Gå til innhold

Vespanator

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Vespanator

  • Bursdag 05/06/1982

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Suzuki Grand Vitara
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Motor (eks 1.6)
    2.0

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Vespanator's Achievements

  1. Hei folkens, Er det noen som har, eller vet hvor jeg kan finne bakseter til en Grand Vitara 99'-modell? Familien utvides fra 2 til 3 (Ha det bra luksuslasteplass), så nå er det på tide å konvertere 2-seteren vår. Setter pris på all pek og hjelp. -V
  2. Veldig mye bra som kom her!! Takk for respons! De fleste av dere hadde rett. Jeg lånte meg en batterilader for å se om jeg kunne redde noe - men etter mange timers full guffe på ladern, var den nesten dårligere dagen etterpå. Så jeg tror nok batteriet led av både alderdom og to totale utladninger innen kort tid! Så jeg kjøpte nytt på Mekonomen til 1099,- og bilen har starta som en løve (liten en) siden! Takk for hjelpen! -v p.s Biltema førte ikke S(kr)uzuki batterier i det hele tatt. Noen som vet hvorfor?
  3. Hei folkens, 1) For to uker siden var batteriet flatt, ut av det blå. Med startkabler starter den med en bidig gang og vi kjører til Gardermoen. 2) To uker etterpå kommer vi hjem og batteriet er flatt igjen (klokka var 4 på morgenen og vi må dytte i gang bilen på flat mark...Shiiiiii'...) Nå har jeg målt batteriet med multimeter og fikk følgende resultat: - Batteriet måler 10.1V når bilen ikke er i gang. - Batteriet måler 14.1V når den står på tomgang. - Batteriet måler 13.9 for så å gå opp til 14.1V når jeg slår på fjernlyset. Betyr dette at det er batteriet? Hvis det hadde vært dynamoen, ville den vel ikke steget så kjapt opp på 14, eller hva? Har veldig lyst til å kjøpe nytt batteri, men vil ikke sløse tusingen hvis det er noe annet. Noen som har et pek? Takk! -v
  4. Hallo folkens, Mitt problem er ikke nytt og flere har spurt her i forumet før. Løsningen er ofte den samme; En uke etter jeg hadde kjøpt min "nye" bruktbil (Grand Vitara '99) startet bremsene å hyle - noe voldsomt. Trykker jeg pedalen hardt ned er det ingen pip og er det kaldt nok i lufta, tar det cirka 5 minutter før pipingen starter. Jeg har nå kjøpt kobberpasta og er klar for å smekke noe av dette på. Men jeg er ærlig talt litt nervøs, iom vi snakker om bremser - noe som burde funke av hensyn til død og fordervelse. Hvor skal jeg smøre dette på og i hvor store mengder? Burde jeg rense noen deler og med hva? Bilder og detaljerte pek settes veldig pris på her. Jeg har pussa opp scootere og gjort mindre inngrep, men er dog en novice når det kommer til bil. Links, bilder og beskrivelser hadde vært helt konge. God himmelsprett! -v
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår