Gå til innhold

mustang351

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mustang351

  • Bursdag 02/18/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Hardanger

mustang351's Achievements

  1. Takk for tips og info, det blir rettsak snart så da får jeg se hva advokaten min og jeg ender opp med!
  2. Hei Einar og BossCat Politiet mener at det er en bremsestrekning, at jeg har bremset med alle 4 hjulene hele veien, men jeg merner at jeg ikke har bremset før etter de 18-21 meterene. Men jeg håper jo på at det går ann å overbevise de, ut i fra bildene de selv tok noen timer etter ulykken så ser en ganske tydelig at det er bare lyse spor de første meterene, så jeg skjønner ikke hvorfor en politimanns utregning er alt saken hviler på, når de ha bilder av det. Veldig rart.. Jeg må finne en måte å bevise at det faktisk kan bli merker etter bakhjula uten at en bremser. Men må måle forholdet mellom bak og framme hvordan gjor de det? Bilen har lekasje på bremsene bak, stikkakslingen er skeiv og bakskjermen tar borti hjulet, det er vel max hastighet på kanskje 10 - 20 km\h ... Takk så lang!
  3. Hei, Håper noen kan hjelpe meg. Jeg har en 1970 Ford Mustang med 351, 5 trinns manuell kasse (9" bak-aksling, bilen veier 1800 kg, dekkene har bra spor og er mellom 3-10 år gamle, motoren er ikke trimmet og det er ca 250 hk). Denne greide jeg å krasje med pga en som ikke overholdt vikeplikten, og jeg var på forkjørselsvei. Problemene er at dette var i en 50 sone og politiet mener at det var 60 meter lange bremse spor. Men jeg og andre som har amcar mener at de første 18 til 21 meterne har bilen bremset på gir, det er helt lyse bremsespor som nesten ikke viste. Biltilsynet mente at farten var 97 km\h, men med høyt turtall på andre gir og gasspedalen rett ut så bremser bilen mye bak. Bildene som politiet tok noen timer etter jeg krasjet viser tydelig at de første 18-21 meterne er borte. Men Politet vil ikke gå ned på lengden, men har komt med tilbud om å gå ned til 90 km\h så slipper jeg fengsel, men jeg synes det er litt rart i og med at biltilsynet sitt rapport slår fast 97 km\h. Politijuristen anbefalte meg å få inn Recon (firma i oslo som ser over rapporten fra biltilsynet). De mener at hvis bilen har bremset på alle fire hjul hele veien så er biltilsynet sin rapport rett, men hvis bilen bare har bremset på gir de første meterne, og så har jeg begynt å bremse når hindringen i veien ikke flytter seg. Det jeg lurer på er om noen vet om en måte å bevise\refere til en annen sak som har vært oppe om noen det samme som slår tvil i biltilsynet sin rapport så hadde de måtte regne på nytt, men denne gangen med 40 meter bremsespor i stedet for 60 meter... Asfalten var tørr, biltilsynet har regnet med en faktor på hele lengden, det er mye som spiller inn når de regner ut friksjons faktor men eneste jeg håper på at noen kan komme med noen gode innspill og kan hjelpe meg. Takk på forskudd!! :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår