Gå til innhold

Rebow

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Rebow

  • Bursdag 08/22/1987

core_pfieldgroups_99

  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

Rebow's Achievements

  1. Har en Mitsubishi Galant 94 mod, 1.8L med en 4G93 bensin motor med elektrisk innsprut. Hver gang jeg tar av batteripolene, og lar dem stå av en stund, så blir bilen helt vrang etterpå. - Tomgangsturtallet er så lavt at motoren dør ut. - Avogtil blir den umulig å starte igjen. - Den går helt fint under kjøring, så lenge jeg bruker gasspedalen. - Problemet blir borte etter en ukes kjøring, og tomgangen går normalt igjen. Men så snart jeg tar av batteripolene eller batteriet blir helt utladet, så er'n like ille igjen. Hva forårsaker dette problemet? Er det noen tenningsinstilleringer som nullstiller seg når den mister strømmen? Og hvorfor bruker den så lang tid på justere seg tilbake?
  2. Ja, det har en betydning. Normal servo olje er basert på DX3. Olje som går til både dempere og servo er en annen type. Hvis du slår in reg. nr. ditt på meko sin side, så vil du finne riktig olje der.
  3. 1# Det skjer ingenting når man slepper clutchen Ja, da vil jeg vel anta at det ikke skjedde noe før man trykket den in heller? Vi kan jo bare anta at dette lite bilkyndig blondine som eier denne bilen. Spørsmålet er vel mest for å teste din kunnskap til bilens oppbygning. Hadde noen sagt dette til meg, hadde jeg nok ikke villet kunne svare før jeg hadde prøvd den selv. 1 - Clutch lamellen er totalt utslitt, og vil derfor ikke dra drivverket rundt ved belastning. 2 - En feil et sted på gir overføring i mellom g.spak og g.kasse, som gjør at bilen faktisk ikke ble satt i gir, men fortsatt står i fri gir. 3 - Utløserlager har kilt seg fast i inngående aksling og holder tilbake trykkplaten. Clutch lamellen blir da ikke trykt tilbake. 4 - Dersom det er 2WD. En av drivakslingene er knekt, og girkassen går da faktisk rundt, men det er ingen motstand. 6 - Fastkilt/Rusten clutch wire, gjør at trykkplaten ikke returnerer. 7 - Indre havari i clutchpumpen har låst den i sammenpresset stilling. (Kun hydraulisk clutch..) Lite sannsynlig. 8 - Trykkplatens fjærer er defekte eller utslitt, og har ikke kraft til å trykke lamellen mot sving hjulet. Lite sannsynlig. 9 - Lite sannsynlig, men.. Et havari eller brudd i girkassens drivverk, kan teoretisk sett lage et slikt problem. Men da vil du gjerne høre noen relativt gromme ulyder.
  4. Sier du at starten går rundt, men drar ikke motoren rundt? Kan jo være at inslaget på starten har frosset fast? Den dras jo bare av en magnetventil, så det er mulig. Eller at den rett og slett ikke fungerer? Ny starter.
  5. Tidenes dyreste spotting...? BR85287 - Utryknings Politiet Larvik VOLKSWAGEN PASSAT STASJONSVOGN 2009 Modell Svart, alle ruter er middles sota. Godt kamuflert. Kjører i mellom Lier og Larvik.
  6. Er 23 og har aldig hatt en skade. Kjører sjelden i fartsgrensen, men vet hva min og bilens begrensning er. Tror det er mange som ikke kjenner sin egen eller bilens begrensning. Eller tar høyde for at selv om du er flink til å beregne dine egne handligner, kan du ikke beregner hva andre gjør. Som feks en liten unge som løper ut i veien, eller en gammal dame som bryter vikepliken. Jeg syns folk skulle banekjørt bilen sin en gang i blant. Finne bilens og sin egen begrensning. Har hatt 5 biler nå, alle i 5000-20000 klassen. Alle vraket pga tekniske problemer. Som feks en rusten Subaru Legacy som knakk på miden av kanalen i et møte med en fartsdump i høy fart..
  7. Kan det være en feil på en fôring i mellom girspaken og girkassa? Noe som har løsnet, eller knekt? Er jo lite sansylig at alle gir ryker samtidig..
  8. Har gjort det selv nå 2 ganger. Husk at på Caraveller kan du løfte ut radiatoren bare ved å skru ut 2 skruer. Da får du bedere plass. En langpipe, en lang forlenger og et ledd er det beste verktøyet. + En god dose tolmodighet.
  9. Ossen bil er dette? Vanskelig å si uten å vite.. Har du kontrollert servo/motor oljen? Rister det i rattet ved svinging? Viberer det i bremsepedalen når du bremser? Om lyden kommer også når bilen står stille med motoren i gang, og enderer seg ved motorturtal er det enten: Servopumpe, driv reimer, strammehjul til drivreim eller regreimens stammehjul. Dersom lyden openbart endres ved "farten" på bilen er det mest sansynlig: Drivaksel ledd, Hjullager, Varsling på bremseklosser, Servopumpe eller fastrusta bremse calipter.
  10. Har ikke hørt om noen feil enda. Det ble nok oppdaget såpass fort, at det ikke rakk og skade noe.
  11. Ser dette er en gammel tråd, men faktisk litt interessant. Det største problemet med å tune en lastebil, er at de fleste tuning kan være aktuelt for, har garantier, og service avtaler med Volvo Skulle noe skje vil disse bortfalle, og vil ikke dekke event. skader. Selv om det ikke var chipen som var årsaken. Jeg var tilogmed borti en ulykke hvor vi samarbeid med politiet og forsikrings selskapet kontrollerte bilen for chiptuning etter ulykken. Har også gjort dette på biler med mistenkelige motorskader, og drivverk havarier, på større garanti jobber. Tro du meg, er bilen chippet/tunet, så finner de den. Jeg vil tro det er 10 ganger mer jobb å skjule chippen/program varen, en det er å faktisk lage den. Som noen sa, vil du ha mer HK, snakk med forhanderen.
  12. Hvis du har gnist på alle plugger, ere heller drivstoff problemer ja.. Er pluggene våte etter at du har kjørt den lenge på starteren? Som oftest er det mate pumpa som sitter i tanken, (eller rett etter) som stopper.
  13. Ja, som tråden sier, så har.. Vel.. Hadde denne denne bilen oljetrykks problemer. Grunnen til at jeg poster dette, er igrunn fordi jeg aldri har sett noe lignende på en slik bil. Jeg jobber på et lite verksted, hvor vi i all hovedsak driver med rep egne traktorer og gravere. Men vi tar en og annen personbil nå å da for de som jobber hos oss. Jeg tok en service på denne Saab'n, og han som eier den er en veldig nøye type, som kun bruker deler av høy kvalitet. Oljen han bruker og har brukt de siste årene er Motor Castrol Magnatec, helsyntet 5W-40. Samme som Saab bruker selv. Etter servicen kjørte han 100km, før oljelampa begynte periodisk å lyse. Han hadde heldigvis bare vridd over nøkklelen da han så lampen, så ingen skade var gjort. Han hadde også merket en økende kraftig ventil tikking, og dårligre effekt på motoren. Da vi omsider fikk bilen tilbake, tappet jeg av oljen over i en liten kanne, og kontrollerte oljen. Fant ingen urenheter. Da spekulerte jeg på om oljepumpen var defekt, så jeg tok ned bånnpanna. Da var igrunn problemet openbart. Se bilder. Massen som hadde lagt seg i bånn der, hadde en konsistens som leire. Selv ikke ren disel kunne løse det opp. Jeg ringte Saab, og spurte om de hadde hvert borti dette før, og de hadde de. Saab 9-5 med fulsynt olje, kan får dette problemet ved oljeskift pga et overtrykk i utåndingen. Ikke vet jeg. Jeg sjekket med eieren, og han sa han aldri hadde brukt noe tilsettnings stoffer i oljen. Kun ren olje. Løsning ble å fjerne dritten som hadde samlet seg i bånnpanna og nede i blokka. Deretter en motorrens fra Wurth, blandet i billig Biltema olje, kjørt 15 min og deretter bytte olje og filter. Ble helt fin igjen. MODELLEINFO Merke: SAAB Modell: 9-5 (I) Kombi Typ: 2.0 Turbo Registreringsår: 1999-2001 TYPEINFO Motorkode: B205E Motoreffekt: 110 http://img32.imageshack.us/img32/1167/img0239jv.jpg http://img27.imageshack.us/img27/774/img0240lz.jpg http://img4.imageshack.us/img4/8262/img0241cw.jpg http://img411.imageshack.us/img411/8899/img0242l.jpg http://img691.imageshack.us/img691/1727/img0244no.jpg http://img155.imageshack.us/img155/111/img0246krb.jpg http://img13.imageshack.us/img13/9521/img0247vo.jpg http://img205.imageshack.us/img205/6313/img0249hx.jpg
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår