Gå til innhold

Vallis

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Vallis

  • Bursdag 01/27/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, Mc, Rc-helikopter (fuel ofc) og Flyging. Alt med motor er bra :)
  • Modell (eks S4)
    S40
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    Lærer
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Orginal for øyeblikket
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Skedsmo

Vallis's Achievements

  1. Glem det siste spørsmålet, fiksa det sjæl i dag utenfor Biltema. Kjøpte to lamper der (for å få likt lys) og byttet dem. Var ganske rett fram; løsne gummihetta, løse festeanordningen og ta ut kontakt+pære. Og motsatt rekkefølge for å få hele stasen på plass. Eneste er at det er lovlig dårlig plass på høyresiden hvor spylevæskebeholderen er. Venstre gikk greit, bare løsnet batteriet og vips, et hav av plass. Pærene på Biltema kosta forresten kun 399,- Xenonlampene er vovlos egne tror jeg, står volvo på de :)
  2. Ok, høres bra ut :) Har et spm til. Bilen er utstyrt med xzenon-lamper, og den ene har slukket. Det står i håndboken at det bør et verksted til for å skifte pære grunnet høy spenning. Betyr det at det er noe jeg ikke kan gjøre selv? Er det mye trøbbel involvert i å skifte denne pæra? Takker for svar
  3. Heisann folkens! Da er min "nye" bruktbil trygt i garasjen og jeg er kjempefornøyd. Er bare en 1,8l i den, så den lager ikke bakoversveis på hverken sjåfør eller andre. Men bilen er fin og jeg har lyst til å spreke den opp med noen fine felger. Kan jeg bruke 18", innpress 40 på den uten at det skraper? Dekkene er 215/40 ZR18 Eller kan jeg maks velge 17" dekk. Har ikke planer om å senke bilen med det første eller noe slikt. Bare felger og en ny grill i første omgang.
  4. Heisann! Jeg har planer om å se på en Volvo S40 1.8 liter 2001 modell, gått ca 115 000. I den anledning har jeg kikket litt på forumet her og sett noen ting jeg bør kikke ekstra på: -Evt rust ved hjulbuer, tanklokk, bagasjerom, rundt dørene o.l. -Sjekke at girkassa er "tight", ikke "grøtete". -Jevn gange på motoren på tomgang, regner med i fart og. -Alt elektrisk -Har hørt noe om forstillinga og. Hvordan sjekker jeg denne? -Ellers er det vel mest sunn fornuft som gjelder. Har også sett på en 1.6 liter som er gått 110 000, samme årsmodell. Er det stor forskjell mellom disse to motortypene, eller er det like greit å gå for en 1.6 liter?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår