Gå til innhold

XVette

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om XVette

  • Bursdag 05/16/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

XVette's Achievements

  1. Første lag base (sort) ble lagt ettersom Ko-seal ikke skulle få anledning til å gjennomherde. Lakkerer la derfra burple-kandy base opp til klarlakk. Tror ikke 800 vått ble for grovt da finishen i sluttresultatet ble upåklagelig, med unntak av et europakart i sjoller :'( Har nå fått ny lakk fra HOK Sverige, og denne gangen inkl epoxy primer! Har fått høre tidligere at det "burde gå greit" å bare matte ned klarlakken og legge koseal-base-klarlakk, ettersom forrige lakkering forsegler, men tar ingen sjanser fra nå av. Blir nok ikke påbegynt noe ny lakkejobb før til våren. Har allerede mattet klarlakken og vurderer å legge epoksy-koseal-burple-klar på dette grunnlag. Noen synspunkter på dette? Har LITE lyst å pusse ned igjen til glassfiberen :S
  2. Grunnen til at basen ble slipt var at det ikke lot seg gjøre å legge vått i vått da bilen ble levert til lakkerer på dette tidspunkt. Så ble mattet med 800 korn og vann. Ingen sparkel etter koseal. Alt grunnarbeid lå på glassfiber nivå.
  3. Tror mange her misforstår poenget. Jeg forventer ikke på noen måte å bli forklart hvordan jobben skulle gjøres. Det forklarte jeg også Nor. Tingen er at jeg ble feilinformert på min henvendelse til dem på et svært kritisk spm. Ingen spesiell grunn til at det ble lagt svart base på KO-seal, kall det gjerne smør på flesk. Ko-seal var fortsatt "tett" etter sliping. Og angående grunnarbeidet var det ikke noe å utsette på. Polyestersparkel trekte gjennom alle lag, og viste som lyse punkt. Dette pga av at jeg ikke fikk den epoxy primer jeg skulle hatt i bunn, punktum. Som nevnt i første innlegg henvendte jeg meg også direkte til produsent av HOK. Og det første jeg fikk spm etter at de hadde sett bilde av bilen, var om epoxy filler var blitt brukt siden det dreide seg om et glassfiberkarosseri. Det er DENNE informasjon jeg forventet av Nor da jeg på forhånd, før noe var bestilt, stilte spm om akkurat dette. Jeg forstår også at ikke alt er gjort 100% etter datablad, men i dette tilfellet er det mangel på et trinn som er årsaken.
  4. Er jo akkurat dette som er tingen. Jeg ber Nor levere det jeg trenger av produkter for å lakke fra scratch. Det er dermed deres ansvar å sørge for at jeg får riktig primer. Jeg også leste i databladet og kom frem til at det ikke stod nevnt at KS kunne brukes på glassfiber. Ringte dermed opp igjen og spurte om dette var tilfelle. "Nei" fikk jeg til svar av Nor Autolakk, Trengte ikke noe annet i bunn enn dette. Så dermed regnet jeg med de visste hva de snakket om. Det ble også opplyst om at bilen var glassfiber under bestilling. Hadde jeg bestilt på "egenhånd" og glemt\ikke vært klar over at jeg måtte bruke noe annet, ville saken blitt helt annerledes, men ettersom jeg ber de sette sammen det jeg trenger, kan det ikke legges skyld på verken meg eller lakkerer.
  5. Ble lagt ko-seal II direkte på glassfiber med noen timers mellomrom og mellomsliping før BC25 (svart base) ble lagt. Basen tørket, bilen mellomslipt og sendt til lakkerer. Påfølgende strøk ble lagt vått i vått. Men når det mangler en forsegling av grunnarbeidet, ville d blitt d samme hvordan det ble gjort, resultatet ville blitt det samme. Det er dette jeg retter skytset mot Nor for, eg skulle fått riktig primer i utgangspunktet.
  6. Med det inntrykket jeg sitter med av dette firmaet og deres arroganse ser jeg ikke at dette kommer til å bli løst på noen måte meg i favør, dessverre. Ser jo at du fikk det du bestilte, men slik service er vel strengt tatt også å forvente om en stikker til f.eks Biltema for å handle. Med en aktør som derimot har spesialisert seg innenfor en bestemt nisje og dertil skal fremstå som seriøse på markedet, må en kunne forvente at de sitter med nødvendige kunnskaper innenfor området. Dette har tydeligvis ikke vært prioritert hos overnevnte.
  7. God kveld godt folk. Vil gjerne dele min erfaring med Nor Autolakk. Benyttet meg av disse da jeg bestilte lakk til min Corvette ettersom de var eneste importør av HOK i Norge. For å plassere firmaet; Useriøst, lite serviceinnstilte og fremstår som et firma uten kjennskap til egne produkt. Dette fikk jeg selv lide for: Saken gikk kort å greit ut på at jeg oppgav at jeg trengte lakkprodukter til min Corvette. Det ble oppgitt tekniske detaljer rundt jobben som i all hovedsak betydde at dette dreide seg om et glassfiber karosseri som var strippet helt til fiberen. Jeg fikk sendt over det jeg trengte og gikk gjennom produktene selv og gjorde meg kjent i datablader osv. Reagerte på at d ikke stod nevnt at primeren jeg hadde fått kunne brukes på glassfiber, så jeg ringte tilbake og fikk bekreftet at joda, primeren jeg hadde fått kunne brukes. Så herfra ble lakkeringsjobben iverksatt, og var dømt allerede fra starten av. Etter klarlakken var lagt begynte reaksjonene mot underlaget, alle sparkelområder trakk gjennom samtlige lakklag og syntes som lyse punkt i sluttresultatet. I tillegg blødde lakken kraftig gjennom på flere områder - Materialer og arbeid for 20 000,-. Jeg tok kontakt med Nor Autolakk i håp om at de hadde en forklaring på hva som hadde skjedd. Oppgav hvordan jobben var blitt gjort ned til minste detalj fra begynnelse til slutt. I mellomtiden mens de og deres "eksperter" prøvde å finne en forklaring gjorde eg research på egenhånd og kom frem til det jeg hadde fryktet. Tok kontakt med House of Kolor USA og fikk til svar at primeren jeg hadde fått skulle IKKE brukes rett på glassfiber. Jeg skulle hatt en egen epoxyprimer i samme serie til forsegling av grunnarbeidet. Jeg ringte opp igjen til NOR Autolakk og konfronterte dem med "siste nytt" og da visste de plutselig ikke at bilen var av glassfiber. I tillegg la de skyld over på meg for at grunnarbeidet ikke var gjort helt i henhold til spesifikasjon i datablad for primer. Dette avviket var at primer tørket for lenge før toppstrøkene ble lagt, men med støtte fra HOK USA skulle ikke det hatt noen annen betydning enn i verste fall at lakken festet dårligere. Så herfra var alt som heter service, kundebehandling, reklamasjon fraværende ettersom jeg ikke hadde det svart på hvitt at jeg hadde oppgitt at bilen var glassfiber. Det var med andre ord min feil at de ikke kunne jobben sin. De ønsket ikke å påta seg noe skyld, dekke noe av tapet annet enn at jeg kunne få KJØPE NYTT til rabattert pris !! Så jeg sitter igjen med ett bilprosjekt til snart 300 000,- der lakken ser ut som et rent h*** Så min erfaring og mitt råd er, HOLD DERE LANGT UNNA NOR AUTOLAKK !!!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår