Jump to content

Scania Dronninga

Bruker
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

About Scania Dronninga

  • Birthday 06/28/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

Scania Dronninga's Achievements

Menig

Menig (1/13)

10

Reputation

  1. det vet jeg ikke. jeg har ikke blitt fortalt hvor mye de xtra sakene som måtte fikses har kostet prismessig og få ordna. :\
  2. Jeg har en 94 modell Hyundai Sonata 2.0 som kom ut ifra verksted for en drøy mnd siden. Da var det byttet følgende; eksos manifol, lambasonde, vannpumpe, registerreim sett og tennplugger. ifølge verkstedet sine papirer så skal dette da ha komt på rett over 23000kr. jeg ble fortalt det var brukt 15 timer i arbeid på å fikse bilen. og verkstedet vet jeg tar 844kr i timen eks mva og VM (verksted matriell). før jeg leverte bilen til reprasjon hadde jeg den til eu kontroll hos snap drive og der ble jeg fortalt av feil at eksos manifolen måtte byttes, vannpumpa og noe annet som jeg ikke husker i farten. men der ble jeg fortalt at å få den fiksa så ville det komme på 12-13000kr. det fortalte jeg også dem hos Mekonomen hvor jeg hadde bilen på verksted. og da sa de seg enig at det ville komme på rundt det samme hos de. og idag når jeg skulle hente regninga fordi jeg tegna en sånn mekonomen konto for å få utsatt betalinga med 4 mndr, så ser jeg at jeg er skyldig over 23000kr. langt mer enn hva jeg ble fortalt først. bilen ble hentet og levert noen ganger siden de tok litt og litt å fikset. da husker jeg den ene gangen at jeg ble fortalt at det var litt mer som måtte fikses, MEN jeg fikk aldri vite hvor mye det ville komme på prismessig. så jeg spør dere som kan en del om mekking på bil om hvor mye dere mener det vil koste å få fikset overnevnte deler på bilen? jeg synes 23 000kr virket litt vel mye for disse delene ink reprasjonene såklart.
  3. jeg tenkte mer å få ett lakkerings firma til å ta jobben slik det blir gjort på en ordntlig måte. dem har sikkert lettere og for å finne rette fargen på bilen siden den opprinnelig er hvit.
  4. Jeg har en 94 modell Hyundai Sonata som jeg kunne tenke meg å fått lakkert/malt om felgene på. Her er bilde av bilen. Kjøper nye felger til neste vår for å få best mulig effekt av lakkeringa. Men pris messig er jeg usikker på. Planen min er å få malt ytter delen (der med de store hulla) og indre delen hvit og den lille ytre delen i samme farge som bilen. Er det noen som vet sånn ca hvor mye dette vil komme på pris messig?
  5. Jeg har en Hyundai Sonata 94 modell som jeg kjøpte brukt-privat for litt over 1 mnd siden. Den har fungert helt topp frem til ett uhell tidligere i uka! Jeg hadde hvert ute å kjørt med en veninne og når jeg stoppet så merket jeg at det kom røyk ut fra under panseret på høyre side! Når jeg åpnet panseret så kom det ifra området med hovedlykta. Tenkte at jeg sikkert bare måtte fylle på kjølevæske (vann). Turen gikk hjem og fikk fylt på vann. Senere på dagen så skulle jeg og veninna mi ut å kjøre igjen og når vi stoppet ved huset hu bor så kom det røyk igjen! Motoren var veldig varm men tempratur måleren i bilen viste at den var kjølig! Den viste at "nåla" lå under midten av max varme og max kulde. Så jeg åpnet panseret og lot det stå oppe slik motoren fikk kjøle seg ned. Etter noen timer når turen skulle hjem så gikk turen ut på motorveien og når jeg tok av på første avkjørsel og skulle gire ned ifra 5 til 4 gir og slapp clutchen ut så kjente jeg med engang at noe var galt. Bilen tok i som om den skulle skyve seg fort frem eller noe drastisk skulle til å skje. Første tanke var feil gir, så jeg valgte å renne ca 150m til og når jeg skulle ned til 2 gire så skjedde det samme igjen. Rett etterpå merka jeg at motoren ikke var igang! Jeg trør inn clutchen og vrir om nøkkelen men bilen vil ikke starte. Jeg blir stående ved en rundkjøring med nødblink på. Når jeg får stoppet bilen så kommer det mye røyk ut fra under panseret. Jeg blir redd og skjønner ikke hva som er galt. Hvordan skal jeg komme meg hjem med bilen osv... Etter noen min så fikk jeg start på bilen igjen og fikk komt hjem meg. Da jeg stoppet og fikk slått av motoren så kom det mer røyk enn istad. Jeg lukker opp panseret og kjenner en kraftig svidd tape lukt! Det er festet tape rundt en slange nær servovæske beholderen. Jeg har også funnet ut at vifta til radiatoren ikke sviver mens motoren er igang! Dette er problemer jeg har tatt opp med selgeren men får beskjed om at han ikke kjenner til de. Jeg gav 6500kr bilen. Legger ved link til bilder og filmer fra motor rommet. Hvis noen har noen som hellst aning om hva problemet er og hva som må fikses så hadde det hvert ypperlig med hjelp og råd. :) hilsen meg. :) http://www.youtube.com/watch?v=_X-aeesDAdc http://www.youtube.com/watch?v=Y7W2NTYwBgQ http://picturepush.com/public/4035613 http://picturepush.com/public/4035617 http://picturepush.com/public/4035623
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy