Gå til innhold

Mamba24

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mamba24

  • Bursdag 11/08/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Mamba24's Achievements

  1. Får vel det. Men nå i dag funka det fra stund en. Kan kanskje ha noe med varmen å gjøre. I går var det ganske varmt og da funka det ikke skikkelig. I dag var det litt kjøligere og da virket det som normalt. Merkelig nok. Siden jeg har hatt bilen har det kun vært kjølig vær altså rundt 20 og overskyet mens i går hadde vi 26-27 og sol så sikkert ganske varmt i bilen. Får vel feilsøke men mistenker en eller annen form for sensor som ikke er helt god...
  2. Var vel noe sånt jeg også tenkte. Hadde vifta/motoren vært dau så hadde det aldri gått. Tenkte jeg kunne teste det ut ved å dra ut en sensor eller noe slikt og se på den. Bilen er jo gammel så kan være det ligger noe smuss der... Ligger "ledningssettet" og alt det der til viften inne i bilen eller må man under panseret? Selve anlegget ligger under hanskerommet på pasasjer siden tror jeg...
  3. Kjøpte nylig en 04 touran. Men har oppdaget et lite problem som kan være meget irriterende. Når jeg starter bilen så går ikke viten i det hele tatt. Altså jeg kan skru viften slik at luften skal blåse på fult men null reaksjon. Trykker inn alt som kan trykkes på annlegget men nope... Så etter 5-10 min kjøring starter viften og oppfører seg helt normalt.... Da kan jeg skru opp og ned hastigheten osv osv. Men ved oppstart ingen liv. Det er auto klima på den med digital visere, antar det er dobbel klima da fører passasjer kan styre sitt. Kan det være bagatell med en sensor eller er det noe mer? Når det virker normalt så er det fult funksjonelt. Det er bare det at det nekter å starte når det skal. Tenkte først på selve motoren men det begynte jo å gå så det kan ikke være den med mindre det er dårlig kontakt et sted men da skulle den også slått seg ut og det gjør den ikke... Noen som har noen ideer?
  4. sitter i samme bås som deg har en kamerat som jobber for mercedes i hamburg så jeg har store plander om å dra ned for å hente bil til neste år. Planen min er en av de tyske bilene, tyskere er glade i å kjøpe egne biler og pris forskjellen er liten fra en vellutstyrt til en mindre utstyrt bil der nede så det er stor mulighet for å få med mye utstyr utover det man finner her hjemme. Det største hinderet er vel 1 reg datoen og HK+CO2... det er fint mulig å finne en 3-4-5 år gammel bil som har gått lite. Husk at 100 000km i tyskland ikke kan sammenlignes med 100 000 km i norge men det vet vel alle. Så selv på en 2,7 allroad og man kan spare en pen slant med penger + du får med mer utstyr... Så også på BMW 525XD, den har i tillegg lavere co2 så er de så steika dyre her i norge. Sjekk litt på finn.no så ser du hva du får her og finner en samme bil på mobile.de og samenligner priser så ser du hvor mye du kan spare. Så med de kontaktene du har så blir det vel dumt å kjøpe bil i norge... Selv om du har bedre bruker rettigheter her, husk at du kan alltid kjøpe ekstra garranti hos forsikrings selskap eller noen som tilbyr slikt.
  5. Ser den men staten får mindre i skatt siden jeg har fradrag på bilen, så dersom jeg kjøper en varebil til f.eks 1 mill kr vil jeg få trekke fra 200 000,- før jeg skatter i tillegg til annet så da har jeg teoretisk sett mulighet til å holde skatten svært lav, bilen vil til slutt komme meg til gode da jeg kan sette i setene og beholde den privat. men nok om det, ser godt hva du mener... Det har vært mye snakk om såkalte miljøvenlige varebiler som posten ønsket å bestille 5000 stk av men de er ikke godkjent i norge så ved å endre på reglene kutter de ut fordelen med å ha en senere mulighet til å gjøre en varebil til personbil. etter min mening så er staten i stand til å gjøre noe slikt. Og heler tvinge firma til å anskaffe anskaffe vanlige biler som firmabiler som de ansatte må skatte av. da blir det vel mer kroner i kassen. http://www.dagsavisen.no/bil-trafikk/article400638.ece Jeg tror du missforstod meg litt ang 10 års regelen, pr i dag er det slik at man kan registrere en varebil med grønne skilt få med seter bak som kan settes inn de første 9 årene mot avgift det 10 året er jo som sagt gratis. Mens som sagt jeg har bare hørt rykter av en kolega at de nye reglene vil gjelde fra 1 november 2010 og skal ikke ha tilbakevirkende kraft altså alle bilene som er registrert før den dato vil gå under de gamle reglene...
  6. Er litt usikker på den der, staten taper jo mer penger da firma har all fradrag på bil med grønne skilter. Altså alle utgifter kan trekkes ifra. Moms, 20% verdifall og annet. Omregistreringsavgiften er ganske høy de første årene spesielt på de dyreste bilene... Jeg har varebil og kan trekke alt fra utgifter før skatt + moms + 20% verdifall pr år, spør du meg så taper staten mer på dette en den gevinsten de får dagen jeg setter inn setene i min Toyota Yaris Verso, koster ca 17000 å sette i seter nå tror jeg. Og så har du en del private som også kjøper varebil. Så de taper ikke noe særlig der... Er det et nettsted hvor man får vite om nye regler som kommer? statens vegvesen sine sider eller kanskje på toll.no?
  7. Hørte rykter om at varebiler registrert på grønne skilt etter 1 november vil ikke ha muligheten til omregistreres til personbil med seter bak. Altså det vil ikke være mulig å kjøpe varebil medfølgende bakseter fra 1 november. Eller du kan sikkert kjøpe med bakseter men disse vil ikke kunne settes i mot avgift de første 9 årene (gratis etter 10 år) Noen som vet om det stemmer?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår