Gå til innhold

hobbykaren

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hobbykaren

  • Bursdag 02/11/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

hobbykaren's Achievements

  1. Jeg har faktisk ringt 3 verksteder. Ingen av dem gir meg en pris, de gir ikke en ca. pris en gang.
  2. Hva er ca. pris på bytte av toppakning på merkeverksted eller evt. vanlig verksted? Og hvor lang tid regner dere med det går for en dreven mekaniker?
  3. Hei hvor mange timer ca. Vil det ta å bytte toppakning + regreim på en Vw t4, 2.5liter 101hk? 1. Alt blir gjort samtidig ? 2. Regreim først. Og så toppakning ? 3. Hvilke deler kreves ? 4. Finnes det en prosedyre på begge 2? Takk for hjelp!:)
  4. Oppdatering. Celicaen går glimrendene på lengre turer, men med en gang jeg står litt i rush og i ro så begynner den å bli varm og skrur seg av igjen. kan det kanskje være radiator?
  5. Noen andre med forslag? Bilen stopper når den blir varm, jeg tror enten at den ikke får bensin eller så får bilen for mye bensin? Da bilen ikke stopper helt om jeg girer ned og trykker inn gasspedalen, men da må jeg fortsette å gire ned og ha høy rpm, og til slutt stopper den.
  6. Noen andre alternativer? Jeg hadde den hos toyota verksted på fredag, uten at de klarte å spore opp problemet med diagnose verktøy.
  7. Ok. Kan det være denne? Noen som vet hvilken type sensor dette er?
  8. Hei, Jeg kjøpte nylig en celica 2001 modell. Når jeg testkjørte bilen i ca 10 min kjørte den bra. Men etter ca 30 min kjøring på vei hjemover begynte den å hoppe veldig for så å bare slå seg av. Etterpå kan man starte den, og kjøre ca.2 meter før den skrur seg av igjen, og ettrr dette må man vente før man kan starte den igjen. Om man venter ca.15-20 min er den kjørbar igjen, men ikke mer enn 5 min. Jeg leverte den tilbake, og de fikset problemet som de mente var bensinfilter. Etterpå kjørte jeg bilen i ca. 1 time uten problem, og så kom samme problem igjen. Bilen har stått i ro i ca. 6 mnd før jeg kjøpte den. Motoren er også byttet (det var jeg ikke klar over). Eksosen virker fin, men det er litt eksosputring ved gasspådrag. Motor høres grei ut, og sviver greit. Hva tenker dere det kan være? Jeg står forresten fast i drammen nå, så om noen kan hjelpe er det bare å skrive PM.
  9. Jeg søker en sulten bilmekaniker/teknisk leder for oppstart av nytt verksted! Gode muligheter for den rette. Krav: - Fagbrev som bilmekaniker + relevant erfaring - Nordisk språk (skriftlig/muntlig). Hva som blir tilbudt: - Verksted lokal - utstyr / verktøy - hjelp til å komme i gang Ta kontakt på PM for kontaktinformasjon. PS: til admin, beklager om slike tråder ikke er godkjente eller om jeg har plassert den på feil forum.
  10. Hei Jeg har et problem ved at bilalarmen på min bmw 520i (99mod) går av når jeg låser bilen. Det tar ca 1-2 min før den går av. MEN om jeg låser bilen, for så å låse opp, å så låse igjen går den ikke av i enkelte tilfeller. Nøkkelen er såpass slitt at den må vris om får å låse opp og igjen. Har noen tips til hva som bør utbedres? Vil evt. Kjøp av ny nøkkel kunne løse problemet?
  11. Hei! har en Audi A3 quattro tdi 2.0 som er 2006 modell. m/140 hk orginalt (chippet til 175). Bilen er importert fra tyskland og var da kjørt 66 000 km når jeg kjøpte den, har hatt bilen selv i 2 år og den er nå kjørt ca.80 000 km. Når jeg hadde den på service hos mekonomen fant de masse feil med bilen som de mente måtte fikses Bl.a: - Ulyd fra turbo og røyker endel -- turbolager er defekt og må skiftes - Ulyd fra differensial bak. Det er nok oljenivå - Drivakselmansjett er defekt. Ytre mansjett venstre side foran. - Olje lekasje på turboslanger (må skifte turbo) - Mer en 15% rust på innsiden av bremsekive foran - AC service er anbefalt for lite gass på anlegg. Kan dra følgeskader. - Register reim er anbefalt skiftet hvert 5 år. Jeg leverte så dette inn til Snap drive i håp om de kunne reparere billig (siden jeg har hørt mekonomen ikke er så flinke). De ga meg et tilbud på 73 000kr hvorav en differensial quattro del koster 46 000 kr. Dette er jo sefføgelig langt over hva jeg trodde det ville koste, så jeg leverte bilen tilbake til den bilforhandler jeg handlet bilen i fra.. jeg hadde da snakket med en fyr på en audiforhandler som sa jeg hadde rett på noe som heter forbruker kjøpslov, som jeg forstår skal dekke alle slitasje skader på kjøretøyet så langt som 5 år etter den er produsert, stemmer dette? uansett om det er bruktbil eller nybil. Mitt spørsmål til dere blir da: hva er disse slitasje skadene? er turbo, slitasje skade? er differensialen en slitasje skade? Har snakket med de hos bilforhandler som sier de ikke kjenner til noe som heter forbrukerkjøpslov.. og også, i og med at bilen er chippet uten registrering vil det da si at jeg ikke får noen forbrukerkjøps garanti? Hadde satt utrolig stor pris på noen tips å svar til dette problemet :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår