? Hvilke verdier burde jeg få? Må jord være tilkoblet for at dynamo skal lade? Eller er jord kanskje alltid tilkoplet mtp. at dynamo sitter fast i skroget?
  13. Kjøpte Golf 2 1985 mod. med en god kompis. Dynamo var gåen (mente han) så jeg bestilte ny på bruktbildeler.no. Men forstår ikke helt hvor jeg skal koble ledningene. Ser via google at mange har samme problemet, men mitt er ikke helt det samme. Jeg kjøpte dynamo fra en 1984 modell Har da to tykke røde ledninger, og en tynn blå. På dynamo har jeg kun to tilkoblinger. B+ og D+. Så lurer på hvor den tredje skal. Har målt att det er forbindelse mellom de to røde ledningene. De kommer faktisk bra akkurat samme kabelsko og skru. Så forstår ikke helt den. EDIT: Bilen fungerer selvsagt. Med hjelp av startkabler eller lader.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår