Gå til innhold
Bilforumet.no

fastback86

Bruker
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om fastback86

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 05/30/1986

Contact Methods

  • Bosted
    rakkestad
  1. Hei, har en mercedes 1997 mod w210 2,3 sedan en del prob En slags rar rumling begynte på høyre side foran, lyden fulgte hastigheten på hjulet. Etter en stund på e6 så smalt det svakt, mens det var akkurat som om jeg hadde pungtert. Når jeg kjørte sakte for å komme inn på en veiskulder, så begynte en lampe å lyse "est" tror jeg det er, og en lampe under som lyste "abs". etter at jeg fikk min far bytta noe på forstillinga forann på høyre side, mener det var et slags stag, så er bilen kjørbar igjen, men "est, abs" lampene lyser, pluss at det hender varsel trekant indikatoren lyser og da virker set som om jeg gasser å bremser samtidig, men dette gir seg når jeg kommer opp i fart og turtall. Aut mat gir kassen oppfører seg oxo merkelig. noen ganger når jeg kjører i gang så må jeg veldig høyt opp i turtall før den girer, og når den gjør det smeller det i bakakselen og det er ubehagelig, men så gir det seg igjen. kan noen fotelle meg hva jeg må bytte/gjøre? setter pris på svar da bilen skal inn på eu snart. :) takk!
  2. Hei, trenger en liten brainstorming på et motorproblem her. motoren er en 1988mod 230e 124w Motor har gått fint siden jeg kjøpte bilen i våres, etter en litt hard tur på e6 fra sarpsborg til oslo med litt kappkjøring med en bmw 740 ( ja, jeg veit jeg ikke har sjangs) har oljetrykksmåleren vist 2, og noen ganger helt ned i 1 når jeg slipper gassen, eller står på tomgang, når jeg gasser eller kjører er den på 3. oljenivået har ikke minsket før nå nylig. Det begynte å ryke blått fra eksosen, og koking oppsto. Det som kom ut av vanntanken var brunt, og lerete av konsistens. Jeg helte på mer vann og fylte på olje da oljelampa begynte å lyse. Fikk kjørt bilen hjem, som da var ca 4-5 mil. Skrudde av toppen og byttet toppakning slipte toppen ca 0,4mm, byttet pakning selfølgelig, nye strekkbolter, og skrudde det sammen igjen. Startet motor og helte på varmtvann lot motoren gå i ca 10min. Det kaklett som en diesel motor, og det oppsto koking igjen. Vi tror at kansje kjede har hoppet over en tann eller to i en eller begge av de nederste dreva. Oppstår det en slik reaksjon av det. Har dere opplevd likninde?? kom med tips og råd:)
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.