Gå til innhold

brolle65

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om brolle65

  • Bursdag 05/25/1965

Contact Methods

  • Bosted
    Mo i Rana

brolle65's Achievements

  1. Ser etter en bra cab i prisklasse inntil 40000,- omtrent. Ikke Golf, Escort, 306 eller Megane. Ellers er alt interessant.
  2. Selger min gode Sierra 4x4 da jeg ikke har bruk for den lengre. God stand, lite rust, gode dekk, km.stand 240000km, veldig lite rust.
  3. Har altså en slik bil som fungerer aldeles utmerket når den er varm men altså lit tungstartet når det er kaldt. Må gi litt gass og svive litt men så starter den og hvis jeg stopper og deretter starter igjen går det ok. Har hatt service med plugger, ledninger o.l men lurte på om det kan være en slags temp.føler eller noe, kanskje kaldstartventil ??? Håper noen har gode tips å komme med her sånn at det kan fikses før vinteren kommer for alvor. Motoren er vel en x18xe såvidt jeg husker.
  4. Har en Legacy til overs som jeg vil selge eller bytte i noe. Den er gått 315000km men er EU-ok til august-12 og har gode sommer og vinterdekk. Noe rust i nedre del av framskjermer men ikke noe som gir problemer i EU-kontroll. En eier i 20 år. Ta kontakt på mailadressen : brolle65@gmail.com hvis du er interessert, jeg har tatt den i innbytte og trenger den ikke. Årsavgift er betalt selvfølgelig. Selges for kr.8000,- + omreg og det er jo kjøpt dekk for det bare de 2 siste årene. Det nærmer seg sesong for 4wd :-) BILEN ER SOLGT !!!!!
  5. Ønsker å kjøpe en E36 cab og ønsket er vel en 320 med sort skinn og hardtop men jeg er åpen for alle tilbud. Må ikke ha store rustproblemer men eller kan jeg fikse en god del selv hvis behov for det. Ta kontakt på brolle65@gmail.com eller 95886767 for info hvis du tenker å selge. Prisklasse inntil ca.60.000,-
  6. Hei, hvis du ikke har solgt så er jeg interessert i stativene til min BMW E39, de skal passe på den iflg. leverandøren. De er vel låsbare? Må evnt sendes i posten men jeg kan betale frakt da.
  7. Det er mulig men jeg kan bare ikke forstå at motoren var ok før vannpumpa begynte å lekke og etter at den er skiftet og registeret satt på plass så skal ventilene være brent, høres ikke sannsynlig ut men motoren har stått i 6 mnd da...
  8. Det er en -93 Escort 1,8i 16V med motorkode RDA.
  9. Liten statusrapport fra Escortprosjektet mitt : Den starter altså å går men ikke bra. Jeg har sjekket registret for gud vet hvilken gang og denne gang løsnet kamdrevene og justert slik jeg fikk tips om. Har turnet motoren noen ganger og nå stemmer det perfekt hver gang så jeg antar at det er riktig nå. Har også sjekket at pluggledninger står på rett plass etter merking på coil og har også sjekket at fargene på ledningene til bensindysene stemmer med både skjema og en identisk motor. Den går altså på et vis men "skyter" eller "puffer" litt i eksosen og uten at jeg har prøvd å kjøre er det sikkert kraftløs. Jeg har sittet å lest litt i skjema til motoren og det er jo to ting som kan være en mulig feil. Det er kamakselsensoren som står ved dyse 4 og når jeg tar den av tror jeg ikke det skjer noe som helst. Så er det veivakselsensor og den vet jeg ikke hvor den er. Hvilken av disse kan gjøre at bilen går så dårlig og vet noen hvor den står? Som sagt så har denne vært forsøkt reparert og masse ledninger er tatt løs så for at jeg vet kan det være at veivakselføleren ikke er tilkoblet. Har også prøvd å ta av pluggledningene en etter en og da går den enda værre så det tyder jo på at den fyrer på alle sylindre iallefall. Begynner å bli litt rådløs så gode tips mottas med takk, jeg skal sjekke de ut etterhvert. Har jo ikke lyst til å skifte deler i vilden sky heller :-)
  10. Ok, da skjønner jeg. Jeg har IKKE løsnet på reimhjulene på kammene, bare låst de av og satt veivakselen på merket (satte på feil merke først men har rettet dette opp).Når jeg da har strammet reima og snurret 2 runder for å se at det stemmermed merkene så er de ikke helt plan med toppen kammene altså. Dette vil jeg jo kunne få perfekt hvis hulene løsnes på kammene. Jeg har prøvd litt i dag når den går urent og tatt av ledningen på kamsensoren men det gjør ingen forskjell. Antar det er den som "justerer" tenningen siden jeg ikke kan se noen sensor på veivakselen. Håper dette løser problemet siden jeg er veldig nær nå...
  11. Jeg overok en slik bil som var ferdig demontert og jeg har da satt den sammen. Skiftet vannpumpe, satt på plass registerreim og alt det andre som var demontert og klart for oppstart. Den startet med en gang men går ikke rent. Har kontrollert registeret og det ser ut til å være ok, jeg låste det kamhjulene av med en 5mm metallplate og veiakselen på merket og satte på reima. Når jeg har turnet motoren er kammen på eksossiden bittelitt ute av kurs for få inn metallplaten men jeg kan ikke forstå at den er en tann feil på den kammen, det vil utgjøre mer enn det er i dag. Det høres litt ut som om den går på 3 sylindre og den går på tomgang uten gass. Jeg har kontrollert at pluggledningene står på sine riktige plasser iflg merkingen på coilen. Kan også nevne at jeg prøvde å ta av pluggledningene en etter en mens den gikk og på syl.1 stoppet den etter en stund mens på de 3 andre bare gikk den omtrent som før. Lurer på om noen har tips om hva det kan være som er problemet, tips mottas med takk.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår