Gå til innhold

Hypnagogia

Bruker
  • Innholdsteller

    154
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Community Answers

  1. Hypnagogia's innlegg in "Hyd lock" was marked as the answer   
    Når jeg leste tittelen din tenkte jeg først og fremst på hydrostatisk lås, eller "hydrolock" som ofte kalles. Hydrolock er et begrep som beskriver et fenomen når en substans som ikke lar seg komprimere kommer seg inn i kompresjonskammeret. Eksempler på dette kan være gåen toppakning hvor eksempelvis kjølevæske eller olje "suges inn", i kompresjonskammeret, at man får vann inn i innsuget eller at drivstoff fyller opp kammeret. Dersom et fluid fyller tommrommet (som i utgangspunktet skulle bestått av en miks av drivstoff og luft) i kompresjonssyklusen så vil normalt sett ikke ventilene slippe ut stort av likvidet, tvert imot så bidrar likvidet til at ventilene presses opp (og dermed forsegler). Resultatet av en motor som har vært utsatt for hydrolock er i så godt som alle tilfeller katastrofale. I og med at likvidet ikke lar seg komprimere så vil all energien overføres til motorkomponentene, bøyer rådene, kiler fast stempelet etc - således er ofte slike reparasjoner meget kostbare.
     
    Problemstillingen du forklarer er derimot ukjent for meg
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår