Gå til innhold

Totskalle

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Totskalle

  • Bursdag 02/24/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Nei si det...
  • Modell (eks S4)
    740GL
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    2,3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    brom brom
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Akershus

Totskalle's Achievements

  1. Jeg kan ikke mye om motor i det hele tatt men prøver å lære. Bilen min er en BMW 318is `92, motor og girkasse er samme type men nyere (byttet hos BMW i Tyskland 1998). Når jeg kjører bilen er det ei reim som knurrer fælt i motoren, den gjør det bare når jeg gir gass. Står jeg i fri eller trår inn clutchen er det stille. Slik har den vært nå i et par måneder og lyden er blitt gradvis værre. Altså hvis jeg kjører og det begynner å knurre så setter jeg bilen i fri og det stopper, men i gir igjen så fortsetter faenskapen. Noen som kan fortelle meg eksakt hva som holder på å ryke/er slitent ut i fra den forklaringen?
  2. Takk du skal du ha! Veldig deilig å få en sånn instruks :D Jeg var forøvrig på vei hjem fra ferie i solsteika, ødelagt takluke og ei slitsom bikkje i baksetet som pesa meg i øret. Innom masse bensinstasjoner for å få låne grav eller bukk men det fins jo ikke lenger vet. Ble stressa sjøl :) Lyskryss på lyskryss og ruse opp i 4000 i andre gir :P
  3. Har en Volvo 740GL fra 1986. 2,3l fem gir. Det er standard motor og standard girkasse som sitter i bilen. For en stund tilbake så begynte girspaken og rakle og skjelve forferdelig, da hjalp det å slå den:drunk: Men her en dag da jeg skulle dytte den litt ned for å stoppe ulyden så datt hele faenskapen ut. Nå hadde jeg bare 2 og 4 gir å kjøre på. Om jeg trakk girspaken opp så kunne jeg få den i 2, 3, 5 og 1 hvis jeg var heldig. Jeg kom meg under bilen for å titte og fikk se denne kula som var ute av sporet sitt (tydeligvis bunnen på girstanga). Jeg trykte kula opp igjen i sporet og vips så fungerte hele girkassa igjen. Om jeg hadde sitti inni bilen så kunne jeg sikkert bare nøkket girstanga hardt opp for å plassere kula igjen men tør ikke for det kan vel gå utover noe annet nedi der også. Men nå har den kula detti ut to ganger til og det begynner å bli et problem. Noen som vet hva jeg må bytte? Hele stanga, kula, kassa eller bare noen låseskiver kanskje?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår